Η στροφή στα «κουτιά», η θωράκιση του Πειραιά απέναντι στις συνέπειες του κορονοϊού
Το ρόλο παίζει για τις συνέπεις από τον κορονοϊό το γεγονός ότι το λιμάνι του Πειραιά είναι περισσότερο προσανατολισμένο στις εμπορευματικές μεταφορές και λιγότερο στις επιβατικές.
Ελεγχόμενες – στο μέτρο του δυνατού – θεωρούν ναυτιλιακοί αναλυτές τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού στον ΟΛΠ.
Αυτό, διότι το λιμάνι του Πειραιά είναι περισσότερο προσανατολισμένο στις εμπορευματικές μεταφορές και δη στα εμπορευματοκιβώτια, μέσω των προβλητών Ι, ΙΙ και ΙΙΙ και λιγότερο στις επιβατικές, μέσω της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το metaforespress.gr αναφέρει:
Α. Το 2019, τα συνολικά έσοδα του ΟΛΠ ανήλθαν στα 149,2 εκατ., έναντι 132,9 εκατ. το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 16,3 εκατ., ήτοι 12,3%.
O προβλήτας Ι απέφερε έσοδα 25 εκατ. και το μίσθωμα από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ έσοδα 65,8 εκατ.
Δηλαδή, τα εμπορευματοκιβώτια απέφεραν έσοδα 90,8 εκατ., αντιπροσωπεύοντας το 60,8% των περσινών εσόδων του Οργανισμού.
Σε επίπεδο α’ τριμήνου 2020, οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ – PCT διακίνησαν 1,215 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,246 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με την πτώση να περιορίζεται στο 2,4% (το πρώτο δίμηνο σημειώθηκε αύξηση, μεγάλη πτώση είχε ο Μάρτιος με 15,4%, από τον Απρίλιο και έπειτα αναμένεται σταθεροποίηση).
Για τον προβλήτα Ι, ο εφετινός στόχος έχει τεθεί στα 0,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 0,49 εκατ. πέρσι, κυρίως λόγω των πρόσθετων ροών από την ΣΕΠ.
Αντίστοιχα, τα έσοδα της ακτοπλοΐας ανήλθαν πέρσι στα 11,2 εκατ. και της κρουαζιέρας στα 12,5 εκατ., ήτοι σύνολο 23,7 εκατ., αντιπροσωπεύοντας το 15,9% των συνολικών εσόδων.
Οι δυο τομείς αναμένεται – στο σύνολο του έτους – να παρουσιάσουν αρνητικό πρόσημο, με άγνωστο το μέγεθός του, καθώς ουδείς είναι σε θέση να προσδιορίσει, επακριβώς και αυτό το διάστημα, τις απώλειες του ελληνικού τουρισμού.
Β. Το 2019, τα κέρδη μετά φόρων του ΟΛΠ ανήλθαν στα 35,4 εκατ., έναντι 27,9 εκατ. της χρήσης του 2018.
Τα καθαρά κέρδη των 35,4 εκατ. οφείλονται – σε μεγάλο βαθμό – στην καθαρή κερδοφορία που παράγουν στον Οργανισμό οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, η οποία ανήλθε πέρσι στα 51,6 εκατ.
Πηγή: metaforapress.gr