Τρεις γυναίκες ηθοποιοί που «κόπηκαν» από την Αλίκη Βουγιουκλάκη
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν αναμφίβολα ένα φαινόμενο, που όπως όλα τα φαινόμενα, είχε και τις σκοτεινές του πλευρές
Ο «βουγιουκλακισμός» του ελληνικού κινηματογράφου είναι συνώνυμος της δημοφιλίας του αλλά και μιας νοσηρής εσωστρέφειας που δεν του επέτρεψε να βγει έξω από τα σύνορα της χώρας. Οι έλληνες παραγωγοί και πρωτίστως ο ίδιος ο Φιλοποίμην Φίνος δεν έβλεπαν πέρα από τη μύτη τους, θεωρώντας την σκερτσόζα Αλίκη ως το απώτατο όριο της ελληνικής υποκριτικής τέχνης στη μεγάλη οθόνη.
Έτσι χάθηκε η ευκαιρία για τον ελληνικό κινηματογράφο να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τον γαλλικό και ιταλικό νεορεαλισμό. Η σαρωτική παρουσία της Βουγιουκλάκη στο πανί είχε φυσικά παράπλευρες απώλειες, οι οποίες αναδύθηκαν εκ των υστέρων.
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Τρεις τουλάχιστον ελληνίδες ηθοποιοί είδαν την καριέρα τους να βαλτώνει και κατηγόρησαν την εθνική μας σταρ για αυτό.
Πρώτη και καλύτερη η Αλεξάνδρα Λαδικού: «Είχα πάρει την απόφαση να κάνω μια ταινία με τη Φίνος Φιλμ αλλά έπρεπε να εγκαταλείψω το Θέατρο Τέχνης. Αφήνοντας όμως το θέατρο βρήκα την πόρτα της Φίνος κλειστή. Τι είχε συμβεί; Είχε παρέμβει η Αλίκη Βουγιουκλάκη, που για κάποιο λόγο είχε αντιρρήσεις και φυσικά ο Φίνος δεν τόλμησε να της εναντιωθεί. Έτσι έμεινα χωρίς ταινία και θέατρο. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ένιωσε η Αλίκη ότι απειλείται από μένα».
Η Ρίκα Διαλυνά ήταν ένα ακόμα «θύμα» του βουγιουκλακισμού. Το γλέντι στις Κάννες για την ταινία «Διπλοπενιές» άφησε ανοιχτές πληγές στο διάσημο ζευγάρι Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ με το απρόσμενο γκελ της Διαλυνά στους παπαράτζι της εποχής. Είχε προηγηθεί η κόντρα της Διαλυνά με τη Βουγιουκλάκη στα γυρίσματα της ταινίας όπου η πρώτη κατηγορούσε τη δεύτερη ότι την έσπρωξε εκτός πλάνου νωρίτερα από ό,τι ζητούσε ο σκηνοθέτης. Τίθεται ωστόσο ξανά το ερώτημα αν η Διαλυνά απειλούσε τη Βουγιουκλάκη πέρα ίσως από το γεγονός ότι ήταν σίγουρα πιο όμορφη και ελκυστική ως γυναίκα.
Το τρίτο «θύμα» της εθνικής σταρ ήταν η Νίκη Λινάρδου ή Μπέμπη Κούλα την οποία προωθούσε ο Αλέκος Σακελλάριος και για χάρη της οποίας ο εθνικός σκηνοθέτης ήρθε σε ρήξη με την Βουγιουκλάκη. Είναι γνωστές οι σκηνές απείρου κάλλους που εκτυλίχθηκαν τόσο στην κωμωδία το «Ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο» όσο και στην άλλη μεγάλη επιτυχία του Σακελλάριου: «Η Αλίκη στο Ναυτικό». Σε κάθε περίπτωση δεν πέρασε η πρόθεση του Σακελλάριου να δημιουργήσει ένα αντίπαλο δέος, ίσως γιατί η μετέπειτα σύζυγός του Νίκη Λινάρδου δεν ήταν τόσο «γατούλα» όσο απαιτούσαν τα κινηματογραφικά ήθη της εποχής.