Σωτήρης Τσαφούλιας: Η αληθινή μαζική δολοφονία του 1909 στα Κύθηρα που θα κάνει σειρά
O σκηνοθέτης της σειράς Έτερος Εγώ, Σωτήρης Τσαφούλιας μίλησε για την επιτυχημένη σειρά του, το Netflix αλλά και το θέμα της νέας αστυνομικής σειράς που ετοιμάζει.
«Πάντα έχω άγχος, όταν ένα έργο επικοινωνείται με τον κόσμο, γιατί είναι σαν να παντρεύεις το παιδί σου. Είναι κάτι που νόμιζες δικό σου και το συνοδεύεις να πάει να βρει τη θέση του σε ψυχές και μυαλά άλλων ανθρώπων», σημείωσε για την παράσταση Ο Επισκέπτης, ο Σωτήρης Τσαφούλιας.
Μιλώντας για τον τρίτο και τελευταίο κύκλο της σειράς Έτερος Εγώ, ο σκηνοθέτης παραδέχτηκε ότι έχει μεγάλη αγωνία για την αποδοχή της από το κοινό. «Αυτή τη στιγμή είναι ο τελευταίος κύκλος, κλείνουν όλα τα ερωτήματα, οι χαρακτήρες εισπράττουν τις συνέπειες των πράξεών τους. Τα πράγματα πρέπει να κλείνουν, όταν είναι στην κορυφή τους», σημείωσε.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ο Σωτήρης Τσαφούλιας κλήθηκε να σχολιάσει και την είσοδο της σειράς Maestro του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στην πλατφόρμα του Netflix. «Θετικότατο είναι. Έχουμε πάρα πολύ μεγάλη χαρά, ο Χριστόφορος είναι φίλος μου. Ο στόχος να μπει η ελληνική γλώσσα στην πλατφόρμα και να δείξουμε τι μπορούμε να κάνουμε διαθέτοντας πολύ λιγότερα μέσα σε σχέση με το εξωτερικό επετεύχθη. Μόνο χαρά και περηφάνια μπορείς να νιώσεις για αυτό, τίποτα άλλο», σημείωσε ο Σωτήρης Τσαφούλιας.
Ο Σωτήρης Τσαφούλιας αποκαλύπτει το θέμα της νέας σειράς του
Ο σκηνοθέτης που μάς έκανε να μην μπορούμε να ξεκολλήσουμε από την οθόνη χάρη στο σασπενς και την ατμόσφαιρα της δουλειάς του στο είδος των αστυνομικών σειρών, μίλησε στη συνέχεια για την επόμενη δουλειά που ετοιμάζει, αποκαλύπτοντας το θέμα της.
«Ετοιμάζουμε μία καινούργια σειρά τώρα, που είναι μία πραγματική ιστορία. Είναι η μεγαλύτερη μαζική δολοφονία που έχει συμβεί ποτέ στην Ελλάδα. Συνέβη στα Κύθηρα το 1909. Δείχνει πώς εμείς οι άνθρωποι δημιουργούμε τα τέρατα κι όταν αυτά μας χτυπούν, αναρωτιόμαστε τι κάναμε λάθος»,ανέφερε ο Σωτήρης Τσαφούλιας.
Ποιο είναι το έγκλημα που έγινε στα Κύθηρα το 1909
Πάνω στις Καλοκαιρινές τη μέγα πολιτεία
ο Λαγωνάρης έκαμε μέγα ματοχυσία!
Πάνω στις Καλοκαιρινές αγνάντια στον Πονέντε
ο Λαγωνάρης έσφαξε άτομα δεκαπέντε.
Εάν δεν ήταν ο παπάς να του βαρεί ένα σμπάρο
Οι παραπάνω στίχοι είναι ο τρόπος με τον οποίο η λαϊκή Μούσα συνόψισε τη μεγαλύτερη μαζική δολοφονία που έχει σημειωθεί στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας. Πρωταγωνιστής της ο Αντώνης Αρώνης – Λαγωνάρης, που όπως διαβάζουμε στα kythiraika.gr ζούσε στα Γεακιτιάνικα του χωριού Αρωνιάδικα ως τσαγκάρης κι έιχε αποκτήσει καλή πελατεία χάρη στα χειροποίητα στιβάνια του. Ήταν επίσης ένας περιζήτητος οργανοπαίχτης για τα πανηγύρια των γύρω χωριών.
Η ήσυχη ζωή του άλλαξε όταν μία γυναίκα του παρήγγειλε στιβάνια που στη συνέχεια αρνήθηκε να του πληρώσει. Με τα πολλά τον δέχτηκε σπίτι της κι ένω έτοιμαζε να του προσφέρει το παραδοσιακό κέρασμα επέστρεψε ο σύζυγός της, ο οποίος παρεξήγησε την παρουσία του Λαγωνάρη στο σπίτι του και τον ξυλοκόπησε. Το επεισόδιο φημολογείται ότι ήταν σκηνοθετημένο από το ζευγάρι για να μην πληρώσει τον άτυχο τσαγκάρη, για τον οποίο στη συνέχει κυκλοφόρησαν από στόμα σε στόμα φήμες, στερώντας του την πελατεία του και τον βιοπορισμό του.
