Μικρά SUV με κινητήρες LPG και CNG
Πέρα από την πληθώρα κατηγοριών και διαθέσιμων μοντέλων, υπάρχουν και εναλλακτικές προτάσεις που προσφέρουν μεγαλύτερη οικονομία, όπως είναι οι διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο και βενζίνη ή υγραέριο και βενζίνη.
Οι σύγχρονοι αγοραστές αυτοκινήτων είναι εξαιρετικά ευνοούμενοι συγκριτικά με τα παλαιότερα χρόνια. Κι αυτό γιατί πέρα από την πληθώρα κατηγοριών και διαθέσιμων μοντέλων, υπάρχουν και εναλλακτικές προτάσεις που προσφέρουν μεγαλύτερη οικονομία, όπως είναι οι διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο και βενζίνη ή υγραέριο και βενζίνη. Εμείς, σας παρουσιάζουμε παρακάτω τα τρία B-SUV με τέτοιου τύπου κινητήρες που διατίθενται στην Ελλάδα. Ας τα δούμε αναλυτικότερα.
Renault Captur 1.0 TCe LPG 100 PS
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Το νέο Renault Captur, μπήκε αισίως στη 2η γενιά του, η οποία άλλαξε σημαντικά και εμφανίζεται μεγαλύτερο και ακόμα καλύτερο σε κάθε επίπεδο. Προσφέρεται με πληθώρα εκδόσεων και εντυπωσιακή εμφάνιση, με κορυφαίους χώρους και ακόμα περισσότερη χρηστικότητα. Επίσης, διαθέτει σύγχρονες τεχνολογίες άνεσης, συνδεσιμότητας και ασφάλειας, έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια στο EuroNCAP και εφοδιάζεται με πλήρη γκάμα κινητήρων (βενζίνης, diesel, LPG, E-Tech Plug-in).
Εξαιρετικές εντυπώσεις όμως αφήνει κι η καμπίνα του γαλλικού compact SUV, η οποία έχει αναβαθμιστεί σε κάθε επίπεδο. Η κάθετη οθόνη αφής τραβάει αμέσως τα βλέμματα (ανάλογα τον εξοπλισμό είναι διαθέσιμη σε 7 ή 9,3 ίντσες), όπως και οι ευθείες γραμμές του ταμπλό. Για την κατασκευή του, έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά πλαστικά, με τους χώρους επιβατών να είναι άνετοι τόσο για τους εμπρός, όσο και τους πίσω. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 536 λίτρα με τη μετακίνηση του πίσω συρόμενου καθίσματος.
Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο διπλού καυσίμου των 999 κ.εκ. αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και επιταχύνει το βάρους 1.241 κιλών αμάξωμα στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,3 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση LPG είναι 7,5 λτ./100 χλμ. (6,0 λτ./100 χλμ. με βενζίνη) και οι εκπομπές CO2 είναι 122 γρ./χλμ. (136 γρ./χλμ. με βενζίνη).
Η αποθήκευση του υγραερίου γίνεται σε μια δεξαμενή χωρητικότητας 40 λτ. που βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας. Μαζί με τα 48 λτ. του ρεζερβουάρ βενζίνης, το Captur 1.0 TCe LPG προσφέρει αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το καύσιμο που θέλει να χρησιμοποιήσει, πατώντας τον σχετικό διακόπτη που βρίσκεται στο εσωτερικό.
Τιμή: από 17.580 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 146,4 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης τη λωρίδας ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες, Air Condition, φώτα LED, οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 100/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 170/2.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,3 δλ., Τελική ταχύτητα: 173 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση (LPG): 7,5 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2 (LPG): 122 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
SEAT Arona 1.0 TGI 90 PS
Το SEAT Arona TGI ήταν το πρώτο SUV σε παγκόσμιο επίπεδο (και λέμε ήταν γιατί μετά ακολούθησε το Kamiq G-TEC που θα διαβάσετε παρακάτω) που εφοδιαζόταν με κινητήρα φυσικού αερίου. Στην υπάρχουσα γκάμα της SEAT υπάρχουν παράλληλα δύο ακόμα μοντέλα CNG, το Ibiza και Leon. Το SEAT Arona CNG διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Style με το μοτέρ 1.0 λτ. TGI, απόδοσης 90 ίππων.
