Γιώργος Παπαστεφάνου: Ο «κύριος Έντισον», η μυωπία, ο Κωστάλας και οι φίλες του Μπέλου, Αρλέτα
Ο Γιώργος Παπαστεφάνου και το βάσανο της μυωπίας. Ο Αλέξης Κωστάλας και γιατί ο «κύριος Έντισον» λέει: «Εκεί αισθανόμουν γελοίος». Όταν συνάντησε ξανά τη Σωτηρία Μπέλλου και η φίλη του Αρλέτα.
Ο Γιώργος Παπαστεφάνου, μια από τις κορυφαίες προσωπικότητες της ελληνικής ραδιοφωνίας και τηλεόρασης, άνοιξε την καρδιά του στην Έλενα Κατρίτση και μοιράστηκε σπάνια ντοκουμέντα και ανεπανάληπτες καλλιτεχνικές στιγμές κορυφαίων δημιουργών και ερμηνευτών από συναντήσεις που εμπνεύστηκε ο ίδιος και καταγράφηκαν από τον τηλεοπτικό φακό.
Ένα ταξίδι στον χώρο της μουσικής που διήρκεσε περισσότερα από πενήντα χρόνια. Ξεκίνησε στις αρχές του 1960, όταν σε ηλικία περίπου είκοσι χρόνων, ο «κύριος Έντισον», βρέθηκε στον μαγικό κόσμο του ραδιοφώνου.
Ολυμπιακός: Ψάχνοντας το εύκολο γκολ...
Μια εποχή κατά την οποία οι μουσικές των Χατζιδάκι, Θεοδωράκη και αργότερα του Ξαρχάκου συγκινούσαν ολοένα και μεγαλύτερο κοινό. Περιουσία του, η γνωριμία με σημαντικές προσωπικότητες, οι φιλίες και οι σχέσεις - ζωής στις οποίες επένδυσε καθώς, όπως λέει, δεν πίστευε στους μεγάλους έρωτες.
«Εκεί αισθανόμουν γελοίος»
«Δεν συνήθισα ποτέ την αναγνωρισιμότητα και δεν μπορούσα να τη δικαιολογήσω. Ήταν ένας μέρος της δουλειάς μας, αλλά δεν βασιζόμουν σε αυτό. Ήθελα την ουσία, την ίδια την εκπομπή. Πολλές φορές με μπέρδευαν με άλλους, όπως τον Αλέξη Κωστάλα, τον Μίμη Πλέσσα. Εκεί αισθανόμουν γελοίος. Την πρώτη στιγμή που σε πλησιάζουν αντιδράς με χαρά, πιστεύοντας ότι το κοπλιμέντο πάει σε εσένα, μετά ξεφουσκώνεις. Σε ότι έχω κάνει στην επαγγελματική μου ζωή πάντα φοβόμουν και είχα αμφιβολία. Σε κάθε χώρο που έμπαινε έδινα εξετάσεις. Όταν άφησα τους στίχους είχε μπει στη ζωή μου η διαφήμιση που ήταν ένας άλλος χώρος, δύσκολος και απαιτητικός που έμεινα πολλά χρόνια» δήλωσε ο ίδιος στην εκπομπή «Προσωπικά».
Η φιλία με τη Σωτηρία Μπέλου και την Αρλέτα
Το όνομά του συνδέθηκε με το «Νέο Κύμα», αφού έγραψε τους στίχους σε πολλά τραγούδια, που ακόμη και σήμερα συγκινούν, όπως το «Μια αγάπη για το καλοκαίρι», «Άνναμπελ» (Ένα πρωινό) και «Θυμήσου τον Σεπτέμβρη», σε μουσική των Σταύρου Ξαρχάκου και Γιάννη Σπανού. «Με τη Σωτηρία Μπέλλου μας συνέδεσαν πάρα πολλά. Την πρόλαβα την εποχή που ήταν στην Κολοκυνθού, όταν ξαναγύρισε στο τραγούδι έπειτα από αρκετά χρόνια απουσίας. Είχε χαθεί, δεν ξέραμε τι κάνει. Κάποια μέρα, κάποιος μου είπε ότι τραγούδαγε εκεί. Όταν φτάσαμε ήταν ένα άδειο μαγαζί, η Σωτηρία ήταν πολύ θερμή, ήρθε στο τραπέζι και τραγούδησε για εμάς την “Αχάριστη”. Ήταν συγκινητική στιγμή. Είναι από τα μεγαλύτερα πρόσωπα που έχω γνωρίσει και σαν τραγουδίστρια και σαν άνθρωπο».
Με την Αρλέτα τους έδεσε μια φιλία 51 ετών, μέχρι που «έφυγε». «Δεν έκανε τίποτα το λαϊκίστικο, μερικές φορές τους έσπρωχνε σαν να τους έδιωχνε. Σε τέτοιο βαθμό που αμφέβαλα για το αν της κάνω καλό. Τη ρώτησα μια φορά αν ήταν μια δυσάρεστη περιπέτεια». Οι φιλίες για τον Γιώργο Παπαστεφάνου είναι πάνω απ' όλα για εκείνον. «Με τους φίλους μου ζούσα πάντα. Δεν πίστευα στους μεγάλους έρωτες. Τους έζησα σαν περιπέτειες. Ο έρωτας έχει αξία όταν μετασχηματίζεται σε μεγάλη φιλία. Η ουσία της σχέσης έρχεται με τα χρόνια».
Γιώργος Παπαστεφάνου: «Είχα δύο σπουδαίους γονείς, που με έμαθαν να είμαι ελεύθερος»
Η ζωή τού έδωσε πολλά κι άρα δικαιούται να του πάρει, είπε, αναφερόμενος στις απώλειες αγαπημένων του προσώπων και στις δύσκολες στιγμές που έζησε με τον καρκίνο. Ποτέ δεν είπε «γιατί σε εμένα;», αφού αισθάνεται, όπως λέει, χορτασμένος: «Από όλη τη ζωή μου, απ’ ό,τι μου έχει τύχει και γι’ αυτό θέλω να λέω κάπου "ευχαριστώ”. Ένα μέρος, βέβαια, το λέμε πάντα στους γονείς, γιατί η αλήθεια είναι ότι μεγάλωσα σε ένα εκπληκτικό οικογενειακό περιβάλλον. Είχα δύο σπουδαίους γονείς, που με έμαθαν να είμαι ελεύθερος».
Πηγή: ethnos.gr