Tο πρώτο πρόστιμο για υπερβολική ταχύτητα
Στην Αγγλία το 1896 το όριο ταχύτητας ήταν 3 χιλιόμετρα/ώρα (περπατώντας πας πιο γρήγορα) εντός κατοικημένων περιοχών και 6 χιλιόμετρα/ώρα εκτός πόλης.
Επίσης, ο κάτοχος του αυτοκινήτου που κινούνταν εντός πόλης έπρεπε να έχει έναν πεζό με κόκκινη σημαία, ο οποίος προπορευόταν του οχήματος και ειδοποιούσε τους πεζούς για την έλευσή του.
Στις 28 Ιανουαρίου 1896 ο έμπορος και κατασκευαστής ατμοκίνητων οχημάτων Γουόλτερ Άρνολντ κινούνταν στην περιοχή του Πάντοκ Γουντ στο Κεντ με ταχύτητα 12 χλμ/ώρα και χωρίς να έχει σημαιοφόρο να ειδοποιεί τους πεζούς.
Ένας αστυνομικός τον καταδίωξε με το ποδήλατό του σε απόσταση 5 χιλιομέτρων μέχρι να τον σταματήσει. Ο Άρνολντ κατηγορήθηκε για παράβαση του ορίου ταχύτητας και πλήρωσε πρόστιμο 1 σελίνι (5 λίρες σήμερα). Κάπως έτσι, σαν σήμερα, 28 Ιανουαρίου, πριν από 126 χρόνια ο Άρλοντ έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία που δέχθηκε κλήση για υπερβολική ταχύτητα.
Λίγους μήνες πάντως μετά και εξαιτίας του συγκεκριμένου περιστατικού, αλλά και της παγίωσης της αντίληψης πως το αυτοκίνητο διαφέρει από τις άμαξες, η αλλαγή στον νόμο αύξησε τη μέγιστη ταχύτητα στα 23 χλμ./ ώρα, ενώ ακολούθησαν μια σειρά από αλλαγές και αναπροσαρμογές.
Μάλιστα, προκειμένου οι τότε κάτοχοι αυτοκινήτων να γιορτάσουν το γεγονός, διοργάνωσαν έναν αγώνα ταχύτητας, τον οποίο κέρδισε ο Arnold κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο. Ο συγκεκριμένος αγώνας συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας κατά μήκος μιας διαδρομής από το Λονδίνο στο Μπράιτον και δικαίωμα συμμετοχής έχουν αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1905.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, το πρώτο αυτοκίνητο έφτασε εδώ έναν χρόνο έπειτα από εκείνη την ιστορική κλήση που «έφαγε» ο Άρνολντ. Το 1897, λοιπόν, φτάνει στην Αθήνα ένα «Γκάρντνερ» 14 θέσεων που δεν περνούσε απαρατήρητο. Όχι από την ομορφιά ή από το σπάνιο θέαμα, αλλά από τον απίστευτο θόρυβο που έκανε. Λειτουργούσε σαν… ταξί και κάπως έτσι ξεκίνησαν και οι πρώτες κόντρες με τους αμαξάδες για το ποιος θα έπαιρνε τον πελάτη. Αυτό ήταν το πρώτο τροχήλατο όχημα. Το πρώτο αυτοκίνητο ήταν ένα «Peugeot» με μονοκύλινδρο κινητήρα δύο ίππων.
ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ...
1918: Ο Λέων Τρότσκι αναλαμβάνει την ηγεσία του Κόκκινου Στρατού, που ιδρύεται την ίδια ημέρα με απόφαση του Συμβουλίου των Λαϊκών Κομισαρίων.
1956: Μυστική συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου και του Γρίβα - Διγενή στη Μονή Κύκκου, για συζήτηση των «προτάσεων Χάρντινγκ». Την ίδια ημέρα, ύστερα από διήμερες σκληρές συγκρούσεις μαθητών με τις δυνάμεις ασφαλείας γύρω από την Αρχιεπισκοπή, διατάσσονται το κλείσιμο του Παγκυπρίου Γυμνασίου Λευκωσίας και η διαγραφή του από το μητρώο των σχολών Μέσης Παιδείας.
1961: Έρχεται στο φως το ανάκτορο της Βεργίνας από τις ανασκαφές που διενήργησε το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης υπό τον Μανώλη Ανδρόνικο.
1968: Στον αγώνα Ολυμπιακός Λευκωσίας – Προοδευτική 2-1, ο Ανδρέας Φιλώτας του Ολυμπιακού ευστοχεί σε πέναλτι και γίνεται ο πρώτος τερματοφύλακας σκόρερ στην ιστορία της Α’ Εθνικής.
1986: Το διαστημικό λεωφορείο Τσάλεντζερ χάνεται 73 δευτερόλεπτα μετά την εκτόξευση.
1996: Κρίση των Ιμίων. Το περιπολικό «Αντωνίου» του Πολεμικού Ναυτικού κατεβάζει την τουρκική σημαία που πριν είχαν υψώσει στα Ίμια Τούρκοι δημοσιογράφοι και υψώνει την ελληνική. Το βράδυ Έλληνες βατραχάνθρωποι αποβιβάζονται στη Μεγάλη Ίμια χωρίς να τους πάρουν είδηση τα παραπλέοντα εκεί τουρκικά πολεμικά.
2005: Οι αγρότες της Θεσσαλίας προχωρούν σε 24ωρο αποκλεισμό της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης, στο ύψος των Τεμπών. Από την πλευρά τους οι αγρότες των Σερρών αποκλείουν για λίγες ώρες τον Προμαχώνα, διακόπτοντας την είσοδο και την έξοδο προς Βουλγαρία.
2007: Ο Ολυμπιακός κατακτά το Λιγκ Καπ στο βόλεϊ, κερδίζοντας 3-0 σετ τον ΠΑΟΚ.
2008: Την Αθήνα επισκέπτεται ο ιδρυτής της Microsoft, Μπιλ Γκέιτς.
2012: Η Εθνική ομάδα πόλο γυναικών του Κώστα Μορφέση κατακτά το αργυρό μετάλλιο στο 14ο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Αϊντχόφεν, καθώς ηττάται στον μεγάλο τελικό από την Ιταλία με 13-10, ενώ η Αλεξάνδρα Ασημάκη θα κερδίσει τον τίτλο της κορυφαίας πολίστριας για το 2011 από τη FINA.
2017: Ο Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη, μέσω των ηλεκτρονικών του μέσων, ανακοινώνει την αναστολή της έκδοσης για τις δύο ιστορικές εφημερίδες του «Το Βήμα» και «Τα Νέα» για οικονομικούς λόγους. Μαζί τους κλείνουν τα site του συγκροτήματος, τα περιοδικά, αλλά και ο ραδιοσταθμός σταθμός «Βήμα 99,5»