Με δυο μεγάλα τραγούδια χώρισαν γυναίκες ο Τσιτσάνης και ο Καζαντζίδης

Δυο σπουδαία λαϊκά τραγούδια έγιναν προανάκρουσμα χωρισμού για αυτούς που τα τραγούδησαν

Με δυο μεγάλα τραγούδια χώρισαν γυναίκες ο Τσιτσάνης και ο Καζαντζίδης

Το 1954 Ο Βασίλης Τσιτσάνης και η Μαρίκα Νίνου μπαίνουν στο στούντιο για να ηχογραφήσουν το τραγούδι «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα». Επί πέντε χρόνια εμφανίζονταν στα λαϊκά κέντρα και δισκογραφούσαν μεγάλες επιτυχίες. Για να γίνει η Νίνου μούσα και διακριτική ερωμένη του Τσιτσάνη χρειάστηκε ο τροχός της τύχης.

Ο ξυλοδαρμός της Σωτηρίας Μπέλλου από τους Χίτες πάνω στο πάλκο είχε γίνει αιτία για να απομακρυνθεί από τον Βασίλη Τσιτσάνη. Ο Τρικαλινός μουσικοσυνθέτης στράφηκε σε μια πρώην ακροβάτισσα, τη Μαρίκα Νίνου, που φλεγόταν από την επιθυμία να τραγουδήσει. Ακολούθησαν αυτά τα πέντε χρόνια γόνιμης συνεργασίας κι ένα διακριτικό πάθος ανάμεσα στον δημιουργό και στη μούσα του. Ο πάντοτε ρεαλιστής Βασίλης Τσιτσάνης, ωστόσο, δεν θα επέτρεπε σε καμία γυναίκα να αλλάξει τις συντεταγμένες της προσωπικής του ζωής.

Όταν αρρώστησε η Νίνου και του ζήτησε να την συνοδέψει στην Αμερική η απάντησή του δόθηκε με ένα τραγούδι-αποχαιρετισμό. Η Νίνου μπήκε στο στούντιο και το έγραψε με την πρώτη. Αντιλαμβανόταν κι εκείνη την μοναδικότητα της στιγμής που μια μεγάλη αγάπη, καλλιτεχνική και ανθρώπινη, φτάνει στο τέλος της. «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα/ Ας καθαρίσουμε μια ώρα αρχύτερα».

Ένα ακόμα τραγούδι εκείνης της χρονιάς σε μουσική Μανώλη Χιώτη και στίχους Χρήστου Κολοκοτρώνη έγινε το χρονικό ενός προαναγγελθέντος χωρισμού. Ο Στέλιος Καζαντζίδης αποφασισμένος να αποτινάξει τον «γλυκό τύραννο» που άκουγε στο όνομα Καίτη Γκρέι μπαίνει μαζί της στο στούντιο για να τραγουδήσει τον ύμνο των χωρισμένων «Η νύχτα η τελευταία»

Απόψε είναι πια για μας / η νύχτα η τελευταία

Απαυδισμένος από τον υπερπροστατευτισμό της Καίτης Γκρέι ο νεαρός Στέλιος αναζητά την ελευθερία του που θα τον βοηθήσει να απογειωθεί καλλιτεχνικά. Ο αρραβώνας του με την ντίβα της εποχής θα διαλυθεί κι ο καθένας τους θα πάρει το δρόμο του.