Παντελής Βούλγαρης: «Εγώ ξέρω να σας πω ποιος ηθοποιός αυτοσχεδίαζε στο παλιό σινεμά».
Ο μύθος του αυτοσχεδιασμού στον ελληνικό κινηματογράφο περιλαμβάνει ένα σωρό ηθοποιούς. Ο Παντελής Βούλγαρης έβαλε κάποτε ένα όριο στις φήμες.
Σε μια συνέντευξή του στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη ο Παντελής Βούλγαρης έθεσε τα όρια σε αυτό που λέγεται αυτοσχεδιασμός στον ελληνικό κινηματογράφο.
Ο Βούλγαρης θυμάται την απίστευτη προσαρμοστικότητα της Βουγιουκλάκη στις τεχνικές δυσκολίες ενός γυρίσματος, τον οραματισμό της Καρέζη και τον άκρατο επαγγελματισμό του Κούρκουλου.
Ολυμπιακός: Ο Φουρνιέ κάνει τη διαφορά
Στο ζήτημα του αυτοσχεδιασμού βάζει κάποια όρια λέγοντας: «Τη Ρένα τη θυμάμαι από την ταινία «Κορίτσι για δύο». Ξεχνούσε τα λόγια της και της τα γράφαμε σε χαρτόνια ή στο πάτωμα. Εκείνη διάβαζε την πρώτη λέξη και ξεκινούσε. Ήταν καταπληκτικός άνθρωπος. Αυτό που έκανε ήταν εν μέρει μόνο αυτοσχεδιασμός».
Για τον Χατζηχρήστο αντίθετα είχε δηλώσει: «Αυτό που χαρακτήριζε τον Χατζηχρήστο ήταν αυτοσχεδιασμός. Αυτό βέβαια κάλυπτε και τους άλλους ηθοποιούς. Για παράδειγμα, όταν κάτι έλεγε ο Χατζηχρήστος και έπρεπε να του απαντήσει ο Φέρμας και κάπου καθυστερούσε, του έπαιρνε την ατάκα και τον άφηνε άναυδο. Στη Φίνος Φιλμ όμως αυτά δεν επιτρέπονταν. Οι ταινίες της Φίνος Φιλμ είχαν το ντεκουπάζ τουθς, την συγκεκριμένη κίνηση που θα έκανε ο ηθοποιός, όλα ήταν προσχεδιασμένα. Η Βλαχοπούλου κολυμπούσε σε αυτές τις συνθήκες με τους δικούς της ρυθμούς, χωρίς όμως αυτό που έκανε να μπορεί να θεωρηθεί καθαρός αυτοσχεδιασμός».
(Στο τέλος μιλάει το πανί, Ιάσων Τριανταφυλλίδης)