Ο Καζαντζίδης στα καλύτερά του! Ποια ήταν η χρυσή εποχή του Στέλιου
Ένας τόσο χαρισματικός τραγουδιστής με πληθωρική παρουσία στο ελληνικό τραγούδι είχε, όπως ήταν φυσικό, την καλή του εποχή
Ο Στέλιος Καζαντζίδης ήταν, όπως και να το δει κανείς, ένα πραγματικό φαινόμενο. Τραγουδιστής με σπάνιες ικανότητες ο Στέλιος άφησε αδρό το αποτύπωμά του στην ελληνική μουσική σκηνή με σπουδαία τραγούδια και ανεπανάληπτες εκτελέσεις. Λατρεύτηκε όσο κανείς και συνεχίζει μέχρι σήμερα να εμπνέει τους λάτρεις του λαϊκού τραγουδιού.
Η σταδιοδρομία του όπως ήταν φυσικό πέρασε από διάφορες φάσεις. Η χρυσή εποχή του μεγάλου αυτού τραγουδιστή βρίσκεται ασφαλώς στην επταετία 1958-1965. Όχι πως πριν ή μετά τα χρόνια αυτά ο Καζαντζίδης έπαψε να είναι εξίσου σημαντικός. Απλά στην εκτίμηση που κάνουμε θα πρέπει να προσμετρήσουμε τις συνεργασίες, το ερμηνευτικό ύφος και την κατάσταση της φωνής του. Στα τέλη της δεκαετίας του '50 ο Καζαντζίδης ήταν ένας κατασταλαγμένος ερμηνευτής με πλούσια δισκογραφία. Βρισκόταν στο κέντρο κοσμογονικών εξελίξεων, σε μια περίοδο όπου συγκλίνει η αναβίωση του ρεμπέτικου με την ακμή του λαϊκού τραγουδιού και η εμφάνιση των λεγόμενων έντεχνων. Σε όλα αυτά τα ρεύματα ο Στέλιος ήταν παρών κι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωσή του. Πραγματοποίησε εξαιρετικές επανεκτελέσεις τραγουδιών που ανήκουν στην ύστερη φάση του ρεμπέτικου, όπως το «Συννεφιασμένη Κυριακή» ή τα «Καβουράκια». Τραγούδησε σε πρώτη εκτέλεση αθάνατα λαϊκά όπως η «Μαντουμπάλα», «Δυο πόρτες έχει η ζωή», «Όποια και νάσαι». Συμμετείχε εντυπωσιακά στο έντεχνο ρεύμα με τραγούδια όπως το «Σαββατόβραδο» του Θεοδωράκη, το «Κουρασμένο παλικάρι» του Χατζιδάκι, το «Ποιος δρόμος είναι ανοιχτό» του Μαρκόπουλου, το «Δρόμος δίχως σύνορα» του Κατσαρού.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Στην εκτόξευση του Στέλιου συνεισέφερε φυσικά και η Μαρινέλλα με τα υπέροχα σιγόντα της. Οι δυο τους υπήρξαν το κορυφαίο καλλιτεχνικό ζευγάρι της ελληνικής μουσικής. Μας χάρισαν το ταλέντο, τη δροσιά και την τραγουδιστική τους νιότη σε συγκλονιστικές εκτελέσεις τραγουδιών. Κανείς ποτέ δεν τους πλησίασε...