Ο Καζαντζίδης δεν επέτρεψε στον Θεοδωράκη να μπει στο στούντιο όσο ηχογραφούσε
Γεγονός που διηγείται ο ίδιος ο Καζαντζίδης ως επεισόδιο ενός ακήρυκτου πολέμου με τον Θεοδωράκη.
Το 1974 Καζαντζίδης και Θεοδωράκης ξανασμίγουν ακόμα μια φορά ύστερα από 13 χρόνια για την ηχογράφηση ενός δίσκου με τίτλο "Στην Ανατολή". Το 1961 ο Στέλιος είχε ερμηνεύσει έξι σπουδαία τραγούδια από τον κύκλο Πολιτεία Α' με πολύ μεγάλη απήχηση. Η δεύτερη αυτή συνεργασία τους κυκλοφόρησε στις 4 Νοεμβρίου του 1974 με υψηλές προσδοκίες για το εμπορικό αποτέλεσμα πλην όμως δεν είχε την αναμενόμενη υποδοχή από το κοινό.
Ο Θεοδωράκης σε συνέντευξή του στο περιοδικό Πολίτης Κ είχε δηλώσει σχετικά:
«Ξανασμίξαμε με τον Στέλιο στα 1974, στην Ανατολή και εκεί που όλοι περίμεναν το μεγάλο ΜΠΑΜ, ο δίσκος πήγε… άπατος. Τι να συνέβη άραγε; Εγώ πάντως έμαθα μετά από την εταιρία ΜΙΝΩΣ ότι οι πλασιέ της είχαν εντολή να πνίγουν τις παραγγελίες για το νέο δίσκο. Έτσι μόνο εξηγείται το γεγονός, γιατί και ο Στέλιος κανονικά, ύστερα από σιωπή ετών θα έπρεπε να κάνει φοβερές πωλήσεις αλλά κι εγώ τότε πουλούσα εκατοντάδες χιλιάδες, οπότε θα έπρεπε κι οι δυο μαζί να σπάσουμε όλα τα ρεκόρ, μιας και τα τραγούδια ήταν λαϊκά, ο δε Καζαντζίδης υπέροχος…».
Ο Καζαντζίδης από την πλευρά του δίνει μια άλλη εκδοχή της συνεργασίας τους με τον Μίκη σε συνέντευξή του στην εκπομπή "Λαϊκοί βάρδοι" με τον Παύλο Γεραμάνη. Ο Στέλιος υποστήριξε ότι είχε θέσει όρο στον Μάτσα να μην εμφανιστεί ο Θεοδωράκης στο στούντιο όταν θα ηχογραφούσαν τη φωνή του και να αναλάβει τη διεύθυνση της ορχήστρας ο πιανίστας του Μίκη Γιάννης Διδίλης. Στις δεύτερες φωνές ήταν η Χάρις Αλεξίου και στα μπουζούκια ο Λάκης Καρνέζης και ο Χρήστος Νικολόπουλος. Ο Στέλιος μοιάζει να πήρε πίσω το αίμα του για κάποια μεροληψία του Μίκη εις βάρος του. Οι μεγάλοι καλλιτέχνες έχουν και τις μικρές τους στιγμές.
Οι ηχογραφήσεις αυτές παρουσίασαν και άλλα παρατράγουδα καθώς ο Καζαντζίδης έκαψε το πυκνωτικό μικρόφωνο στο τραγούδι "Άπονες εξουσίες".