Το σπορ SUV που δεν καταναλώνει τίποτα!
Είναι μεγάλη ευτυχία να είσαι κάτοχος ενός αυτοκινήτου που να προκαλεί θαυμασμό και να σου χαρίζει μοναδικές στιγμές οδηγικής απόλαυσης, χωρίς να ζητάει πολλά σε κόστος κατανάλωσης!
Κι όλα αυτά σε ένα SUV αμάξωμα με όνομα βαρύ, άρρηκτα συνδεδεμένο με τα muscle cars και το fun to drive. Όμως στη σύγχρονη εποχή που διάγουμε όπου η ηλεκτροκίνηση έχει τον πρώτο λόγο, η μάρκα εξελίχθηκε και μας συστήνει το πρώτο της ηλεκτρικό SUV!
Ας γνωρίσουμε λοιπόν καλύτερα τη Mustang Mach-E που συναρπάζει τόσο με το παρουσιαστικό της, όσο και με τις εκρηκτικές επιδόσεις της, συνδυαστικά με το χαμηλό κόστος κίνησης. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η νέα Mustang Mach-E, είναι ένα ολοκαίνουργιο, πλήρως ηλεκτρικό SUV, με ισχύ έως 351 ίππους και αυτονομία που φτάνει μέχρι τα 610 χλμ., κατά το πρωτόκολλο WLTP. Οι υποψήφιοι αγοραστές της μοναδικής Mustang Mach-E μπορούν να επιλέξουν την έκδοση της αρεσκείας τους μέσα από τέσσερις διαφορετικές επιλογές. Οι δύο έχουν κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ υπάρχουν και δύο τετρακίνητες εκδόσεις με μπαταρία 75 και 98 kWh αντίστοιχα. Στη βάση τοποθετείται η πισωκίνητη Base των 55.711 ευρώ (49.711 ευρώ με την επιδότηση), με την 75άρα μπαταρία και απόδοση 269 ίππων. Με την ίδια χωρητικότητας μπαταρία και την ίδια ισχύ, αλλά με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, η Mach-E κοστίζει από 61.958 ευρώ (από 55.598 ευρώ με επιδότηση). Με τη μεγαλύτερη μπαταρία διατίθεται η πισωκίνητη με 294 ίππους και τιμή από 61.082 ευρώ (από 55.082 ευρώ με επιδότηση), ενώ η κορυφαία 4κίνητη των 351 ίππων στοιχίζει από 66.683 ευρώ.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ακόμα ένα δέλεαρ αγοράς της Mustang Mach-E είναι ο πλούσιος εξοπλισμός, καθώς κι η 8ετής εγγύηση FordProtect. Ακόμα κι από τη αρχική έκδοση Base, η Mach-E ενσωματώνει:
- 8 αερόσακους
- Υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης τρίτης γενιάς με συνδυασμό ραντάρ και κάμερας
- Σύστημα αποτροπής σύγκρουσης Collision Mitigation
- Αυτόνομη πέδηση
- AdaptiveCruiseControl με αυτόματη ακινητοποίηση και επανεκκίνηση
- Σύστημα προειδοποίησης και διατήρησης λωρίδας
- Σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων με προειδοποίηση για διερχόμενο όχημα Cross Traffic Alert
- Ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών
- Σύστημα infotainment με οθόνη αφής 15,5 ιντσών
- Αυτόματους προβολείς και αυτόματη αλλαγή μεγάλης σκάλας
- Επιπρόσθετο αποθηκευτικό χώρο 81 λίτρων εμπρός
- Κλείδωμα πλαϊνών θυρών χωρίς κλασσικές χειρολαβές
- Σύστημα εισόδου και εκκίνησης μέσω κινητού τηλεφώνου (PaaK), που περιλαμβάνει πληκτρολόγιο αφής στην μεσαία κολώνα και 7ψήφιο κωδικό πρόσβασης
- B&O Ηχοσύστημα 10 ηχείων
- Ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα χώρου αποσκευών
- Σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης
- Αυτόματο ηλεκτρονικό διζωνικό σύστημα κλιματισμού
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού
- Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών
Άκρως θελκτικό αμάξωμα!
Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να έγινε η αφορμή η Mustang να μας συστήσει ένα διαφορετικό αυτοκίνητο από αυτά που έχουμε συνηθίσει από τη μάρκα, ωστόσο οι σχεδιαστές φρόντισαν να διατηρήσουν τους δεσμούς με την οικογένεια Mustang. Έτσι το μεγάλο και μυώδες καπό, συνδυαστικά με το εμβληματικό λογότυπο με το άλογο, τα έντονα «νεύρα» που διατρέχουν όλο το αμάξωμα, αλλά και τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία φωτισμού εξακολουθούν να αποτελούν μοναδικά γνωρίσματα του νέου ηλεκτρικού μοντέλου! Αν και SUV η κυρτή σχεδίαση της οροφής, προσδίδει κουπέ στοιχεία, τονίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο τον σπορ χαρακτήρα της Mach–E!
