Ανρί Ματίς: Ένας ειρηνοποιός στον πόλεμο των χρωμάτων
Ο Γάλλος μετρ της μοντέρνας τέχνης λειτούργησε πάντοτε ως διπλωμάτης στην έριδα των χρωμάτων
Ο Ανρί Ματίς ως ηγετική μορφή του φωβισμού δεν ήταν μόνο αυτός που απελευθέρωσε τα «θηρία», τα χρώματα πάνω στον καμβά αλλά σε όλη τη διαδρομή του, διαδρομή που καθόρισε εν πολλοίς και την πορεία της μοντέρνας τέχνης, έπαιξε ρόλο συμφιλιωτικό ανάμεσα στα χρώματα.
Ο μεγάλος Γάλλος ζωγράφος του 20ου αιώνα αντιλήφθηκε από νωρίς τον πόλεμο των χρωμάτων σε ένα πίνακα και ανέπτυξε μια διπλωματική δράση με σκοπό να κατευνάσει τις χρωματικές έριδες και να συμφιλιώσει τα χρώματα μεταξύ τους.
Ολυμπιακός: Εντείνονται οι φήμες για Γιάρεμτσουκ
Η διαπίστωση του Ματίς πως το ανθρώπινο μάτι πηγαίνει αυτόματα στα συμπληρωματικά χρώματα αρτιώθηκε με την ιδέα να αφήνει πάντοτε μια ενδιάμεση ζώνη λευκού χρώματος. Με τον τρόπο αυτό η όραση αφομοιώνει αρμονικά το χρωματικό σύνολο χωρίς να χρειάζεται να πάρει θέση στον ανταγωνισμό των αποχρώσεων.
Ο Ματίς δοκιμάζει ιδιαίτερους τόνους χρωμάτων που συναντά στα ταξίδια του, όπως το πράσινο φύλλωμα των δέντρων ενώ δουλεύει ταυτόχρονα χρωματικές ζώνες στους πίνακές του για να αποφορτίσει την πολεμική ατμόσφαιρα των χρωμάτων.