Τραγωδία στην Κρήτη: Ανελκύσθηκε το ανεμόπτερο - Οι λεπτομέρειες της μοιραίας πτήσης
Ανελκύσθηκε από γερανό το ανεμόπτερο που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή του Μάλεμε. Ποιοι ήταν οι δύο άνδρες που σκοτώθηκαν. Το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει ο πιλότος.
Τραγική κατάληξη είχε η πτήση με ανεμόπτερο των δύο πιλότων που απογειώθηκαν χθες Πέμπτη (09/11) από την Κωπαΐδα με προορισμό το αεροδρόμιο του Μάλεμε.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το μικρό αεροσκάφος των δύο πιλότων, ηλικίας 60 και 61 ετών, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή βορειοδυτικά του αεροδιάδρομου Μάλεμε Χανίων και είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους.
Τα δύο άτομα απεγκλωβίστηκαν χωρίς τις αισθήσεις τους από δύτη ναυαγοσώστη και περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος του Λιμενικού. Αφού μεταφέρθηκαν στον λιμένα του Κολυμβαρίου, παρελήφθησαν από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και διεκομίσθηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος τους.
Το μονοκινητήριο αεροσκάφος τύπου Σαβάνα βυθίστηκε σε βάθος 2,5 με 3 μέτρα στη θάλασσα σε απόσταση 300μ. από την ακτή.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το ανεμόπτερο παρασύρθηκε από τα θαλάσσια ρεύματα και εκβράστηκε σήμερα σε ύπτια θέση στην ακτή.
Ακολούθησε η ανέλκυσή του από γερανό προκειμένου να μεταφερθεί σε ασφαλές στεγασμένοι σημείο του αεροδρομίου του Μάλεμε και να πραγματοποιηθεί ενδελεχής έλεγχος από τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, προκειμένου να εντοπιστούν τα αίτια της τραγωδίας.
Όπως μεταδίδει το zarpanews.gr, στην επιχείρηση συμμετείχε το Λιμενικό και η Πυροσβεστική, ενώ πυροσβέστες προχώρησαν στην πλύση του διαλυμένου αεροσκάφους μετά την ανάσυσρή του από τη θάλασσα.
Ποιοι ήταν οι δύο πιλότοι
Ο Θεόδωρος Πάντος και ο Κώστας Καραμπίνης είναι οι δύο άνδρες που ανασύρθηκαν νεκροί χθες από τη θάλασσα μετά την πτώση του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost.gr, κυβερνήτης του μονοκινητήριου αεροσκάφους ήταν ο πρόεδρος της αερολέσχης Δυτικής Ελλάδος, Θεόδωρος Πάντος ενώ ο συγκυβερνήτης ήταν ο καλός φίλος και μέλος της αερολέσχης Κώστας Καραμπίνης.
Οι δύο άνδρες είχαν αναχωρήσει από την Κωπαΐδα προκειμένου να φτάσουν στο Μάλεμε, ώστε να συναντήσουν μέλη κάποιας αερολέσχης.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ Χανίων και με δεδομένη την πολύ μεγάλη εμπειρία του άτυχου κυβερνήτη, δεν αποκλείεται να υπήρξε απώλεια στήριξης με απότομη κλίση προς τα κάτω. Εξαιτίας της χαμηλής πτήσης είναι πολύ πιθανό, να μην υπήρχε ο χρόνος για να αναστραφεί η πτώση του σκάφους.
Πάντως φως στα ακριβή αίτια θανάτου των δύο ανθρώπων, αναμένεται να ρίξει η νεκροψία – νεκροτομή που θα πραγματοποιηθεί από τον ιατροδικαστή Σταμάτη Μπελιβάνη στο Νοσοκομείο Χανίων, σήμερα το απόγευμα.
Οι πληροφορίες για τη μοιραία πτήση
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ Χανίων, ο κυβερνήτης είχε καταθέσει σχέδιο πτήσης με προορισμό το Μάλεμε και αυτό είχε αυτόματα εγκριθεί από το σύστημα. Ωστόσο, δεν είχε πάρει ad hoc (επί τούτου) άδεια από την Πολεμική Αεροπορία, προκειμένου να πραγματοποιήσει την πτήση.
Επίσης είναι βέβαιο, ότι δεν υπήρχε έγκριση για προσγείωση σε κανένα από τα δύο αεροδρόμια (Μάλεμε και Σούδας).
Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η Πολεμική Αεροπορία που χειρίζεται τις πτήσεις από και προς το ανενεργό μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο αεροδρόμιο. Δίνονται εγκρίσεις κάθε έξι μήνες, για συγκεκριμένου τύπου αεροπλάνα.
Πάντως, οι δύο φίλοι δεν έρχονταν στα Χανιά για να συμμετέχουν στις προγραμματισμένες για το Σαββατοκύριακο διήμερες εκδηλώσεις της αερολέσχης Χανίων. Φαίνεται ότι σε συνεννόηση με φίλους τους στα Χανιά, ήρθαν για να κάνουν παρέα και να παρακολουθήσουν τα δρώμενα, χωρίς ωστόσο να συμμετέχουν οι ίδιοι.
Οι εκδηλώσεις πάντως ματαιώθηκαν σε ένδειξη πένθους.
Ο Θεόδωρος Πάντος, τον Μάρτιο είχε δημοσιεύσει αγγελία πώλησης του μικρού σκάφους έναντι του ποσού των 45.000 ευρώ, αγγελία που ωστόσο αποσύρθηκε λίγο καιρό αργότερα.
Το «σενάριο» προσγείωσης στο Αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» στη Σούδα, μάλλον δεν ευσταθεί, αφού ο Θ. Πάντως, είχε σχεδιάσει την πτήση προς το Μάλεμε, ενώ ακόμα και αν έπαιρνε άδεια να προσγειωθεί εκτάκτως εκεί, δεν θα μπορούσε, αφού δεν είχε εικόνα του χάρτη της περιοχής.
Πηγές: News247 / ΕΡΤ Χανίων / cretapost.gr / zarpanews.gr