100 χρόνια η απόσβεση ρεύματος σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Βρισκόμαστε στην αρχή της ηλεκτροκίνησης και όπως όλα δείχνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελέσουν το μέλλον της αυτοκίνησης.
Βρισκόμαστε στην αρχή της ηλεκτροκίνησης και όπως όλα δείχνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελέσουν το μέλλον της αυτοκίνησης, μαζί με τα εξηλεκτρισμένα (mild hybrid, hybrid και plug-in hybrid).
Τα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ακόμα να κάνουν σημαντικά βήματα εξέλιξης, έτσι ώστε να γίνουν πιο προσιτά στο ευρύ αγοραστικό κοινό. Οι τιμές τους είναι κατά πολύ υψηλότερες από τα ίδια μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ωστόσο τα κύρια πλεονεκτήματα που προβάλλουν οι εταιρίες, είναι το χαμηλότερο κόστος κίνησης και οι μηδενικές εκπομπές ρύπων (άρα και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα).
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Κατά πόσο όμως συμφέρει τελικά ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο αν το συγκρίνουμε με το ίδιο μοντέλο, αλλά με κινητήρα πετρελαίου; Για να κάνουμε την ανάλυση επιλέξαμε ως παράδειγμα το Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 και το e-208. Το ηλεκτρικό Peugeot κοστίζει από 30.600 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση) και αποτελεί το πιο προσιτό σε τιμή ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο. Επίσης, με μεικτή αυτονομία 329 χλμ. προσφέρει την καλύτερη σχέση τιμής/αυτονομίας, ενώ για να φορτίσει σε πρίζα AC χρειάζεται 5 ώρες.
Πόσο κοστίζει μια πλήρης φόρτιση;
Η φόρτιση σε σταθμούς AC σε δημόσια σημεία φόρτισης στοιχίζει 1 ευρώ + 0,025 ευρώ/λεπτό. Αυτό σημαίνει ότι τις 5 ώρες που χρειάζεται φόρτιση το e-208, το κόστος φτάνει τα 8,5 ευρώ (300 λεπτά x 0,025€ + 1€). Άρα για κάθε 100 χλμ. «καίει» 2,58 ευρώ. Ακριβής τιμή με βάση το τιμολόγιο της ΔΕΗ δεν μπορεί να γίνει, αφού πέρα από την τιμή της κιλοβατώρας υπάρχουν επιπλέον χρεώσεις (Φ.Π.Α., τέλη, ΕΡΤ κ.λπ.), συν του ότι αλλάζει η τιμή της κιλοβατώρας ανάλογα την κλίμακα. Ενδεικτικά, το e-208 σε ετήσια βάση 12.000 χλμ. και με μεικτή κατανάλωση 16,9 kWh/100 χλμ. θα καταναλώσει 2.028 kWh. Δηλαδή αυξάνει τις μηνιαίες κιλοβατώρες κατά 169 kWh ή 676 kWh επιπλέον το τετράμηνο.
Για το 208 1.5 BlueHDi, η Peugeot ανακοινώνει κατανάλωση 3,2 λτ./100 χλμ. Με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή πετρελαίου στα 1,135 ευρώ/λτ., το ντίζελ 208 «καίει» 3,63 ευρώ/100 χλμ.
Η διαφορά μεταξύ ηλεκτρικού και ντίζελ 208 για κάθε 100 χλμ. είναι 1,05 ευρώ φθηνότερο το ηλεκτρικό. Αν το ποσό αυτό το βάλουμε σε ετήσια βάση με 12.000 χλμ., σημαίνει ότι το ρεύμα του e-208 θα κοστίσει 309 ευρώ και το πετρέλαιο θα φτάσει τα 436 ευρώ. Άρα το ηλεκτρικό 208 εξοικονομεί το έτος 127 ευρώ (πάντα σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις). Το e-208 με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, ούτε όμως και το 208 1.5 BlueHDi λόγω των 85 γρ./χλμ. CO2.
Τεράστια διαφορά σε τιμή αγοράς
Στα σημεία όμως που σημειώνεται μεγάλη διαφορά υπέρ του πετρελαιοκίνητου 208 είναι στην τιμή αγοράς, στην αυτονομία και στο χρόνο «φουλαρίσματος». Στο ντίζελ 208 το ρεζερβουάρ των 41 λτ. γεμίζει σε περίπου ένα λεπτό, ενώ με μεικτή κατανάλωση 3,2 λτ./100 χλμ., μπορεί θεωρητικά με ένα γέμισμα να διανύσει 1.281 χλμ. Το e-208 πρέπει να φορτίζει για 5 ώρες (σε οικιακή πρίζα σε 24 ώρες) για να διανύσει 329 χλμ.
Η αγορά του 208 1.5 BlueHDi 100 κοστίζει από 17.800 ευρώ και του e-208 ξεκινάει από τα 30.600 ευρώ. Κοινώς είναι ακριβότερο κατά 12.800 ευρώ. Για να γίνει όμως απόσβεση του ποσού αυτού με τα 127 ευρώ που έχει κέρδος το e-208 σε ετήσια χρήση, τότε θα πρέπει να περιμένει κανείς κάτι περισσότερο από 100 χρόνια! Ή διαφορετικά αν προτιμάτε, το ντίζελ 208 για να «κάψει» 12.800 ευρώ σε πετρέλαιο θα πρέπει να διανύσει περισσότερα από 352.000 χιλιόμετρα!
Πηγή: autogreeknews.gr