Γιατί τα νέα φρένα της Brembo είναι «καθρέπτης»;

H ανακάλυψη του δισκόφρενου είναι από τις σημαντικότερες και πλέον επιούσιες για την οδική ασφάλεια.

Γιατί τα νέα φρένα της Brembo είναι «καθρέπτης»;

H ανακάλυψη του δισκόφρενου είναι από τις σημαντικότερες και πλέον επιούσιες για την οδική ασφάλεια. Το αποτελεσματικό φρενάρισμα εξάλλου, ήταν πάντα βασικό προϋπόθεση στην εξέλιξη ενός ασφαλούς αυτοκινήτου.

Τα τελευταία χρόνια, είδαμε τις κεραμικές δισκόπλακες να πραγματοποιούν το πέρασμα από τους αγώνες στα αυτοκίνητα δρόμου. Υπεραυτοκίνητα καλύτερα, καθώς τα κεραμικά φρένα -πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό πανάκριβων κατασκευών. Η Brembo λανσάρει μια νέα σειρά φρένων, ονόματι Greentive. Η ονομασία προέρχεται από το «green» (πράσινο) και «distinctive» (ιδιαίτερο). Το δεύτερο σκέλος, το βλέπουμε. Η επιφάνεια της δισκόπλακας είναι τόσο γυαλιστερή, που παραπέμπει σε καθρέπτη. Το πράσινο μέρος της ονομασίας δεν έχει εξήγηση, καθώς δεν πρόκειται για κάποιο είδος οικολογικού συστήματος πέδησης.

Ο ιταλικός κολοσσός των συστημάτων πέδησης έχει αναπτύξει μια τεχνολογία επικάλυψης με καρβίδιο του βολφραμίου, που μοιάζει με τα επίσης νέα φρένα PSCB (Porsche Surface Coated Brakes) της Porsche. Το στρώμα είναι μόλις 0,1 χλστ. σε πάχος και λειαίνεται, μέχρι να αποκτήσει τη σχεδόν χρωμιωμένη όψη. Η επικάλυψη βολφραμίου λειτουργεί ως ένα είδος αντιστατικού, απομακρύνοντας τις επικαθίσεις των υλικών τριβής, το νερό, τις λάσπες, το αλάτι (βλέπε χιονισμένο οδόστρωμα) και γενικότερα οτιδήποτε έχει την τάση να «κάτσει» στο δισκόφρενο. Κατ’ αυτό τον τρόπο, η αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος μένει ανεπηρέαστη από βροχερές, χωμάτινες ή χιονισμένες συνθήκες.

Σύμφωνα με την Brembo, η γυαλιστερή όψη δεν φεύγει μετά από μερικά περάσματα. Πέρα από την εμφάνιση, οι Greentive δισκόπλακες διακρίνονται για την αντοχή της στη διάβρωση και τη φθορά, ενώ μπορούν να τοποθετηθούν σε μια ευρεία γκάμα αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα από sportscar μέχρι SUV. Από τα πρώτα μοντέλα που θα φρενάρουν αστραφτερά, θα είναι επερχόμενα μοντέλα RS της Audi.

Πηγή: autogreeknews.gr