Ποιο ήταν το «Magic Bus» που τραγούδησαν οι «Who» και οι «Τρύπες»
Το Magic Bus, που τραγούδησαν οι «Who» και οι «Τρύπες» ήταν μια σακαράκα-λεωφορείο που ταξίδεψε από την Ευρώπη δια ξηράς προς το Κατμαντού, την πρωτεύουσα του Νεπάλ, στα τέλη του 1960, καλύπτοντας πάνω από 5000 μίλια.
Το ελληνικό magic bus μας το σύστησαν οι Τρύπες το 1985, μέσα από το τραγούδι «Ταξιδιάρα Ψυχή» και πρόκειται για το λεωφορείο που κυκλοφορούσε στις αρχές της δεκαετίας του 80′ στην χώρα μας, εκτελώντας δρομολόγια στις ευρωπαϊκές πόλεις Λονδίνο, Άμστερνταμ και Βερολίνο.
Λονδίνο, Άμστερνταμ ή Βερολίνο
έχεις ξεχάσει που ακριβώς θες να πας
Όσα και αν έχω δανεικά πια δεν σου δίνω
να κάνεις βόλτες με το magic bus,
Όσα και αν έχω δανεικά πια δεν σου δίνω
να κάνεις βόλτες με το magic bus.
Στην οδό Φιλελλήνων απέναντι από την Ρώσικη εκκλησία, υπήρχε το ημιυπόγειο πρακτορείο που κανόνιζε τα εισιτήρια και τις διαδρομές που ένωναν τη νεολαία της Ευρώπης. Και όσο η Ολυμπιακή ζητούσε υπέρογκα ποσά για ένα εισιτήριο, το magic bus μετέφερε το ροκ και τα όνειρα των 20χρονων σε τιμές προσιτές που δεν θα ξεπερνούσαν τα σημερινά 80 ευρώ .
Επειδή το λεωφορείο λειτουργούσε από ιδιώτη, τα δρομολόγια θεωρούνταν παράνομα, αυτό εξηγεί ότι οι επιβάτες του ήταν κυρίως ξένοι. Ωστόσο, ο Graham Bourne, ο επίσημος οδηγός του λεωφορείου συνέχισε απροκάλυπτα τα δρομολόγια επιβιβάζοντας Ολλανδούς, με το εισιτήριο της επιστροφής και Έλληνες, με το εισιτήριο της φυγής με προορισμό το Άμστερνταμ.
Στη φωτογραφία ο Graham Bourne (με το πακέτο τσιγάρα) που υπήρξε ο οδηγός του Magic Bus στην Αθήνα. Στα δεξιά του είναι ο Καναδός Tom, που εξακολουθεί να ζει στην Ινδία. Ο Τοm ήταν επίσης οδηγός της ανταγωνιστικής εταιρείας λεωφορείων του Magic Bus, της εξίσου παράνομης Travel Sunshine. Ο μακρυμάλλης άντρας στην άκρη δεξιά είναι ο δεύτερος οδηγός του Magic Bus μαζί με τον Graham, Αυστραλός που ονομάζεται Μike.
Τελικά ο ήδη ιδρυμένος από το 1970 «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος» (ΟΣΕ) ανέλαβε την εκτέλεση δρομολογίων με λεωφορεία εκμεταλλευόμενος την υποδειγματική οικονομική επιτυχία του Μagic Βus και το ελληνικό δημόσιο, στο πλαίσιο της νομιμότητας πλέον, οικειοποιήθηκε την αποδεδειγμένη επιτυχία των δρομολογίων του. Το μαγικό λεωφορείο έπαψε να ταξιδεύει «μαγικά», όταν στα τέλη της δεκαετίας άλλα «απλά» λεωφορεία το αντικατέστησαν.
Με πληροφορίες από το άρθρο του δημοσιογράφου Δημήτρη Πετρόπουλου στο musicpape