WRC: Ο αποφασισμένος Τάνακ πήρε το Ράλι Φινλανδίας!
Ο Οτ Τάνακ έβαλε τέλος στο σερί του Κάλε Ροβανπέρα στο WRC βγαίνοντας νικητής στο Ράλι Φινλανδίας για τρίτη φορά στην καριέρα του. Ακολουθεί το Βέλγιο (18-21/8) και μετά... το Ράλι των Θεών (8-11/9).
Ο Οτ Τάνακ τερμάτισε στον τετραήμερο αγώνα στο χαλίκι 6,8 δευτερόλεπτα μακριά από τον αντίπαλο του Κάλε Ροβανπέρα - σημειώνοντας την τρίτη του επιτυχία στη Φινλανδία.
Ο Τάνακ δυσκολεύτηκε να είναι άνετος με το Hyundai i20 N του από την αρχή, αλλά κατάφερε να πετύχει κορυφαίους χρόνους χάρη στην αποφασιστικότητα που επέδειξε.
Ως πρωτοπόρος της Παρασκευής, ο Ροβανπέρα ήταν αργός στα μπλοκ, αλλά πέτυχε πέντε νίκες στις ειδικές του Σαββάτου για να σκαρφαλώσει από την τέταρτη στη δεύτερη θέση συνολικά. Τελείωσε την προτελευταία μέρα με καθυστέρηση μόλις 8,4 δευτερολέπτων, αφού μείωσε την διαφορά σε απρόβλεπτες συνθήκες.
Οι ξηρές συνθήκες εξασφάλισαν περαιτέρω γρήγορο ρυθμό στο τελευταίο σκέλος της Κυριακής, αλλά ο Τάνακ δεν είχε καμία διάθεση να συμβιβαστεί. Έδωσε μόλις 1,8 δευτερόλεπτα μακριά στον αντίπαλό του στις τέσσερις δοκιμές ταχύτητας και ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά μετά το Ράλι Σαρδηνίας τον Ιούνιο.
«Τα παιδιά της Toyota με βοήθησαν την Παρασκευή στην αρχή και από τότε είδαμε μια ευκαιρία - λίγο φως στο τέλος του τούνελ - και πιέσαμε από εκεί», είπε ο Τάνακ.
«Το μόνο που θέλω να πω σε αυτές τις δύσκολες στιγμές είναι ότι είναι πραγματικά τα χρωστάω όλα στην γυναίκα μου. Με στηρίζει τόσο πολύ και είμαι πραγματικά περήφανος γι' αυτήν. Σε αγαπώ τόσο πολύ», πρόσθεσε, μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες.
Ο Ροβανπέρα ουσιαστικά παραιτήθηκε από μια παρθενική εντός έδρας νίκη μετά το πρώτο πέρασμα του Ruuhimäki το πρωί της Κυριακής, όπου αυτός και ο Τάνακ είχαν ίδιους χρόνους. Με μια σταθερή ποσότητα βαθμών στην τσάντα, ο 21χρονος ήταν απρόθυμος να πάρει περιττά ρίσκα.
Αύξησε το προβάδισμα του πρωταθλήματος στους 94 μετά από οκτώ από τους 13 γύρους, ενώ η ομάδα του στην Toyota Gazoo Racing τερμάτισε 88 βαθμούς διαφορά στη βαθμολογία των κατασκευαστών με τρία αυτοκίνητα Yaris στην πρώτη τετράδα.
Ο γηπεδούχος ήρωας Εσαπέκα Λάπι ήταν τυχερός που είδε ακόμη και τον τερματισμό μετά την κύλιση στο SS21. Χρησιμοποίησε εποξειδική ρητίνη για να επιδιορθώσει μια ρωγμή στο ψυγείο της Toyota του πριν από το τελευταίο στάδιο και πέρασε χωρίς μπροστινό παρμπρίζ.
Ο Έλφιν Έβανς έμεινε 16,9 δευτερόλεπτα πίσω το απόγευμα του Σαββάτου. Όπως ο συμπαίκτης του, ο Ουαλός έπρεπε επίσης να πιάσει τα κλειδιά, συγκρατώντας μαζί την κατεστραμμένη πίσω ανάρτηση χρησιμοποιώντας ιμάντες καστάνιας κλπ.
Δεν ήταν το Σαββατοκύριακο του Τιερί Νεβίλ. Οι απογοητεύσεις στο στήσιμο μάστωσαν τον οδηγό της Hyundai και δεν ήταν ποτέ σε θέση να παλέψει με την κορυφαία τετράδα. Έμεινε πίσω από τον Έβανς κατά 40,4 δευτερόλεπτα στην πέμπτη θέση συνολικά και έπεσε στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος πίσω από τον Τάνακ.
Ο Τακαμότο Κατσούτα, τερμάτισε 51,0 δευτερόλεπτα πιο πίσω από τον Γκας Γκρίνσμιθ, ο οποίος ήταν ο κορυφαίος οδηγός Puma της M-Sport Ford στην έβδομη θέση συνολικά.
Το πρωτάθλημα επιστρέφει στην άσφαλτο σε λιγότερο από δύο εβδομάδες όταν το Βέλγιο κάνει τη δεύτερη εμφάνιση του στο WRC. Το Ypres Rally Belgium θα πραγματοποιηθεί στις 18 - 21 Αυγούστου και είναι η τελευταία στάση πριν το "δικό μας" Ράλι Ακρόπολις.
Η βαθμολογία στο Ράλι Φινλανδίας:
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των οδηγών:
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών: