Βαλτιμόρη: Τουλάχιστον έξι οι νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας (vid)
Nεκροί θεωρούνται από τα ξημερώματα οι έξι άνθρωποι που αγνοούνταν στη Βαλτιμόρη μετά την κατάρρευση της γέφυρας.
Nεκροί θεωρούνται από τα ξημερώματα (ώρα Ελλάδος) οι έξι άνθρωποι που αγνοούνταν στη Βαλτιμόρη μετά την κατάρρευση της γέφυρας, καθώς οι έρευνες για τον εντοπισμό τους σταμάτησαν.
«Με βάση τη διάρκεια των ερευνών που διενεργήθηκαν (…), και τη θερμοκρασία του νερού, αυτή τη στιγμή δεν εκτιμούμε πως θα βρούμε ανθρώπους ακόμη στη ζωή», εξήγησε ο αντιναύαρχος Σάνον Γκίλριντ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Ηταν λίγο μετά τη 01:00 τα ξημερώματα, το βράδυ της Δευτέρας προς Τρίτη, όταν το φορτωμένο με κοντέινερ φορτηγό πλοίο Dali προσέκρουσε πάνω σε έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κι (Francis Scott Key Bridge) στη Βαλτιμόρη, με αποτέλεσμα εκείνη να καταρρεύσει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα παρασύροντας στα νερά του ποταμού Πατάπσκο αυτοκίνητα και εργάτες.
Το συμβάν θα μπορούσε να παρομοιαστεί και με «σύγκρουση γιγάντων», καθώς από τη μία πλευρά είχαμε μια γέφυρα μήκους 2,6 χιλιομέτρων με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα, και από την άλλη ένα πλοίο μήκους 290 μέτρων με ολική χωρητικότητα 95.000 τόνων.
Γίνεται ένα εμπορικό πλοίο, μόνο και… άοπλο, να «ρίξει» μια γέφυρα μήκους χιλιάδων μέτρων;
Όπως φαίνεται, γίνεται.
Βίντεο στο οποίο καταγράφεται η στιγμή της πρόσκρουσης, παρουσιάζει τη γέφυρα να καταρρέει αμέσως μετά το χτύπημα.
Στο ίδιο βίντεο ωστόσο, το φορτηγό πλοίο Dali δείχνει σαν να «παθαίνει μπλακάουτ» και βυθίζεται στο σκοτάδι μόλις λίγα δευτερόλεπτα πριν από την πρόσκρουση. Τι είχε προηγηθεί;
Σύμφωνα με όσα μετέφεραν τα μέλη του πληρώματος, τα οποία διασώθηκαν και είναι όλα καλά στην υγεία τους, το πλοίο φέρεται να έχασε τον έλεγχο του συστήματος πρόωσης μένοντας ακυβέρνητο προτού προσκρούσει στη γέφυρα. Το πλήρωμά του πρόλαβε, ωστόσο, να εκπέμψει σήμα κινδύνου, γεγονός το οποίο επέτρεψε στις Αρχές να διακόψουν άμεσα την κυκλοφορία των οχημάτων πάνω στη γέφυρα αποτρέποντας έτσι κάποια μεγαλύτερη σε απώλειες τραγωδία.
Παρ’ όλα αυτά, υπήρξαν αυτοκίνητα που έπεσαν στα νερά του ποταμού, ενώ τη στιγμή της πρόσκρουσης βρισκόταν πάνω στη γέφυρα και μια ολιγομελής ομάδα εργατών τα μέλη της οποίας κατέληξαν στο νερό.
Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ, Γουές Μουρ, δήλωσε από την πλευρά του ότι η γέφυρα θα επισκευαστεί, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι θα χρειαστεί χρόνος.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, ξεκαθάρισε, από τη δική του πλευρά, ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση των ΗΠΑ πρόκειται να καλύψει «στο σύνολό του το κόστος» της ανοικοδόμησης της γέφυρας και της επαναλειτουργίας του λιμανιού.
Σημειώνεται ότι το λιμάνι της Βαλτιμόρης αποτελεί έναν από τους βασικούς κόμβους διαμετακόμισης οχημάτων στις ΗΠΑ. Ενδεικτικά, μόνο το 2023, πέρασαν από εκεί περίπου 750.000 αυτοκίνητα και φορτηγά.
Τόσο ο Μπάιντεν όσο και ο Μουρ έκαναν λόγο για δυστύχημα, αποκλείοντας το ενδεχόμενο να υπήρξε δόλος που οδήγησε στην πρόσκρουση, ενώ και το FBI από την πλευρά του παρουσιάστηκε να αποκλείει το ενδεχόμενο «τρομοκρατικού χτυπήματος».
«Ολα τα στοιχεία προς το παρόν συνηγορούν πως αυτό ήταν ένα φρικτό δυστύχημα. Δεν υπάρχει αντίθετη ένδειξη, ούτε λόγος να υποτεθεί οποιαδήποτε πρόθεση. Το πλήρωμα ήταν σε θέση να ενημερώσει την υπηρεσία μεταφορών του Μέριλαντ πως είχε χάσει τον έλεγχο του πλοίου. Ως αποτέλεσμα, οι αρχές πρόλαβαν να κλείσουν την κίνηση στη γέφυρα πριν προσκρούσει το πλοίο, κάτι που αναμφισβήτητα έσωσε ζωές», δήλωσε ο Τζο Μπάιντεν χθες.
Το μήκους περίπου 290 μέτρων φορτηγό πλοίο «Dali», που προσέκρουσε σε έναν από τους πυλώνες της γέφυρας στη 1:28 τα ξημερώματα της Τρίτης (τοπική ώρα), είχε ξεκινήσει το ταξίδι του περίπου μισή ώρα νωρίτερα από το λιμάνι της Βαλτιμόρης και είχε ως τελικό προορισμό τη Σρι Λάνκα.
Το πλοίο, που μετέφερε κοντέινερ για λογαριασμό του δανέζικου κολοσσού Maersk, ανήκει στην Grace Ocean Pte Ltd., μια εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη. Ως διαχειρίστριά του παρουσιάζεται η εταιρεία Synergy Marine που επίσης έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη, ενώ εκείνο είναι ασφαλισμένο από την Britannia που έχει την έδρα της στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Το Dali ναυπηγήθηκε στην Κορέα, στις εγκαταστάσεις της Hyundai, το 2015. Eχει σχεδόν 300 μέτρα μήκος, 48 μέτρα πλάτος, 24,8 μέτρα ύψος και ολική χωρητικότητα 95.000 τόνων, γεγονός που το κατατάσσει στην κατηγορία των μεσαίου μεγέθους φορτηγών πλοίων.
Πηγή: kathimerini.gr