WRC: Θριαμβευτής και στην Εσθονία ο Ροβανπέρα
Ο Κάλε Ροβανπέρα κέρδισε ξανά το Ράλι Εσθονίας το απόγευμα της Κυριακής με μια απεγάδιαστη εμφάσνιση εξασφαλίζοντας την πέμπτη του νίκη σε έξι αγώνες στο WRC. Οι βαθμολογίες για οδηγούς και κατασκευαστές.
Πριν από δώδεκα μήνες, ο Κάλε Ροβανπέρα έγινε ο νεότερος οδηγός του WRC με νίκη στην Εσθονία. Η χθεσινή βιρτουόζικη επιτυχία τον οδήγησε ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει ο νεότερος πρωταθλητής στην 50χρονη ιστορία της διοργάνωσης.
Ο 21χρονος Φινλανδός ολοκλήρωσε τον τετραήμερο αγώνα σε χαλίκι με 1 λεπτό και 00,9 δευτερόλεπτα μακριά από τον συμπαίκτη του Toyota GR Yaris, Έλφιν Έβανς, για να αυξήσει το προβάδισμά του στους 83 πόντους μετά από επτά από τους 13 γύρους.
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Ο Έβανς κυριάρχησε αρχικά, αλλά ο Ροβανπέρα πήρε το προβάδισμα στο τελευταίο τεστ ταχύτητας της Παρασκευής με βροχή. Αφού βελτίωσε το στήσιμο του αυτοκινήτου του το πρωί του Σαββάτου, πέτυχε επτά συνεχόμενες ταχύτερες φορές για να απομακρυνθεί από τον Ουαλό και να διπλασιάσει το πλεονέκτημά του.
Η βροχή εξασφάλισε και πάλι ολισθηρές συνθήκες στο τελευταίο σκέλος της Κυριακής, αλλά ο Ροβανπέρα δεν είχε καμία διάθεση να συμβιβαστεί. Κέρδισε το τελικό Wolf Power Stage με την εκπληκτική επίδοση των 22,4 δευτερολέπτων για να κερδίσει τους μέγιστους πόντους μπόνους. Ήταν τέτοια η κυριαρχία του που κέρδισε 14 από τις 24 δοκιμές του ράλι.
«Ήταν υπέροχα και πάλι και χάρη στον Jonne [συνοδηγό Halttunen] γιατί ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο, αλλά οδηγήσαμε πολύ καλά», είπε ένας ενθουσιασμένος Ροβανπέρα. «Απολαμβάνουμε κάθε ράλι και παρόλο που πρέπει να πιέσουμε σκληρά επειδή η πίεση είναι πάντα υψηλή, το διαχειριζόμαστε καλά».
Ο Έβανς παραδέχτηκε ουσιαστικά την ήττα το βράδυ του Σαββάτου και οι όποιες ελπίδες διατηρούσε να πιάσει τον συμπαίκτη του έσβησαν στο δεύτερο στάδιο της Κυριακής, όταν στριφογύρισε και έχασε σχεδόν 10 δευτερόλεπτα.
Η Toyota Gazoo Racing με το 1-2 που έκανε αύξησε την διαφορά στους 87 πόντους.
Ο Ότ Τάνακ έφθασε στο βάθρο 54,8 δευτερόλεπτα αργότερα με ένα Hyundai i20. Ποτέ δεν έμοιαζε να απειλεί τους προπορευόμενους καθώς αντιμετώπιζε προβλήματα χειρισμού, αλλά ο τέσσερις φορές νικητής της Εσθονίας ήταν αρκετά καλός για να τερματίσει καλύτερα από τους υπόλοιπους.
Ο συμπαίκτης του Τιερί Νεβίλ αντιμετώπισε παρόμοια προβλήματα, αλλά κράτησε ψύχραιμη και τερμάτισε σχεδόν δύο λεπτά πιο πίσω στην τέταρτη θέση, παρά την Κυριακή με μερικούς θάμνους και ένα γύρισμα.
Πέμπτος τερμάτισε ο Τακαμότο Κατσούτα μετά την ανάκαμψη από το ατύχημα στο ζέσταμα το πρωί της Πέμπτης που απαιτούσε επισκευές αμαξώματος από την ομάδα του στην Toyota. Ο Ιάπωνας οδηγός τερμάτισε 20,1 δευτερόλεπτα πίσω από τον Νεβίλ και 35,7 δευτερόλεπτα μακριά από το GR Yaris του Εσαπέκα Λάπι.
Οι ελπίδες του Λάπι για τερματισμό στην πρώτη τετράδα τελείωσαν μετά από μια βαριά προσγείωση το Σάββατο. Ο Φινλανδός έπεσε στην έβδομη θέση, αλλά κέρδισε δύο δοκιμές την τελευταία μέρα και πέρασε μπροστά από το Ford Puma του Αντριάν Φουρμό στην τελευταία.
Το αποτέλεσμα έφερε ανακούφιση στον Γάλλο έπειτα από ένα επίπονο εναρκτήριο μισό της σεζόν κατά το οποίο σημείωσε τέσσερις αποχωρήσεις σε έξι γύρους.
Ήταν μια απογοητευτική τελευταία μέρα για την M-Sport Ford. Ο Πιέρ-Λουί Λουμπέ αποσύρθηκε αφού χτύπησε σε βράχο στο εναρκτήριο στάδιο και έσπασε την μπροστινή αριστερή ανάρτηση του Puma ενώ ο Γκας Γκρίνσμιθ αποχώρησε μετά την επόμενη δοκιμή με πρόβλημα μετάδοσης.
Οι τρεις τελευταίες θέσεις καλύφθηκαν από οδηγούς από την κορυφαία κατηγορία υποστήριξης του WRC2. Ο Αντρέας Μίκελσεν διέκοψε την αποφασιστική επιβάρυνση του Τίμου Σούνινεν για να διεκδικήσει την όγδοη θέση, με τον Λίντχολμ να παίρνει τη 10η θέση μετά τη συντριβή του Μπουλάσια στην προτελευταία δοκιμή.
Το WRC παραμένει στη βόρεια Ευρώπη για έναν ακόμη αγώνα με γρήγορο χαλίκι στο Ράλι Φινλανδίας τον επόμενο μήνα. Ο όγδοος γύρος της σεζόν θα γίνει στο Jyväskylä στις 4 - 7 Αυγούστου.
Η κατάταξη στο Ράλι Εσθονίας:
Η κατάταξη στο πρωτάθλημα των οδηγών:
Η κατάταξη στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών: