Loυvre looks: Βίντεο μικρού μήκους για το διάσημο μουσείο του Παρισιού
Μια καλλιτεχνική δράση που σηματοδοτεί την έναρξη των εορτασμών των 230ων γενεθλίων του μουσείου του Λούβρου
To 2023 σηματοδοτεί την επέτειο των 230ών ετών του Λούβρου και το διάσημο μουσείο υποδέχεται 20 σύγχρονους καλλιτέχνες. Ο καθένας τους θα προτείνει ένα “Louvre Look” στο πλαίσιο ενός εικαστικού έργου που συνδέει το μουσείο του Παρισιού με τον εταίρο του Louvre-Lens.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο-διευθυντή του Λούβρου Laurence des Cars «οι καλλιτέχνες -εργαζόμενοι με κινηματογραφικά συνεργεία ή με τα δικά τους κινητά τηλέφωνα, τη νύχτα ή κατά τη διάρκεια των ωρών επίσκεψης, χρησιμοποιώντας ψηφιακά μέσα ή εστιάζοντας στην προσωπική τους σχέση με τα έργα- δημιούργησαν ένα πολυφωνικό πορτρέτο του Λούβρου, όπως η ζωή και το κοινό έχουν επιστρέψει στο μουσείο. Μας δείχνουν διαφορετικούς τρόπους θέασης του Λούβρου και νέους, σύγχρονους τρόπους δημιουργίας με το μουσείο, επιβεβαιώνοντας το ρόλο του ως σύγχρονου τόπου τέχνης».
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Καθένας από τους 20 καλλιτέχνες θα συνεισφέρει ένα έργο με τη μορφή video, διάρκειας 3:30 λεπτών. Σήμερα, ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει βίντεο για να γίνει μέρος του μουσείου, χρησιμοποιώντας ένα κινητό τηλέφωνο. Πρόκειται για ένα μέσο που χρησιμοποιείται τόσο από το ευρύ κοινό όσο και από σημαντικούς κινηματογραφιστές, που το χρησιμοποίησαν για να προβάλλουν τη δική τους άποψη για το Λούβρο.
Για να συνεχιστεί αυτή η παράδοση, το μουσείο θα παρουσιάσει τα βίντεο των 20 καλλιτεχνών σε μια δημόσια προβολή στις 26 Ιανουαρίου, κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Τέχνης (Journées Internationales du Film d’Art), του οποίου προσκεκλημένος του είναι ο διάσημος καλλιτέχνης Dominique Gonzalez-Foerster. Εκτός από αυτή την εκδήλωση στο μουσείο του Παρισιού, οι δημιουργίες των καλλιτεχνών θα παρουσιαστούν επίσης στο Μουσείο του Λούβρου-Lens, ενισχύοντας τη συνεργασία μεταξύ των δύο μουσείων.
Στη συνέχεια τα βίντεο, θα αναρτώνται εβδομαδιαίως στις ψηφιακές πλατφόρμες του Λούβρου, συμπεριλαμβανομένου του λογαριασμού του στο Instagram, ο οποίος έχει σχεδόν πέντε εκατομμύρια followers.
© Anton Bialas et Kamilya Kuspanova
© Adagp, Paris, 2022
© Courtesy Galerie Nathalie Obadia, Paris / Bruxelles
Όλοι οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο έργο θεωρούνται καταξιωμένοι. Ανεξάρτητα από το υπόβαθρο και την καλλιτεχνική τους πρακτική, έχουν αφήσει το στίγμα τους στο σύγχρονο τοπίο της τέχνης και όλοι έχουν κάνει το μουσείο «Μούσα» τους.
Το “Louvre Looks” ακολουθεί μια πρόσκληση που απευθύνεται σε έναν αριθμό σύγχρονων δημιουργών ανάμεσά τους οι: Ivan Argote, Hicham Berrada, Anton Bialas και Kamilya Kuspanova, Mykki Blanco και Dachi-Giorgi Garuchava, Bianca Bondi, Guillaume Bresson, Jacob Bromberg, Théo Casciani, Pan Daijing, David Douard, Eliza Douglas, Jennifer Douzenel, Mimosa Echard, Miles Greenberg, Rafik Greiss, Marie Jacotey, Christelle Oyiri, Ariana Papademetropoulos, Edgar Sarin και Marine Serre που έχουν συνεργαστεί με το Μουσείο του Λούβρου στο παρελθόν.
Πρόκειται λοιπόν για καλλιτεχνική κοινότητα συνταξιδιωτών του μουσείου που το όλο εγχείρημα τους φέρνει και πάλι κοντά, επισημαίνοντας τη μοναδική ιδιότητα του Λούβρου ως οίκου των καλλιτεχνών – όπως είναι γνωστό από τον 18ο αιώνα, όταν στέγαζε εργαστήρια καλλιτεχνών.
© Ariana Papademetropoulos
«Όπως οι ατελείωτες αίθουσες του Λούβρου που οδηγούν σε θαυμάσια βασίλεια, το κρεβάτι είναι ένα μέρος για να ονειρευτείς άλλους κόσμους, να συλλογιστείς και να παραμείνεις στο κατώφλι των διαστάσεων. Όταν με κάλεσαν να συμμετάσχω σε αυτό το έργο, η πρώτη μου σκέψη ήταν η εξής: “Τι θα ήθελα να κάνω στο Λούβρο που δεν θα μπορούσα ποτέ να κάνω;”. Σκέφτηκα να αιωρούμαι σε ένα κρεβάτι μέσα από πολλά αριστουργήματα που θα ζωντάνευαν και θα με συνόδευαν σε αυτό το ταξίδι, κάποια σωματικά, άλλα πνευματικά», δηλώνει η Ελληνίδα καλλιτέχνης που διαπρέπει στο εξωτερικό, Ariana Papademetropoulos και συμμετέχει στο project με το έργο της “Towards Marvellous Kingdoms“.
© Miles Greenberg
«Δεκατέσσερα χιλιόμετρα διαδρόμων σαν ρυάκια από μέλι, κεντημένα με αντικείμενα προστατευμένα από τη σκληρότητα της φθοράς. Τα αγάλματα μπορεί να πεθάνουν μια μέρα, αλλά εδώ βρίσκονται σε τεχνητή αναπνοή, ακίνητα σε ένα άψογο αιώρημα φορμαλδεΰδης. Το μουσείο είναι μια αρχιτεκτονική απάντηση στο προγονικό καταναγκασμό να συντηρηθεί. Και σε αυτό το μουσείο, θέλω να αντισταθώ στη μονιμότητα. Εδώ, θα υπερθεματίσω την εξαφάνισή μου ως έναν τρόπο να αφεθώ ελεύθερος. Θα προσπαθήσω να απελευθερωθώ από το παρελθόν. Θα επιταχύνω την ταχύτητα του δικού μου θανάτου για να διδάξω στα αγάλματα πώς μπορούν και αυτά να πεθάνουν», σημειώνει για το έργο του “Study for Sebastian” ο καλλιτέχνης από το Μοντρεάλ Miles Greenberg.
Στοιχεία αντλήθηκαν από το κείμενο της Πέπης Νικολοπούλου στο eculture