Αεριο-θούμενα SUV στις χαμηλότερες τιμές
Το ιδανικό θα ήταν να υπήρχαν αυτοκίνητα που να συνδυάζουν χαμηλή τιμή με λιγοστά έξοδα για καύσιμο. Το καλό είναι ότι αυτά τα μοντέλα είναι διαθέσιμα και μάλιστα σε SUV.
Από τα πρώτα στοιχεία που ρωτάει κανείς για ένα αυτοκίνητο, είναι «πόσο κάνει;» και «πόσο καίει;». Άλλωστε αποτελούν τα δύο βασικότερα και αναπόφευκτα έξοδα για κάθε όχημα, με τα ποσά σε κάθε περίπτωση να είναι πολύ σημαντικά. Το ιδανικό θα ήταν να υπήρχαν αυτοκίνητα που να συνδυάζουν χαμηλή τιμή με λιγοστά έξοδα για καύσιμο. Το καλό είναι ότι αυτά τα μοντέλα είναι διαθέσιμα και μάλιστα σε SUV, που «φοριούνται» πολύ. Παρακάτω λοιπόν σας παρουσιάζουμε τα πιο οικονομικά σε τιμή SUV με κινητήρες φυσικού αερίου, οι οποίοι εντυπωσιάζουν με το εξαιρετικά χαμηλό κόστος σε καύσιμο.
SEAT Arona 1.0 TGI
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το κόμπακτ SUV της SEAT αποτελεί το πιο οικονομικό SUV της αγοράς με κινητήρα φυσικού αερίου. Τώρα μάλιστα η SEAT κάνει ακόμα δελεαστικότερη την αγορά του, μέσω του προωθητικού προγράμματος που προβλέπει όφελος για τον αγοραστή ισάξιο με την κατανάλωση καυσίμου για ένα ολόκληρο χρόνο*!
Η τιμή του χωρίς το όφελος ξεκινάει από τις 18.090 ευρώ, ενώ στο βασικό του εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, μηχανικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αισθητήρες φωτός, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου και έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών.
Την κίνησή του αναλαμβάνει ο 1.0 TGI, ισχύος 90 ίππων και 160 Nm ροπής στις 1.800 σ.α.λ., ο οποίος εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ. και τελική ταχύτητα 176 χλμ./ώρα. Η αποθήκευση του φυσικού αερίου γίνεται σε απόλυτα ασφαλή ρεζερβουάρ συνολικής χωρητικότητας 14,3 κιλών CNG, ενώ υπάρχει και ένα ακόμα βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων. Με μεικτή κατανάλωση CNG 3,7 κιλά/100 χλμ. το κόστος είναι μόλις 3,1 ευρώ/100 χλμ. και με εκπομπές CO2 102 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Εκτός από την οικονομία που παρέχει, το Arona 1.0 TGI διακρίνεται για το νεανικό και σπορτίφ σχεδιασμό του εξωτερικά. Στο σύγχρονο εσωτερικό τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί διαθέτουν προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Στα θετικά στοιχεία ανήκουν η πολύ καλή θέση οδήγησης, η εργονομία και οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες. Το πορτ μπαγκάζ είναι πιο μικρό και έχει χωρητικότητα 282 λτ.
Πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει το Arona και στο δρόμο, αφού είναι ασφαλές σε κάθε διαδρομή, ευχάριστο στην οδήγηση και προσφέρει αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα ανέσεων μέσω της σφιχτής ανάρτησης.
*Έχει υπολογιστεί με μέση κατανάλωση φυσικού αερίου στα 3,5 κιλά/100 χλμ., για 14.000 χλμ. σε ετήσια βάση και με σημερινή τιμή διάθεσης του φυσικού αερίου στα 0,834 ευρώ/κιλό.
Skoda Kamiq 1.0 G-TEC
Μία συμφέρουσα σε τιμή και ειδικά σε κόστος κατανάλωσης καυσίμου, πρόταση αγοράς SUV με κινητήρα φυσικού αερίου, είναι και το Kamiq 1.0 G-TEC. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 19.850 ευρώ στην αρχική έκδοση Ambition, συνοδευόμενο με τον εξής φουλ εξοπλισμό: 6 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, φώτα LED, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με δερμάτινη επένδυση, κάμερα οπισθοπορείας και 16άρες ζάντες αλουμινίου.
Κινητήριος δύναμη και εδώ είναι ο 3κύλινδρος turbo 1.0 TSI, όμως έχει δεχτεί τις απαραίτητες μετατροπές για να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και το φυσικό αέριο. Η απόδοσή του φτάνει τους 90 ίππους και η ροπή αγγίζει τα 160 Nm στις 1.800-3.800 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, το Kamiq G-TEC επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ. και φτάνει τα 179 χλμ./ώρα τελικής. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι από 3,4 κιλά/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι από 94,1 γρ./χλμ. (0 τέλη κυκλοφορίας). Με τιμή φυσικού αερίου στα 0,834 ευρώ/κιλό, το Kamiq «καίει» λιγότερο από 3 ευρώ/100 χλμ. Η αποθήκευση του φυσικού αερίσου γίνεται σε 3 δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών, ενώ υπάρχει και ένα βοηθητικό ρεζερβουάρ 9 λίτρων για τη βενζίνη.
Στο δρόμο, προτεραιότητα για το Kamiq G-TEC είναι η άνεση σε κάθε είδους διαδρομή, με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στην πόλη είναι ευέλικτο, ενώ στον αυτοκινητόδρομο κατορθώνει να πιάνει με ευκολία τριψήφια νούμερα στο κοντέρ, με την ηχομόνωση και την ποιότητα κύλισης να ενθουσιάζουν.
Στο θάλαμο των επιβατών του Kamiq G-TEC η σχεδίαση είναι σύγχρονη και την ποιότητα αναβαθμίζει σημαντικά το αφρώδες υλικό που είναι κατασκευασμένο το πάνω μέρος του ταμπλό. Ο οδηγός θα νιώσει αμέσως άνετα, ενώ πολλές λειτουργίες ελέγχονται μέσω της οθόνης του infotainment. Στον τομέα των χώρων, η καμπίνα του είναι σε θέση να φιλοξενήσει τέσσερα ενήλικα άτομα δίχως καμία παραχώρηση. Μόνο το πορτ μπαγκάζ έχει μικρύνει στα 278 λτ., λόγω του ότι οι δεξαμενές του CNG που βρίσκονται πλήρως καλυμμένες κάτω από το δάπεδο.
Πηγή: autogreeknews.gr