Ο Χίτσκοκ και οι ξανθιές
Είναι πια γνωστή και χιλιοειπωμένη η εμμονή του Χίτσκοκ με τις ξανθιές. Ο μετρ της αγωνίας φέρεται να ήταν σεξουαλικά προσκολλημένος στο πρότυπο της ξανθιάς καλλονής.
Το ερώτημα είναι αν ο μισογυνισμός και ο ερωτικός παραλογισμός του Άλφρεντ Χίτσκοκ που έχει στον πυρήνα του μια αθεράπευτη λαγνεία για τις ξανθιές ήταν απλά το επικοινωνιακό αφήγημα με το οποίο ο αναμφίβολα ιδιοφυής σκηνοθέτης παγίωσε ένα ακόμα στοιχείο σασπένς στο έργο και στην προσωπικότητά του.
Κάθε φωτεινή μεγαλοφυία χρειάζεται μια σκοτεινή πλευρά που θα κάνει ακόμα πιο γοητευτικό το πέρασμά της από αυτό τον κόσμο. Ίσως ο Χίτσκοκ να μην αποτελούσε εξαίρεση από αυτόν τον κανόνα.
Το δίπολο του ασέξουαλ σκηνοθέτη και της παγερής ξανθιάς καλλονής αποτέλεσε ένα επαναλαμβανόμενο φετίχ στην χιτσκοκική φιλμογραφία, έτσι ώστε οι πριγκίπισσες του φακού όπως η Γκρέις Κέλι από το «Κυνήγι του Κλέφτη», η Τίπι Χέντρεν των «Πουλιών» και της «Μάρνι», η Κιμ Νόβακ του «Vertigo» να αντιμετωπίζονται ως απλές σημαιοφόροι στην παρέλαση των πρωταγωνιστριών από έργο σε έργο.
Η Γκρέις Κέλι που η φημολογία την ήθελε εκλεκτή της χιτσκοκικής κλίνης παντρεύεται τον πρίγκιπα Ρενιέ και εγκαταλείπει τον σινεμά και τον μετρ του σασπένς.
Η Τίπι Χέντρεν τον λούζει με ύβρεις μπροστά στο κινηματογραφικό συνεργείο ενώ ύστερα από χρόνια τον κατηγορεί ευθέως για την επαγγελματική της κατρακύλα, η Κιμ Νόβακ υποκύπτει στην συστηματική χειραγώγησή της από τον Άλφι.
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ ύστερα από ένα «λευκό γάμο» το 1926 με την σεναριογράφο Άλμα Ρεβίλ με μοναδικό καρπό την κόρη τους Πατρίτσια, θα διανύσει μια μακρά πορεία ερωτικής αποχής πασπαλισμένη με ένα όργιο φημολογίας.
Ο άνθρωπος που ήξερε να μετατρέπει τα πάντα σε σασπένς κατάφερε να δημιουργήσει ένα άλυτο μυστήριο γύρω από την σεξουαλικότητά του και τη σχέση του με τις θελκτικές γυναίκες που πρωταγωνίστησαν μπροστά στον απαιτητικό κινηματογραφικό φακό του.