Μπρίτζετ Ράιλι - Η υπέργηρη ιέρεια της αφαιρετικής τέχνης

Στα 94 της χρόνια η ζωγράφος του μεταμοντέρνου έχει περάσει από καιρό στη σφαίρα του μύθου

Μπρίτζετ Ράιλι - Η υπέργηρη ιέρεια της αφαιρετικής τέχνης

Λίγοι καλλιτέχνες απολαμβάνουν την καθολική αποδοχή ενόσω ζουν και ακόμα λιγότεροι προλαβαίνουν να δουν το μύθο τους σε όλο του το μεγαλείο λίγο πριν από το τέλος. Ζώντας τις μέρες μετά τη δόξα η Μπρίτζετ Ράιλι βρίσκεται στα μέσα της δεκαετίας που οδηγεί σε ένα αιώνα ζωής. Κοιτώντας πίσω της βλέπει όλα εκείνα τα στάδια που την έφεραν στα τοπία της απόλυτης φήμης. Τα πρώτα ημι-ιμπρεσιονιστικά της βήματα και την αγάπη της για τον Ζορζ Σερά, το φλερτ με τον πουαντιγισμό, τις εποχικές τοιχογραφίες στην Τέιτ, τις μελέτες της για ζωγράφους από τον Πουσέν μέχρι τον Νιούμαν, την επιμέλεια μουσειακών εκθέσεων, μέχρις ότου καταλήξει στην Οπ-αρτ.

Αυτή η σημαντική ζωγράφος του μεταμοντέρνου, είχε την τύχη να μακροημερεύσει, για να δει το όραμα της έσχατης αφαίρεσης να ανθίζει μέσα στις μεγάλες αίθουσες τέχνης ανά τον κόσμο. Η μεταζωγραφική αφαιρετική διάθεση που επιδεικνύει στα έργα της ωριμότητάς της θα μπορούσε να θεωρηθεί μια ασφαλής ρότα για την εικαστική πρωτοπορία της εποχής μας.

Γιατί είναι σπουδαίος ο πίνακας Untitled (Diagonal Curve) της Μπρίτζετ Ράιλι των 4.3 εκατ. λιρών

Η Μπρίτζετ Ράιλι με την σχεδόν εμμονική της αφοσίωση στην μινιμαλιστική τέχνη και στην ελάχιστη εικόνα απλοποίησε με γεωμετρικούς όρους την υποχρέωση της τέχνης να αναπαριστά τον κόσμο, αντικαθιστώντας την ανθρώπινη παρουσία με γραμμές και χρώματα.

undefined

Μπρίτζετ Ράιλι - Παιχνίδι με σκιές, 1960



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110