Καλαμάτα: Στρατηγικό σχέδιο τουριστικής προβολής και δράσεις εξωστρέφειας
Ο Δήμος Καλαμάτας στο πλαίσιο της τουριστικής προβολής ξεκινά πρόγραμμα προβολής σε τρίτους προορισμούς.
Ξεδιπλώνει μια σταδιακή πολιτική παρουσιάσεων (roadshows) που θα συνοδεύουν την παρουσία του Δήμου σε κλασσικές και χρήσιμες εκθέσεις τουρισμού στο εσωτερικό ή εξωτερικό.
Συγκεκριμένα, για το 2024 προβλέπεται η πρώτη πιλοτική παρουσίαση του προορισμού Καλαμάτα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, η οποία συνδέεται και αεροπορικά με το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας. Αυτή η πρώτη πράξη της λεγόμενης «Διπλωματίας Πόλεων» καθώς και από ένα ταξίδι εξοικείωσης δημοσιογράφων της μακεδονικής πόλης, που θα επισκεφτούν το δήμο Καλαμάτας και θα καταγράψουν και θα προβάλουν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του προορισμού για τους αναγνώστες και δυνητικούς επισκέπτες από τη Βόρεια Ελλάδα
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η «Διπλωματία Πόλεων» είναι μια στρατηγική προβολής που χρησιμοποιείται όλο και πιο διευρυμένα τα τελευταία χρόνια από πόλεις και δήμους για να προβάλουν με θεσμοποιημένο και προγραμματικό τρόπο τα ανταγωνιστικά τους πλεονέκτημα ως προορισμοί για την προσέλκυση επισκεπτών και επενδυτών από το εσωτερικό και το εξωτερικό. Τα ταξίδια εξοικείωσης (fam και press trip) είναι επίσης μια διαχρονική μεθοδολογία παρουσίασης και προβολής των προορισμών προς τρίτους τόπους και ξένο κοινό. Η πρόσκληση δημοσιογράφων από μια θεσμική αρχή υπεύθυνη για την τουριστική προβολή αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο μη συμβατικής παρουσίασης ενός τόπου. Τα δημοσιογραφικά κείμενα που τυπώνονται στα μέσα ή αναρτώνται στο διαδίκτυο αποτελούν έναν έγκυρο οδηγό προορισμού για κάθε ενδιαφερόμενο.
Ταυτόχρονα, προχωρά η διαμόρφωση ενός Στρατηγικού Σχεδίου τουριστικής προβολής του Δήμου και εκτέλεσης ενός επιχειρησιακού πλάνου επικοινωνιακής πολιτικής, προκειμένου να αναπτυχθούν εργαλεία για την μόνιμη και υψηλού επιπέδου διαχείριση του προορισμού «Καλαμάτα».
Επισημαίνεται -μεταξύ άλλων- σε σχετική εισήγηση του αντιδημάρχου Τουρισμού Γιώργου Λαζαρίδη: “Η τουριστική στρατηγική πρέπει να είναι ρεαλιστική και σύγχρονη, προσαρμοσμένη στις διεθνείς τάσεις και αλλαγές και απαιτείται εξειδικευμένη γνώση και τεχνοκρατική προσέγγιση, καθώς και ένα επιχειρησιακό πλάνο για τον προορισμό, η καθοδήγηση στο τουριστικό branding, η συνεχιζόμενη αξιολόγηση και συμβουλευτική επί μεθόδων αρτιότερης ανάδειξης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του προορισμού, η μελέτη τύπων “destination planning” και “media planning”, ο σχεδιασμός του τουριστικού προϊόντος βάσει των τελευταίων παγκόσμιων τάσεων και των οδηγιών, η επικαιροποιημένη καταγραφή και ο προσδιορισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών και εμπειριών, η αξιολόγηση προτάσεων και ευκαιριών προβολής, ο συντονισμός ανοικτής επικοινωνίας με την τοπική κοινωνία και τους επιχειρηματίες, η μελέτη διεξαγωγής ερευνών τουριστικής εμπειρίας και κατάρτιση ερωτηματολογίων για την διεξαγωγή αυτών. Αποτυπώνεται το όραμα, οι αρχές στις οποίες στηρίζεται η διατύπωση του, οι στρατηγικοί στόχοι, καθώς και οι επιμέρους ειδικοί στόχοι, μέσω των οποίων προσδιορίζονται οι δράσεις και τα έργα που θα υλοποιούν το όραμα για την Καλαμάτα του μέλλοντος”.
Το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού θα εμπεριέχει το μάρκετινγκ – στρατηγικής επικοινωνίας και προβολής του τουριστικού προορισμού έχοντας ως βάση την πρόταση για την δημιουργία τουριστικής ταυτότητας για τον προορισμό ΚΑΛΑΜΑΤΑ.
Το Στρατηγικό Σχέδιο, μετά την καταγραφή, αποτίμηση και αξιολόγηση του τουριστικού προϊόντος συνολικά, με τη συνέργεια των φορέων, των επαγγελματικών του τουρισμού και των επιστημόνων-εμπειρογνωμόνων, αφού λάβει υπόψη την εξελικτική πορεία της περιοχής και άλλες βασικές αρχές θα παρουσιάσει με τρόπο μεθοδικό και αποτελεσματικό τους επιδιωκόμενους στόχους.