Ποιος σκηνοθέτης έβαλε πλάτη για να γίνει ο Κούρκουλος πρώτο όνομα
Η αρχή είναι πάντα δύσκολη και κάποιος πρέπει να σου δώσει μια ώθηση
Η χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου ήταν απόλυτα ταυτισμένη με την Φίνος Φιλμ και για να κάνει κανείς καριέρα έπρεπε να περάσει με αξιώσεις την θρυλική καγκελόπορτα της οδού Χίου αλλιώς θα έμενε στη σκιά.
Το εισιτήριο για την κινηματογραφική αθανασία φαίνεται πως το έδωσε στον Κούρκουλο η δραματική ταινία «Ο Κατήφορος» του Γιάννη Δαλιανίδη, ενός σκηνοθέτη που ειδικευόταν κυρίως σε κωμωδίες και μιούζικαλ. Το 1961 προβάλλεται η ταινία στις κινηματογραφικές αίθουσες και σπάει τα ταμεία, αναδεικνύοντας σε μια νύχτα δύο νέους σταρ, τον Κούρκουλο και τη Λάσκαρη. Για να γίνει αυτό, όμως, χρειάστηκε να φτύσει αίμα ο Γιάννης Δαλιανίδης. Οι αντιρρήσεις του Φίνου ήταν έντονες για τον νεαρό ηθοποιό, που είχε προηγουμένως αναλωθεί σε φτηνούς ρόλους και φτηνές παραγωγές «καίγοντας» προκαταβολικά το όνομά του. Επίσης ο μεγαλοπαραγωγός δεν ενέκρινε το υποκριτικό προφίλ του Κούρκουλου από το οποίο έλεπει παντελώς κάθε ίχνος κωμικού στοιχείου.
Μπαρτζώκας: «Αυτό σημαίνει έδρα, ήταν διαφορετικά τα κριτήρια»
Στο τέλος βέβαια πέρασε η γραμμή Δαλιανίδη και «Ο Κατήφορος» ήταν η αρχή της δόξας για τον ζεν πρεμιέ του '60 όμως Κούρκουλος και Φίνος διατήρησαν για δύο χρόνια ακόμα μια στάση αμοιβαίας δυσπιστίας μέχρι να έρθει η «Λόλα» αλλά και οι συνεργασίες με τον Νίκο Φώσκολο για να τον καθιερώσουν σε αστέρι πρώτου μεγέθους.