Αναβαθμίζονται τα λιμάνια Ραφήνας, Λαυρίου, Κέρκυρας, Πάτρας, Ηρακλείου, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Βόλου
Ρότα για ανάπτυξη και αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας χαράζει η κυβέρνηση. «Η Αλεξανδρούπολη μπορεί να παρουσιαστεί ως ενεργειακό hub, η Κέρκυρα ως σταθμός κρουαζιέρας».
Ρότα για ανάπτυξη και αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας χαράζει η κυβέρνηση. Την κατεύθυνση άμεσης έναρξης των σχετικών διαδικασιών έδωσαν στο ΤΑΙΠΕΔ οι υπουργοί Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης.
Σε κοινή ανακοίνωσή τους επεσήμαναν πως ανέλυσαν τις μελέτες αξιολόγησης που ολοκλήρωσε το ΤΑΙΠΕΔ για καθένα από τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Βόλου, Ραφήνας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Πάτρας και Ηρακλείου και εξέφρασαν την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ στην επιλογή συμβούλου προκειμένου να προκηρυχθούν διεθνείς διαγωνισμοί για την επιλογή επενδυτών και βέλτιστων τρόπων ανάπτυξης κάθε λιμανιού.
Με τον τρόπο αυτόν, σημείωσαν, κάθε λιμάνι θα καταστεί πόλος τοπικής ανάπτυξης, με πολλαπλά οφέλη σε επίπεδο επενδύσεων, δημιουργίας θέσεων εργασίας και αύξησης της εμπορικής κίνησης σε περιφερειακό επίπεδο.
Υπογράμμισαν επιπλέον ότι πολύ σημαντικά θα είναι και τα γενικότερα οφέλη για την Ελλάδα, τόσο σε οικονομικό επίπεδο, με την αύξηση των δημοσίων εσόδων, όσο και σε γεωστρατηγικό επίπεδο, με την αύξηση του διεθνούς εμπορίου μέσω της χώρας μας.
Ο κ. Πλακιωτάκης σε πρόσφατη ομιλία σε διεθνές συνέδριο είχε πει, μεταξύ άλλων, ότι υπάρχει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον από Κίνα και άλλες χώρες για 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας και συμπλήρωσε πως «ήδη έχει ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο αξιολόγησης βιωσιμότητας των περιφερειακών λιμένων και μέσα στο 2020 θα προχωρήσουμε στη διενέργεια διεθνών διαγωνισμών». Αιτιολογώντας το ενδιαφέρον των επενδυτών σημείωσε ότι «είναι απολύτως λογικό όταν τα λιμάνια της πατρίδας μας ουσιαστικά βρίσκονται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων. Αρα, από γεωπολιτικής και γεωστρατηγικής άποψης έχουν τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα. Και επιπλέον τα λιμάνια της πατρίδας μας μπορούν να εξελιχθούν σε ατμομηχανές ανάπτυξης σε τοπικό, περιφερειακό και σε εθνικό επίπεδο».
Επιπλέον ανέφερε ότι:
«Η Αλεξανδρούπολη μπορεί να παρουσιαστεί ως ενεργειακό hub, η Κέρκυρα ως σταθμός κρουαζιέρας. Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι κομβικό λιμάνι, όπως καταλαβαίνετε. Βρίσκεται στον άξονα της Αδριατικής. Αντιστοίχως το λιμάνι του Ηρακλείου αλλά και τα υπόλοιπα λιμάνια της Αττικής, του Βόλου, της Καβάλας.
Ολα αυτά τα λιμάνια, λοιπόν, το κάθε ένα ξεχωριστά εμφανίζει διαφορετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Το ενδιαφέρον, το οποίο θέλω ξανά να το πιστοποιήσω, είναι μεγάλο. Και έχει εκδηλωθεί από μεγάλους παγκόσμιους ναυτιλιακούς παρόχους και στον χώρο των μεταφορών και στον χώρο της λιμενικής βιομηχανίας και στον χώρο της κρουαζιέρας και στον χώρο του θαλασσίου τουρισμού».