Εσωτερικό που τα έχει όλα!
Οι άνθρωποι της Ford φρόντισαν να επιμεληθούν στο έπακρο το εσωτερικό της hi-tech Mustang Mach-E. Πέρα από τον τεχνολογικά προηγμένο χαρακτήρα της, η καμπίνα της έχει προσεγμένη ποιότητα, αποτελούμενη από στιβαρά υλικά, σωστά δεμένα μεταξύ τους. Εξίσου εντυπωσιακή είναι η αρχιτεκτονική του ταμπλό, με τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 15,5 ιντσών να σου γεμίζει το οπτικό πεδίο. Μέσω αυτής ελέγχεται το προηγμένο σύστημα πολυμέσων SYNC4, αλλά και το σύστημα του κλιματισμού. Ο οδηγός λαμβάνει την απαραίτητη πληροφόρηση από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με διάσταση 10,2 ιντσών.
Πέρα από τον τεχνολογικά προηγμένο χαρακτήρα της Mustang Mach -Ε, το πολυτελές ηλεκτρικό SUV είναι κι άνετο, φιλοξενώντας δίχως την παραμικρή παραχώρηση τους επιβάτες σας! Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 402 λίτρων, ενώ επιπλέον υπάρχουν και 81 λίτρα χώρου κάτω από το εμπρόσθιο καπό (εμπνευσμένο από το Megabox του Puma), όπου μπορεί να χωρέσει τα καλώδια φόρτισης και ένα σάκο. Ο χώρος αυτός είναι πλήρως αδιάβροχος, διαθέτοντας σύστημα αποστράγγισης!
Γρήγορη και καθόλου κοστοβόρα!
Το εκπληκτικό με τη Mustang Mach-E είναι πως παρά τον σπορ χαρακτήρα της, δεν πρόκειται να σας ζητήσει πολλά σε επίπεδο κόστους κατανάλωσης ρεύματος. Όπως ανακοινώνει κι η Ford, συγκριτικά με ένα αυτοκίνητο βενζίνης, η Mach-E μπορεί να σας εξοικονομήσει έως και 1.873 ευρώ το έτος σε κόστος καυσίμου. Επιπλέον είναι και πιο οικονομική σε service ακόμα και έως 50% συγκριτικά με ένα βενζινοκίνητο μοντέλο, ακόμα και αν επιλέξετε τη γρήγορη με τους 351 ίππους! Σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός απολαμβάνει ένα αστραπιαίο 0-100 χλμ./ώρα της τάξεως των 5,1 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.
Με την μπαταρία των 88 kWh (καθαρή χωρητικότητα) προσφέρει αυτονομία που αγγίζει τα 540 χιλιόμετρα. Σε ότι αφορά τη φόρτιση τώρα, σε wallbox των 7,4 kW απαιτούνται 13-17 ώρες για να φτάσει η μπαταρία από το 10 στο 80%, ενώ σε τριφασικό wallbox των 11 kW απαιτούνται 6-7 ώρες. Εντυπωσιακή είναι και η κατανάλωση, αφού χρειάζεται 18,7 kWh/100 χλμ., τα οποία ισοδυναμούν με περίπου 3 ευρώ/100 χλμ.! Και δεν απαιτείται να είστε μέσα στη Mach-E για να βλέπετε τα επίπεδα της μπαταρίας, αφού με την εφαρμογή FordPass, οι ιδιοκτήτες της Mustang Mach-E μπορούν να έχουν απομακρυσμένη πρόσβαση στις πληροφορίες για τη φόρτιση της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία του αυτοκινήτου, αλλά και να προγραμματίζουν τις επιθυμητές ώρες φόρτισης.
Σε κάθε είδους διαδρομή η Mach-E εμπνέει σιγουριά, κατορθώνοντας να είναι ευθύβολη και στα πολλά χιλιόμετρα, προσφέροντας παράλληλα πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά και ηχομόνωση. Παρά το σφιχτό set up και το αυξημένο βάρος, οι ανωμαλίες του οδοστρώματος μένουν εκτός, με τη Mach-E να περνάει ατάραχη πάνω από αυτές. Κι ανάλογα τα κέφια του οδηγού, μπορούν να επιλεγούν τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης, τα Whisper, Active και Untamed (είναι το πιο άγριο από τα τρία), που παραμετροποιούν ανάλογα την απόκριση του κινητήρα, αλλάζουν τον τεχνικό ήχο του μοτέρ και διαφοροποιούν τα γραφικά της οθόνης, καθώς επίσης και τον εσωτερικό φωτισμό.