Απογοητευμένος ο Λαγωνάρης κατέληξε να αναζητά την τύχη του στην Αθήνα. Δούλεψε σε ένα τσαγκαράδικο αλλά κι εκεί κάποιοι ομότεχνοί του, που σύμφωνα με τα kytiraika.gr τον φθονούσαν, τού έστησαν μία ακόμα παγίδα. Έριξαν στο σάκο του εργαλεία του αφεντικού του, τον κατηγόρησαν για κλοπή κι έτσι ο Λαγωνάρης κατέληξε να εκτίει μία σύντομη ποινή στις φυλακές. Όταν αποφυλακίστηκε βρήκε και πάλι δουλειά αλλά για άγνωστο λόγο την έχασε κι αυτήν.
Η απογοήτευση έγινε οργή κι η οργή έγινε πάθος για εκδίκηση. Ο Λαγωνάρης γύρισε πίσω στα Κύθηρα, για να εκδικηθεί και η μέρα της εκδίκησης ήταν η 23η Αυγούστου 1909.
Σύμφωνα με άρθρο του 1989, του Δημ. Βασιλόπουλου «πληροφορίες τον θέλουν να εργάζεται κατά την περίοδο του φονικού στην κατεργασία του λιναριού (που γινόταν με το στόμα) γι’ αυτό και πιστεύεται ότι αυτό που επακολούθησε έγινε κάτω από την επίδραση παραισθησιογόνου ουσίαςπου υπάρχει σ’ αυτό το φυτό».
Τι επακολούθησε μπορεί να αναρωτηθείς; Ο Λαγωνάρης ήθελε να εκδικηθεί τους κατοίκους του χωριού Πιτσινιάνικα, εκεί όπου ξεκίνησε να αλλάζει η ζωή του και να βρίσκεται σε μία δίχως τέλος κατηφόρα. Ωστόσο ξεκινώντας από το δικό του χωριό βρέθηκε στις Καλοκαιρινές, ένα άλλο χωριό οι κάτοικοι του οποίου ετοιμάζονταν για μία βάπτιση. Εκείνος χτύπησε τις καμπάνες, οι κάτοικοι βγήκαν στους δρόμους κι εκείνος με ένα μαχαίρι χτυπούσε αδιακρίως. Τα θύματα κατά την προφορική παράδοση ήταν 15 και αυτός που τον σταμάτησε ήταν ο παπάς του χωριού καταφέρνοντας να τον πυροβολήσει χωρίς να τον σκοτώσει.
Ο Λαγωνάρης συνελήφθη αφού πέρασε όλη τη νύχτα στην ταράτσα του σπιτιού του και βρήκε τον θάνατο αργότερα στις φυλακές του Ναυπλίου.
Το έγκλημα που έγινε βιβλίο και προσεχώς θα γίνει και τηλεοπτική σειρά
Εμπνευσμένος από αυτό το έγκλημα ο Πάνος Δημάκης έχει γράψει το μυθιστόρημα Δεκαεπτά Κλωστές ο Πάνος Δημάκης, το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κάπα Εκδοτική.
«Τότε κατέβηκαν από τον ουρανό οι δεκάδες ιστορίες που ο Καστελάνης είχε ακούσει στη φυλακή, στο λιμάνι και τα καταγώγια. Σαν πύρινες γλώσσες σε μια δαιμονική επιφοίτηση έμπαιναν στο μυαλό του οι ζωές των ανθρώπων που είχε γνωρίσει. Με αστραπιαία ταχύτητα φίλτραρε με τον νου του τις πιο σκληρές και άδικες. Πόρνες, χαμίνια, μικροαπατεώνες, όλοι όσοι είχαν δει το απάνθρωπο πρόσωπο της κοινωνίας που τους είχε οδηγήσει σε μια ζωή φτώχειας, εγκλήματος και αποκλεισμού, χωρίς να την έχουν πραγματικά επιλέξει οι ίδιοι. Οι γλώσσες έγλειφαν κάθε χαραμάδα του μυαλού του και του ψιθύριζαν σαν Σειρήνες: “Εκδικήσου!”
Άρχισε να ψιχαλίζει. Οι λεπτές στάλες της βροχής δρόσισαν τον Καστελάνη μέσα στην κάψα του φονικού. Αναμείχθηκαν με τον ιδρώτα του και κυλούσαν επάνω στο πρόσωπό του, γεμίζοντάς το με φρικιαστικές χωμάτινες ραβδώσεις από τη σκόνη που είχε καθίσει πάνω του όσο περπατούσε στις ερημιές. Η όψη του έγινε πιο τρομακτική.
Τώρα χόρευε μες στην ψιχάλα έναν απόκρυφο δαιμονικό χορό. Τα ουρλιαχτά και ο απαλός ήχος της βροχής ήταν η μουσική στον χορό του. Δεν χτυπούσε πλέον στο ψαχνό, όμως το διασκέδαζε αφάνταστα. Οι γλώσσες στο μυαλό του τον επευφημούσαν και του έλεγαν να συνεχίσει με το ίδιο πάθος», αναφέρει η παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου.
Αναμένεται να δούμε πώς θα είναι η τηλεοπτική μεταφορά της παραπάνω τραγικής ιστορίας του Λαγωνάρη και των θυμάτων του, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Σωτήρη Τσαφούλια.
Πηγή: ladylike.gr