Η τιμή του μικρού SUV με το μοτέρ φυσικού αερίου είναι στα 17.190 ευρώ και ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος (βλ. παρακάτω). Ο 3κύλινδρος 1.0 TSI κινητήρας του ομίλου VW, έπειτα από τις απαραίτητες μετατροπές, κινείται με φυσικό αέριο και βενζίνη. Αρχικά, το μοτέρ καταναλώνει αποκλειστικά φυσικό αέριο, το οποίο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές με συνολική χωρητικότητα 14,3 κιλών, που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών. Συμπληρωματικά υπάρχει και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων. Σε ότι αφορά την ισχύ του, η έκδοση TGI αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής από τις 1.900 σ.α.λ. Το μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι η κατανάλωση, όπου σύμφωνα με τη SEAT το Arona TGI απαιτεί μόλις 3,5 κιλά CNG/100 χλμ.
Η καμπίνα του Arona 1.0 TGI δεν έχει αλλαγές συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Η μόνη διαφορά έχει να κάνει με τον πίνακα οργάνων, όπου υπάρχουν 2 δείκτες καυσίμου (CNG αριστερά στο στροφόμετρο και βενζίνης δεξιά στο ταχύμετρο), καθώς και νέες ενδείξεις στην οθόνη πληροφοριών. Αρκετά μειωμένος είναι όμως ο χώρος αποσκευών, λόγω της τοποθέτησης των δεξαμενών CNG στο δάπεδο. Έτσι οι υποψήφιοι αγοραστές θα έχουν διαθέσιμα μόλις 282 λίτρα (400 λίτρα οι εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου), γεγονός που μειώνει αισθητά την πρακτικότητα.
Τιμή: από 17.190 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 88,2 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, μηχανικός κλιματισμός, cruise control, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες φώτων, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων, φώτα ημέρας LED, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών και χειριστήρια στο τιμόνι.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 90/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/1.900-3.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,2 δλ., Τελική ταχύτητα: 172 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 3,5 κιλά CNG/100 χλμ., Εκπομπές CO2: 98 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
To νέο μικρό SUV της Skoda εκτός από τα σύγχρονα και πολύ καλά χαρακτηριστικά του σε κάθε τομέα, ξεχωρίζει ακόμα για το κορυφαίο value for money και για την οικονομία που προσφέρει. Ειδικά στη έκδοση G-TEC με τον κινητήρα φυσικού αερίου, το κόστος σε καύσιμο είναι εξαιρετικά χαμηλό.
Πιο αναλυτικά το Skoda Kamiq G-TEC εφοδιάζεται με τον 1.0 TGI κινητήρα διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο/βενζίνη). Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής μεταξύ 1.800-3.800 σ.α.λ. και συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Από πλευράς επιδόσεων φτάνει τα 176 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, ενώ η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 12,5 δλ. Η μεικτή κατανάλωση είναι 5,4 κιλά/100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να αγγίζουν τα 101 γρ./χλμ. Το φυσικό αέριο είναι το κυρίως καύσιμο και αποθηκεύεται σε τρεις ατσάλινες δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών CNG. Όταν το φυσικό αέριο τελειώσει και δεν γίνει ανεφοδιασμός, υπάρχει και ένα βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων.
Η καμπίνα του Kamiq, όπως και των υπολοίπων εκδόσεων διακρίνεται για την ποιότητα που προσφέρει, χωρίς ο χρήστης να εντοπίζει διαφορές συγκριτικά με τις καμπίνες των υπολοίπων εκδόσεων. Η μόνη διαφορά έχει να κάνει με τον πίνακα οργάνων, όπου υπάρχουν 2 δείκτες καυσίμου (κλασικά CNG αριστερά στο στροφόμετρο και βενζίνης δεξιά στο ταχύμετρο), καθώς και νέες ενδείξεις στην οθόνη πληροφοριών. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν αμετάβλητοι και καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί κατά 122 λίτρα λόγω της τοποθέτησης των δεξαμενών CNG εκεί. Τα 278 λίτρα λτ. είναι λίγα για μοντέλο της κατηγορίας, αλλά τουλάχιστον ο χώρος αποσκευών είναι κανονικός σε σχήμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμος.
Τιμή: από 19.900 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 99 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης αλλαγής λωρίδας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες, αυτόματος κλιματισμός, πίσω φώτα LED, οθόνη αφής 8 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 90/4.000 – 5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/1.800 – 3.800 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,5 δλ., Τελική ταχύτητα: 176 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 3,5 κιλά CNG/100 χλμ., Εκπομπές CO2: 101 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Πηγή: autogreeknews.gr