Μετρό: Πειραιάς -αεροδρόμιο σε 45 λεπτά -Πότε τελειώνουν οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημ. Θέατρο
Πολλαπλές ωφέλειες για τους κατοίκους των περιοχών του Πειραιά θα επιφέρει η επέκταση του δικτύου των γραμμών του μετρό έως το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Διαβάστε τι δήλωσε στο «Κανάλι 1» ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Η επέκταση των γραμμών του μετρό μέχρι τον Πειραιά φέρνει αναβάθμιση όλης της περιοχής του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Αυτό ήταν το νόημα των σημερινών (20/5) δηλώσεων του γενικού γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη, στον ραδιοφωνικό σταθμό «Κανάλι 1».
Πειραιάς: Ο Δήμος τοποθέτησε τα πρώτα «έξυπνα» παγκάκια...
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Όπως είπε αρχικά, η έναρξη λειτουργίας των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης, ήτοι των σταθμών «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» τον Ιούλιο του 2020, επέφερε συνολική αύξηση των επιβατών στο δίκτυο του μετρό κατά 63.000 περίπου ημερησίως συνολικά. Επίσης μειώθηκαν αφενός κατά περίπου 68 τόνους ημερησίως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και αφετέρου 11.100 τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν κάθε μέρα στην πόλη.
Αντίστοιχα για τους τρεις επόμενους σταθμούς, δηλαδή τους «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», που θα τεθούν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2022, θα πραγματοποιούνται περίπου 50.000 πρόσθετες επιβιβάσεις ημερησίως συνολικά στο δίκτυο του μετρό. Ταυτόχρονα θα μειωθούν κατά περίπου 52 τόνους ημερησίως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, με αντίστοιχη μείωση περίπου 8.800 αυτοκινήτων που κυκλοφορούν καθημερινά στην πόλη.
Επιπλέον, τόνισε ότι με την ολοκλήρωση των έργων η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα διαρκεί 45 με 50 λεπτά.
«Υπολογίζουμε ότι θα έχουμε περίπου είκοσι χιλιάδες αυτοκίνητα λιγότερα στους δρόμους της πόλης, γεγονός που θα αφήσει ένα θετικό αποτύπωμα και στο περιβάλλον. Επίσης ο Πειραιάς θα γίνει ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο για όλα τα μέσα μεταφοράς (πλοίο, μετρό, σύνδεση με αεροδρόμιο, τραμ, προαστιακός σιδηρόδρομος, λεωφορεία) και θα παρέχει πρόσθετες αναπτυξιακές δυνατότητες σε όλη την Αττική», συμπλήρωσε ο γ.γ. Υποδομών.
Ακολούθως ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα έργα που βρίσκονται εν εξελίξει στη δυτική Αθήνα: «Εκτιμούμε ότι στις αρχές του 2022 θα μπούμε στη δημοπράτηση του διαγωνισμού για την επέκταση του μετρό ο οποίος αφορά τρεις νέους σταθμούς, οι οποίοι θα φτάνουν ως τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον. Μιλάμε για μία περιοχή που θα καλύπτουμε 50.000 με 60.000 κατοίκους. Είναι ένα μεγάλο πακέτο έργων, το οποίο σχεδιάζεται βήμα βήμα».
Ο γενικός γραμματέας Υποδομών όμως μίλησε και για τον προαστιακό σιδηρόδρομο προς τη Δυτική Αττική, υπογραμμίζοντας ότι αναβαθμίζεται. «Πρόκειται για ένα έργο 36 χιλιομέτρων και κόστους περίπου 100 εκατομμυρίων, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αφορά τις περιοχές του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας, των Μεγάρων και της Νέας Περάμου. Ουσιαστικά και αυτή η περιοχή θα έρθει πολύ πιο κοντά στο κέντρο της Αθήνας», ήταν τα λόγια του.
Ακόμα, αναφερόμενος στο τραμ ο Γ. Καραγιάννης είπε ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες του στον Πειραιά.
Ο κ. Καραγιάννης έκλεισε τις δηλώσεις του στο πειραϊκό ραδιόφωνο κάνοντας μια σύνοψη του πρότζεκτ που βρίσκεται σε εξέλιξη με ενέργειες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Επανασχεδιάσαμε με τις υπηρεσίες και τους συμβούλους σχεδόν τα πάντα ώστε να παρουσιαστεί ένα μεγάλο πακέτο έργων, το οποίο εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης. Το συνολικό πακέτο που έχουμε σχεδιάσει αυτή τη στιγμή ξεπερνάει τα 13 δισεκατομμύρια ευρώ. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ξεκινάει από τα τέλη του 2021 και μέσα στην επόμενη διετία θα αρχίσουν να δημοπρατούνται όλα αυτά τα έργα και το καθένα έχει έναν ξεχωριστό χρόνο εκτέλεσης».