Ινδία: Απέσυραν διαφήμιση που προάγει την ιδέα του βιασμού -Έντονη κατακραυγή
Διαφήμιση ανδρικού σπρέι σώματος πιου κυκλοφορούσε στην τηλεόραση της Ινδίας αποσύρθηκε ύστερα από σφοδρές αντιδράσεις.
Διαφήμιση ανδρικού σπρέι σώματος πιου κυκλοφορούσε στην τηλεόραση της Ινδίας αποσύρθηκε ύστερα από σφοδρές αντιδράσεις. Η συγκεκριμένη διαφήμιση θεωρήθηκε ορθώς ότι προάγει την κουλτούρα του βιασμού και της ομαδικής κακοποίησης. Την ίδια στιγμή σε όλη τη χώρα καταγράφονται δεκάδες σεξουαλικές επιθέσεις και ομαδικοί βιασμοί.
Η άκρως αμφιλεγόμενη διαφήμιση εμφανίζει τέσσερις άνδρες να βρίσκονται σε σούπερ μάρκετ και μπροστά τους μία μάλλον φοβισμένη γυναίκα η οποία κάνει τα ψώνια της. Κάποια στιγμή, ο ένας από τους τέσσερις άνδρες λέει "είμαστε τέσσερις και είναι μία" για να διαπιστώσει λίγα δευτερόλεπτα αργότερα τόσο η κοπέλα της διαφήμισης όσο και ο θεατής πως τελικά αναφέρονται στο μπουκαλάκι σπρέι αρώματος μάρκας "Shot" που βρίσκεται στο ράφι.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το διαφημιστικό σποτ προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα social media και η κατακραυγή ήταν καθολική. Οι αστέρες του Bollywood μεταξύ αυτών, η Πριγιάνκα Τσόπρα, η Ρίτσα Τσάντα, η Φάρα Καν και π Φαρχάν Ακτάρ, απαίτησαν την άμεση απόσυρση του διαφημιστικού της εταιρείας Layer'r χαρακτηρίζοντάς το περιεχόμενο ντροπιαστικό και αηδιαστικό.
Πολλοί μάλιστα στάθηκαν και στη χρονική στιγμή που επέλεξε η εταιρεία να προβάλλει τη συγκεκριμένη διαφήμιση, την ώρα που εξετάζεται η υπόθεση βιασμού μίας 17χρονης από πέντε άνδρες στη νότια πόλη Hyderabad, η πιο πρόσφατη σε μια σειρά από εγκλήματα κατά των γυναικών και των μειονοτικών ομάδων σε ολόκληρη τη χώρα.
«Δημιουργοί, σενάριο, πρακτορείο, πελάτης, κάστινγκ... πιστεύουν όλοι ότι ο βιασμός είναι αστείο;», έγραψε η ηθοποιός Ρίτσα Τσάντα σε ανάρτησή της στο Twitter, ενώ απαντώντας στην ανάρτησή της, η Πριγιάνκα Τσόπρα έκανε λόγο για «ντροπή και αηδία», εκφράζοντας παράλληλα την ικανοποίησή της για την απόσυρση της διαφήμισης.
«Τι απίστευτα κακόγουστα και στρεβλά μυαλά χρειάζονται για να σκεφτούν, να εγκρίνουν και να δημιουργήσουν αυτό το βρωμερό σπρέι σώματος με υπονοούμενο τον ομαδικό βιασμό; Αιχρό», έγραψε με τη σειρά του ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και τραγουδιστής Φαρχάν Ακτάρ.
Η «συγγνώμη» της εταιρείας
Μέσα σε 24 ώρες, το υπουργείο Πληροφοριών και Ραδιοτηλεοπτικών Μεταδόσεων της Ινδίας είχε αποσύρει τη διαφήμιση και ζήτησε από το Twitter και το YouTube να αφαιρέσουν το διαφημιστικό σποτ από τις πλατφόρμες τους.
Σε δήλωσή της τη Δευτέρα, η εταιρεία του αρώματος Layer'r ζήτησε συγγνώμη για την τηλεοπτική διαφήμιση, λέγοντας ότι δεν ήθελαν να προκαλέσουν το κοινό αίσθημα ή τη γυναικεία σμενότητα πόσω μάλλον να προωθήσουν οποιοδήποτε είδος κουλτούρας, όπως εσφαλμένα εκλήφθηκε από ορισμένους.