Προαστιακός: Νέος σταθμός στη βόρεια Αττική - Ποιες περιοχές θα εξυπηρετεί
Λεπτομέρειες απομένουν για την κατασκευή του νέου σταθμού του Προαστιακού της Αθήνας στο Κρυονέρι.
Στην τελική ευθεία είναι η κατασκευή του νέου σταθμού του Προαστιακού της Αθήνας στο Κρυονέρι. Η ΕΡΓΟΣΕ αυτή την εποχή ολοκληρώνει τις απαραίτητες μελέτες και στη συνέχεια το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 για να εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση.
Στόχος είναι το πρώτο δίμηνο του 2022 να προκηρυχθεί η δημοπράτηση του έργου και το 2023 να ξεκινήσει η κατασκευή του. Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Κρυονερίου αποτελεί εδώ και χρόνια σταθερό αίτημα των φορέων της περιοχής καθώς με τη λειτουργία του θα εξυπηρετήσει χιλιάδες επιβάτες καθημερινά.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 7 εκατ. ευρώ. Η λειτουργία του σταθμού εκτιμάται ότι θα είναι εφικτή το 2025. Αυτό φυσικά αν δεν υπάρξουν επιπρόσθετες καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού και της κατασκευής του έργου.
Ο σταθμός Κρυονερίου θα ενταχθεί στο προαστιακό δρομολόγιο Πειραιάς-Χαλκίδα. Ο σταθμός θα κατασκευαστεί ενδιάμεσα στους σταθμούς της Δεκέλειας κσι του Αγίου Στεφάνου.
Με τον νέο σταθμό ο Δήμος Διονύσου με πληθυσμό 40.000 κατοίκων θα διαθέτει δύο προαστιακούς σταθμούς στα διοικητικά του όρια. Θα εξυπηρετεί το σύνολο του Δήμου που στα όρια του είναι επίσης οι περιοχές της Άνοιξης, της Δροσιάς, της Σταμάτας, της Ροδόπολης και του Διονύσου.
Το 2022 το μεγάλο έργο για την υποδομή στο τμήμα ΣΚΑ-ΟΙΝΟΗ
Η ΕΡΓΟΣΕ παράλληλα έχει σε μελέτες ένα μεγάλο έργο που αφορά στην αναβάθμιση της υποδομής στο τμήμα ΣΚΑ-ΟΙΝΟΗ. Πρόκειται για μια απαραίτητη παρέμβαση μιας και τα σημερινά χαρακτηριστικά της σιδηροδρομικής γραμμής δεν επιτρέπουν στα διερχόμενα τρένα υψηλές ταχύτητες. Το έργο εντάσσεται στον ευρύτερο προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στο συγκεκριμένο τμήμα εντοπίζεται πρόβλημα στην υποδομή των γραμμών σε μήκος 52χλμ (από το Μενίδι μέχρι και την Οινόη) με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανασχέσεις στην ταχύτητα των διερχόμενων επιβατικών και εμπορευματικών τρένων, άρα και συνολικότερα καθυστερήσεις. Να σημειωθεί ότι για την εκτέλεση του έργου δεν απαιτείται η διακοπή της γραμμής.
Ποιες είναι οι παρεμβάσεις
Σήμερα σύμφωνα με πληροφορίες η ανώτατη ταχύτητα στο τμήμα αυτό είναι μόλις 85χλμ/ώρα. Βασικό αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης υποδομής, ώστε να βελτιωθεί/αποκατασταθεί η φέρουσα ικανότητα της, να εξασφαλιστεί ικανό εύρος για την κατασκευή της νέας επιδομής και να αναβαθμιστεί το περιτύπωμα της σιδηροδρομικής γραμμής σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και πρότυπα, ώστε να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις της Διαλειτουργικότητας.
Επίσης προβλέπεται: δημιουργία νέων γραμμών υπέρβασης – ειδικά για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες – με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου, σύμφωνα με τις ισχύουσες Τ.Π.Δ. Θα γίνει ανακατασκευή της σήραγγας στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου, ώστε να εξασφαλισθεί το αναγκαίο περιτύπωμα για την κυκλοφορία εμπορευματικών συρμών διευρυμένου εύρους.
Μεταφορά της στάσης Οινοφύτων
Προβλέπεται η ανακαίνιση του κομβικού Σ.Σ. Οινόης με αναδιάταξη, ανάπτυξη και εφαρμογή νέας βελτιωμένης γραμμολογίας ενώ θα γίνει μεταφορά της στάσης Οινοφύτων.
Επίσης θα κατασκευαστεί Άνω Οδική Διάβαση πλησίον του Σ.Σ. Αγίου Στεφάνου, νέο εμπορικό κρηπίδωμα εντός του Σ.Σ. Αγ. Στεφάνου. Θα αντικατασταθεί η υφιστάμενη επιδομής στο τμήμα, με στόχο τη βελτίωση της επιχειρησιακής κατάστασης της γραμμής.
Επιπλέον των ανωτέρω και εκτός τμήματος Σ.Σ. ΣΚΑ – Σ.Σ. Οινόη, προβλέπεται η μελέτη κατασκευής νέας πεζοδιάβασης και Κάτω Οδικής Διάβασης οχημάτων στον υφιστάμενο Σ.Σ. Αλιάρτου (βρίσκεται περί τα 48χλμ. μετά τον Σ.Σ. Οινόης) για τη βελτίωση της ασφάλειας κυκλοφορίας.
Πηγή: ypodomes.gr