Βαγγέλης Μαρινάκης: Αίσιο τέλος για την περιπέτεια του τάνκερ Andronikos της Capital Ship Management

Την άμεση απελευθέρωση του τάνκερ του στόλου της Andronikos, το οποίο είχε συλληφθεί από την AISSOT στη Σιγκαπούρη, πέτυχε η Capital Ship Management Corp. συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη.

Βαγγέλης Μαρινάκης: Αίσιο τέλος για την περιπέτεια του τάνκερ Andronikos της Capital Ship Management

Την άμεση απελευθέρωση του τάνκερ του στόλου της Andronikos, το οποίο είχε συλληφθεί από την AISSOT στη Σιγκαπούρη, πέτυχε η Capital Ship Management Corp. συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη.

Όπως ανακοίνωσε η ναυτιλιακή, το P&I Club της ρύθμισε το θέμα της εγγύησης και το πλοίο είναι και πάλι ελεύθερο προς ναύλωση.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες ημέρες η Capital Ship Management έκανε γνωστό ότι η κοινοπραξία Al-Iraqia Shipping Services & Oil Trading (‘AISSOT’) προχώρησε στον τερματισμό της μεταξύ τους συμφωνίας για τη γυμνή ναύλωση του VLCC Andronikos, και πέντε ακόμη μεγάλων τάνκερ του στόλου της, και τα επέστρεψε στη ναυτιλιακή σε μία περίοδο κατά την οποία οι συνθήκες στην αγορά ήταν δύσκολες. Κατά τον τερματισμό της συμφωνίας, ο υπολειπόμενος χρόνος ναύλωσης του πλοίου Andronikos από την AISSOT ήταν έξι χρόνια.

Παρά το γεγονός ότι η AISSOT επέστρεψε τα πλοία, προχώρησε παράλληλα στη σύλληψη του πλοίου Andronikos ως εγγύηση δήθεν, για αδικαιολόγητες ζημιές που σχετίζονται με την αγορά.

Η Capital Ship Management επισημαίνει ότι κατά την περίοδο επιστροφής των πλοίων, οι τιμές των ναύλων για συμφωνία πενταετούς διάρκειας, όπως προέκυψαν από τα στοιχεία που δημοσίευσαν ναυλομεσιτικές εταιρείες, προσαρμοσμένα για γυμνή ναύλωση και εξαιρώντας τα λειτουργικά έξοδα, ήταν χαμηλότερα από τα συμφωνημένα ναύλα που πλήρωνε η AISSOT, και αυτό αποδεικνύει ότι κατά την χρονική περίοδο επιστροφής των πλοίων η ναυλώτρια δεν υπέστη ζημιές, αλλά αντίθετα προσδοκούσε να αποκομίσει κέρδη.

Αναφορικά με τη δέσμευση του πλοίου Andronikos, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή επισημαίνει ότι: «Στα αποδεικτικά στοιχεία που παρουσίασε στο δικαστήριο της Σιγκαπούρης η AISSOT, προσκόμισε τιμές ναύλων, όπως αυτές υπολογίζονταν από την ‘Fearnleys Bareboat Charter Assessment’, τα οποία δεν ήταν μόνο παραπλανητικά, αλλά όπως αποδείχθηκε ήταν απλώς στοιχεία από την ανεπίσημη αλληλογραφία μεταξύ ενός στελέχους της AISSOT και ενός ναυλομεσίτη της Fearnleys AS, που χρησιμοποιήθηκαν στο δικαστήριο χωρίς η Fearnleys να έχει γνώση της κίνησης αυτής ή να έχει δώσει την έγκριση της.

Η εταιρεία του κ. Μαρινάκη έκανε γνωστό ότι μετά την άμεση απελευθέρωση του τάνκερ της, θα επιδιώξει τις κατάλληλες κυρώσεις για της AISSOT και τα στελέχη που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη υπόθεση.

Τα υπόλοιπα VLCC που επέστρεψαν στο στόλο της Capital Ship Management, είναι τα Atlantas, Alexander The Great, Apollonas, Atromitos, Andronikos και Agitos, τα οποία είναι πλέον διαθέσιμα στη spot αγορά και σε βραχυχρόνιες ναυλώσεις.

Η ναυτιλιακή τόνισε για μία ακόμη φορά ότι επέλεξε να δημοσιοποιήσει τη συγκεκριμένη υπόθεση προκειμένου οι φορείς της αγοράς να κατανοήσουν την κατάσταση και να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά της AISSOT.

ΠΗΓΗ: mononews.gr