Αυξάνονται οι ξένοι 35άρηδες που αγοράζουν εξοχικά στην Ελλάδα
Εχουν ως βασικό κίνητρο την επένδυση και λιγότερο την απόκτηση ακινήτου για τις καλοκαιρινές διακοπές τους
Οι συγκεκριμένοι αγοραστές δίνουν έμφαση στην υψηλή απόδοση της επένδυσης. Για τον λόγο αυτό, σχεδόν πάντα εστιάζουν σε νέες κατασκευές με πισίνα, σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.
Σημαντική αύξηση παρατηρείται στον αριθμό των νέων σε ηλικία ξένων αγοραστών εξοχικής κατοικίας στην Ελλάδα. Ανθρωποι ηλικίας ακόμη και 30 ετών προχωρούν σε αγορές εξοχικών στην Ελλάδα έχοντας ως βασικό κίνητρο την επένδυση με στόχο την εκμετάλλευση και λιγότερο την απόκτηση ακινήτου για τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Πρόκειται για μια νέα τάση, η οποία παρατηρείται τα τελευταία πέντε χρόνια κι έρχεται να συμπληρώσει τη μέχρι σήμερα κυρίαρχη κατηγορία αγοραστών, δηλαδή τους ανθρώπους που έχουν συνταξιοδοτηθεί ή βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση, ηλικίας άνω των 55 ετών.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
«Ολλανδός προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών από το Αμστερνταμ προχώρησε πρόσφατα στην αγορά μιας βίλας στην Πάλαιρο, απέναντι από τον Σκορπιό. Πλήρωσε το μεγαλύτερο μέρος του ποσού με κέρδη που κατέγραψε από τα κρυπτονομίσματα. Η ηλικία του αγοραστή είναι μόλις 35 ετών». Η περιγραφή αυτή ανήκει στον κ. Γιώργο Γαβριηλίδη, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Elxis, εταιρείας που ειδικεύεται στον κλάδο της εξοχικής κατοικίας και δραστηριοποιείται στην ευρωπαϊκή αγορά, εδρεύοντας στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας. Σε σχετική ανάλυση από στοιχεία των πωλήσεων που έχει πραγματοποιήσει η Elxis, προκύπτει ξεκάθαρα η σημαντική ενίσχυση του ρεύματος των ανθρώπων που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 35-55 ετών και τοποθετούν τα κεφάλαιά τους σε εξοχικές κατοικίες στην Ελλάδα.
Συχνά πρόκειται για νέους επιχειρηματίες που έχουν ήδη κάνει τα πρώτα τους βήματα σε επενδύσεις σε ακίνητα στη χώρα τους και πλέον αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες σε άλλες χώρες της Ευρώπης», τονίζει ο κ. Γαβριηλίδης. Γνωρίζουν την Ελλάδα από μία ή δύο επισκέψεις για διακοπές που έτυχε να κάνουν κάποια στιγμή. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αγοραστές αυτοί προβαίνουν σε αγορές περισσότερο με το μυαλό παρά με την καρδιά. «Στόχος τους είναι να τοποθετήσουν τα χρήματά τους σε μια επένδυση η οποία θα πρέπει να αποδώσει, προσφέροντας όμως και την επιλογή της προσωπικής χρήσης, χωρίς να είναι πάντα προαπαιτούμενο κάτι τέτοιο», εξηγεί ο κ. Γιώργος Γαβριηλίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, σε πολλές χώρες, όταν κάποιος αγοράζει μια βίλα με στόχο την εκμετάλλευση, είναι υποχρεωμένος να την εκχωρήσει προς ενοικίαση για το σύνολο της τουριστικής περιόδου.
Αντιθέτως στην Ελλάδα αυτό δεν είναι υποχρεωτικό, μιας και ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει εκείνος τις ημερομηνίες που θα χρησιμοποιήσει ο ίδιος το εξοχικό του και να το εκμισθώσει για το υπόλοιπο διάστημα, αξιοποιώντας τις διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης. Αυτό ακριβώς είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα που προσφέρει η ελληνική αγορά. Οι συγκεκριμένοι αγοραστές δίνουν έμφαση στην υψηλή απόδοση της επένδυσης. Για τον λόγο αυτό, σχεδόν πάντα εστιάζουν σε νέες κατασκευές με πισίνα, σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, με καλές υποδομές και αεροπορικές συνδέσεις. Ετσι, περιοχές όπως η Κρήτη και τα νησιά του Ιονίου βρίσκονται στο επίκεντρο τέτοιων αγοραστών.