Ο διεθνιστικός χαρακτήρας των 4seasons
Στον απέραντο κόσμο της τζαζ με την ανεξάντλητη διάθεση αυτοσχεδιασμού και ανεμελιάς, αισθάνεσαι ότι δεν έχει και τόση σημασία η όποια κατηγοριοποίηση.
Ή πάλι ίσως έχει για τους «ειδικούς» που εξετάζουν τη μουσική όπως και κάθε άλλη τέχνη με το μικροσκόπιο. Στον όρο freejazz αποδίδονται σήμερα όλες οι βεβηλώσεις του ορθόδοξου μουσικού ιδιώματος. Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι η σύγχρονη εκδοχή της τζαζ είναι αποκομμένη από την μεγάλη παράδοση. Αντίθετα θα λέγαμε ότι οι επινοήσεις και η εκτελεστική τόλμη των νέων μουσικών εμπλουτίζει και προεκτείνει την πολύτιμη εμπειρία του αυτοσχεδιασμού.
Πολλές φορές αποκομίζεις την εντύπωση ότι έχει χαθεί εξαρχής το βασικό μοτίβο και ότι οι νότες ξεχύνονται σ’ ένα ξέφρενο καλπασμό χωρίς μελωδική ρυμοτομία, χωρίς αρχιτεκτονικό σχέδιο. Στην πραγματικότητα όλα εξαρτώνται πια από τον τρόπο που παίζει κανείς σε μια μουσική που διεκδικούν πρωταγωνιστικό ρόλο ακόμα και όργανα-αφανείς ήρωες.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Οι 4seasons διαθέτουν ένα διεθνιστικό χαρακτήρα a priori. Η μπάντα από την Αυστρία, των Gerhard Ornig (AU), Karel Eriksson (SWE), Κουτσονάνου Βασίλη (GR ) και Luis Andre Carneiro de Oliveira (BR), ήρθε στην Αθήνα για να παρουσιάσει την πρώτη δισκογραφική δουλειά της στο Jazzét Café, στο Χαϊδάρι.
Βασισμένη στη δυναμική των πνευστών με τις λαγαρές κόντρα νότες του τρομπετίστα Ornig και τα βαθύφωνα αντιστικτικά περάσματα του τρομπονίστα Eriksson δίνει δεσπόζουσα θέση στη μονωδία, ενώ την ίδια στιγμή οι ισορροπημένες θέσεις του μπασίστα Κουτσονάνου υποδηλώνουν τις πειραγμένες συγχορδίες που πρέπει να εμφανίζει κάθε τζαζ μπάντα που σέβεται τον εαυτό της. Τα τύμπανα του Luis Andre Carneiro de Oliveira που δεν υπήρχαν μόνο για να διαιρούν τον χρόνο μας θύμισαν πόσο μεγάλοι τεχνίτες μπορούν να γίνουν οι θεματοφύλακες του ρυθμού.
Έτσι μόνο το Longride η πρώτη δισκογραφική δουλειά αυτών των παιδιών μετατρέπεται σε μουσική εμπειρία.