Τι καταστρέφει τις ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό;
Όπως κάθε τι στο αυτοκίνητο, από το αμάξωμα έως το εσωτερικό και τα μηχανικά του μέρη, έτσι και οι ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό χρειάζονται φροντίδα και προσοχή για να μη χαλάσουν.
Πλέον όλα τα καινούργια αυτοκίνητα διαθέτουν μια οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων, σε διαστάσεις που κυμαίνονται μεταξύ 7,0 – 10,25 ίντσες. Παράλληλα, ψηφιακές οθόνες πολλαπλών λειτουργιών και ανάλογων διαστάσεων τοποθετούνται και στον πίνακα οργάνων, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά αναλογικά όργανα.
Στην οθόνη αφής του infotainment συγκεντρώνονται πολλές εφαρμογές που σχετίζονται με το κινητό τηλέφωνο, αλλά και επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου. Άλλωστε πολλά παραδοσιακά κουμπιά έχουν αφαιρεθεί από την κονσόλα και έχουν ενσωματωθεί στις οθόνες (π.χ. ο χειρισμός του συστήματος κλιματισμού).
Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης πρέπει να είναι προσεκτικοί με το χειρισμό και τον καθαρισμό της, αφού μια λάθος κίνηση μπορεί να προβεί μοιραία και να χρειαστεί αντικατάσταση. Μια από αυτές είναι να πέσουν υγρά (νερό, καφές, χυμός κ.λπ.) σε αρκετή ποσότητα και όχι σταγόνες, γιατί μπορεί να προκληθεί βραχυκύκλωμα, που συνεπάγεται καπνό, φωτιά ή δυσλειτουργία.
Όταν πατιέται με τα δάκτυλα, μην ασκείτε υπερβολική δύναμη στο σύστημα, γιατί πολύ απλά η υπερβολική πίεση στην οθόνη ενδέχεται να προκαλέσει βλάβη. Όταν χρειαστεί να καθαριστεί η οθόνη ή το πλαίσιο των κουμπιών γιατί έχουν μαζέψει σκόνη και δαχτυλιές, θα πρέπει να είναι απενεργοποιημένη και να χρησιμοποιείτε ένα στεγνό, καθαρό και απαλό πανί. (π.χ. μικροϊνών) Ο καθαρισμός τους με σκληρά πανιά, ή διαλύτες (αλκοόλ, βενζόλιο, αραιωτικά, κτλ.) απαγορεύεται δια ροπάλου, επειδή αυτά τα υλικά θα βλάψουν την οθόνη και το ταμπλό γενικότερα, δημιουργώντας έως και αποχρωματισμό. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για την ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων.
Καλό είναι επίσης για τη μακροζωία των οθονών, τους θερινούς μήνες να καλύπτεται το ταμπλό με μια αντιηλιακή προστασία. Έτσι προστατεύονται από τις καυτές ακτίνες του ήλιου, όπως επίσης ολόκληρο το ταμπλό μαζί με το τιμόνι.
Πηγή: autogreeknews.gr