Ε.Λ. Κίρχνερ - Όταν απέδρασε μια από τις δεσποινίδες της Αβινιόν
Πρόδρομος του εξπρεσιονισμού ο Έρνστ Λούντβιχ Κίρχνερ μπήκε στο στόχαστρο των ναζί και αυτοκτόνησε το 1938.
Δεν είναι πολλοί οι καλλιτέχνες που προαναγγέλλουν ένα νέο κίνημα. Γι' αυτό και μόνο ο Έρνστ Λούντβιχ Κίρχνερ συγκαταλέγεται στις εξέχουσες μορφές της εποχής του. Συνιδρυτής της "Die Brücke" (Η Γέφυρα) μαζί με τους Έριχ Χέκελ, Φριτς Μπλάιλ και Καρλ Σμιτ-Ρότλουφ που οδήγησε στον Εξπρεσιονισμό τον 20ο αιώνα, συμμετείχε στην πρώτη έκθεση της ομάδας το Φθινόπωρο του 1906 στη Δρέσδη. Ο Κίρχνερ σπούδασε αρχιτεκτονική στη Δρέσδη, αλλά αργότερα στράφηκε στη ζωγραφική. Υπηρέτησε εθελοντικά στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά σύντομα κατέρρευσε και αποστρατεύτηκε. Το 1935 το έργο του στιγματίστηκε ως εκφυλισμένο από τους ναζί και το 1937 περισσότερα από 600 έργα του είτε πωλήθηκαν είτε καταστράφηκαν. Το 1938 ο Κίρχνερ αυτοκτόνησε με πυροβόλο όπλο, ωστόσο η εκδοχή της αυτοκτονίας αμφισβητείται έντονα σήμερα.
Ο πίνακας με τίτλο «Η γυναίκα μπροστά στον καθρέφτη» παρουσιάζει ομοιότητες με τις περίφημες δεσποινίδες της Αβινιόν, έτσι ώστε να σου δίνει την εντύπωση πως μια από αυτές απέδρασε από το διάσημο έργο του Πικάσο και μεταπήδησε στον πίνακα του Κίρχνερ. Είναι τρανταχτή η αντίφαση που δημιουργεί το χυμώδες, νεανικό σώμα του μοντέλου και το καθημαγμένο πρόσωπο της γυναίκας που επισημαίνει ίσως μια στιγμή κατά την οποία η γυναικεία ομορφιά απουσιάζει νικημένη από την κούραση ή την κραιπάλη. Το είδωλο στον καθρέφτη υιοθετεί εκτός των άλλων και μια διόλου κολακευτική στάση, ωσάν η αντανάκλαση να αφορά μια άλλη περίσταση.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Οι πιο τρυφεροί χρωματισμοί καθιζάνουν στο κάτω μέρος του πίνακα, δίνοντας την εντύπωση πως ο καμβάς είναι ένα δοχείο εντυπώσεων που το καθαρά θηλυκό στοιχείο επιβιώνει στον πυθμένα του.