Αυτοκίνητο με 154 άλογα και κατανάλωση 2ευρου!
Η νέα, ηλεκτρική, τάξη πραγμάτων έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές, μιας κι έχει φέρει στο προσκήνιο αυτοκίνητα που προσφέρουν επιδόσεις, με σημαντικό όφελος στο κόστος κίνησης.
Πώς αλλάζουν οι καιροί; Μερικά χρόνια πίσω το να έχει κανείς στο δεξί του πόδι 154 άλογα ήταν κάτι που στοίχιζε αρκετά σε ότι αφορά την κατανάλωση, αλλά και την συντήρηση του συγκεκριμένου μοντέλου.
Η νέα, ηλεκτρική, τάξη πραγμάτων έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές, μιας κι έχει φέρει στο προσκήνιο αυτοκίνητα που προσφέρουν επιδόσεις, με σημαντικό όφελος στο κόστος κίνησης. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον και οι εταιρείες έχουν βάλει φουλ τις μηχανές εξέλιξης και κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων. Ανάμεσα σε αυτά που κυκλοφορούν, υπάρχει ένα ξεχωριστό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που διακρίνεται για τη δύναμη, τον ευφάνταστο σχεδιασμό μέσα κι έξω, αλλά και με τον αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα του. Ο λόγος για το υπέροχο Honda e, το οποίο διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: την αρχική των 136 ίππων στην τιμή των 35.990 ευρώ (30.186 ευρώ με την κρατική επιδότηση) και στις Advance των 154 ίππων με ζάντες 16 ή 17 ιντσών, στην ίδια τιμή των 38.990 ευρώ (34.724 ευρώ με την επιδότηση).
Ολυμπιακός: Να μη «βλέπει» τους άλλους
Εξοπλιστικά η έκδοση Advance είναι πλήρης μιας και περιλαμβάνονται τα εξής:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόνομη πέδηση
- Πληροφόρηση τυφλού σημείου
- Παρακολούθηση κυκλοφορίας κατά την οπισθοπορεία
- Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας & ειδοποίηση απόκλισης
- Σύστημα ειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου αυτοκινήτου
- Σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας
- Οθόνες στο ταμπλό (Multi Info Display)
- Αυτόματος κλιματισμός
- Θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα
- Κάμερα οπισθοπορείας & αισθητήρες στάθμευσης
- LED προβολείς
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/Πίσω
- Γυάλινη πανοραμική οροφή
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κι άλλα πολλά
Μοναδική εμφάνιση!
Το Honda e που το γνωρίσαμε αρχικά ως Urban EV και μετέπειτα ως Honda e Prototype, διακρίνεται με το μοναδικό ρετρό σχεδιασμό του. Το εμπρός και πίσω μέρος με τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα και το οβάλ πλαίσιο που τα περιβάλλει, σε κάνει να νομίζεις πως βλέπεις ένα μοντέλο που έρχεται από το μέλλον. Όμως είναι ήδη εδώ και σου κλείνει γλυκά το μάτι! Οι καμπύλες επιφάνειες κυριαρχούν σε κάθε του πλευρά και ξεγελούν ως προς τον όγκο του, αφού δείχνει μικρότερο από όσο είναι στην πραγματικότητα. Συγκεκριμένα έχει μήκος 3.894 χλστ., πλάτος 1.752 χλστ., ύψος 1.512 χλστ. και μεταξόνιο 2.538 χλστ. Από όπου περνάει το Honda e γίνεται αυτομάτως θέμα συζήτησης, μιας κι ενθουσιάζει τους πάντες. Εντύπωση προκαλεί ακόμα η απουσία των παραδοσιακών καθρεπτών, οι οποίοι έχουν αντικατασταθεί από κάμερες. Η εικόνα μεταφέρεται χωρίς καμία καθυστέρηση στις οθόνες που υπάρχουν εκατέρωθεν του ταμπλό, με ξεκάθαρη απεικόνιση ακόμα και σε κακές καιρικές συνθήκες και τη νύχτα, βελτιώνοντας σημαντικά την ορατότητα.
Τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό
Ακόμα ένα σημαντικό σημείο διαφοροποίησης από τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς, είναι η υψηλής τεχνολογίας καμπίνα του Honda e. Δεσπόζουσα θέση κατέχουν οι οι οθόνες που εκτείνονται σε όλο το πλάτος του ταμπλό. Στην αρχή σίγουρα θα θελήσετε ένα διάστημα εξοικείωσης (ειδικά αν δεν είστε λάτρης της τεχνολογίας) αλλά μετά δεν θα μπορείτε να κάνετε χωρίς αυτές. Έχουμε και λέμε λοιπόν: Στις άκρες υπάρχουν οι οθόνες διάστασης 6 ιντσών για τις κάμερες – καθρέπτες, (ρυθμίζονται όπως οι συμβατικοί καθρέπτες) ενώ με κάμερα λειτουργεί και ο αντιθαμβωτικός κεντρικός καθρέπτης, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε σαν ένας ευρυγώνιος συμβατικός, είτε να αλλάξει σε λειτουργία κάμερας για μια πιο καθαρή ψηφιακή εικόνα. Για την πληροφόρηση του οδηγού υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 8,8 ιντσών και δεξιά οι δύο κεντρικές οθόνες των 12,3 ιντσών, με τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες. Αυτές επιτρέπουν την ταυτόχρονη πρόσβαση του οδηγού και του συνοδηγού σε πολλαπλές πληροφορίες, με τη δυνατότητα εναλλαγής των οθονών και προσωποποίησης ακόμα και με φωτογραφίες.
Σε επίπεδο ποιότητας, τα σκληρά πλαστικά πολύ καλά συναρμολογημένα, με αρκετές δόσεις πολυτέλειας όπως η χρήση του μαλακού και ευχάριστου στην όψη και την υφή υφάσματος στις πόρτες και στα καθίσματα. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, χάρη στο ενιαίο πίσω κάθισμα και το εντελώς επίπεδο δάπεδο. Για τις αποσκευές υπάρχουν 171 λίτρα στο ρηχό πορτ μπαγκάζ (571 λτ. με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος), με τον ηλεκτροκινητήρα να βρίσκεται κάτω από το δάπεδο.
Δύναμη από το μηδέν!
Το καλό με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πως η δύναμη είναι διαθέσιμη από το μηδέν, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του Honda e με τον ηλεκτροκινητήρα των 154 ίππων και 315 Nm ροπής. Το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί με ιδιαίτερη άνεση το Honda e των 1.527 κιλών, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται αθόρυβα και χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, σε μόλις 8,3 δευτερόλεπτα (9 δλ. με τους 136 ίππους) και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει εύκολα τα 145 χλμ./ώρα. Κι όλα αυτά μέσα σε πλήρη ησυχία! Η συγκεκριμένη έκδοση ισχύος με τις 17άρες ζάντες προσφέρει αυτονομία 210 χιλιόμετρα και μεικτή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 17,8 kWh/100 χλμ. Η έκδοση με τις 16άρες ζάντες των 154 ίππων, όπως και η μικρότερη σε ισχύ έκδοση με τους 136 ίππους, έχουν αυτονομία 222 χλμ., και μέση κατανάλωση 17,2 kWh/100 χλμ.! Σε ότι αφορά την φόρτιση αυτή διαρκεί 18,8 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW, σε 4,1 ώρες σε ταχυφορτιστή 6,6 kW και σε 31 λεπτά (έως το 80%) σε φορτιστή DC 50 kW.
Χαίρεσαι να το οδηγείς!
Είναι λίγα τα αυτοκίνητα που σε βάζουν στη διαδικασία να ευχαριστιέσαι να τα οδηγείς. Αυτό συνήθως προκύπτει όταν έχουμε στα χέρια μας κατασκευές εκατοντάδων ίππων και μας μαγεύει η αίσθηση της ωμής δύναμης. Όμως το Honda e είναι μια ευχάριστη εξαίρεση, μιας και είναι απολαυστικό σε κάθε είδους διαδρομή. Σε αυτό το συναίσθημα συμβάλλει τόσο ο ρετρό σχεδιασμός του που σε βάζει στο επίκεντρο της προσοχής, η γεμάτη τεχνολογία καμπίνα, αλλά και η δυνατή επιτάχυνση από το ηλεκτρομοτέρ! Σε όλα αυτά προσθέστε το γεμάτο πληροφόρηση τιμόνι, το στιβαρό πλαίσιο και το εξαιρετικό set up της ανάρτησης που δεν θα σας απογοητεύσουν όταν αποφασίσετε να ανεβάσετε ρυθμό.
Πηγή: autogreeknews.gr