Πότε θα γίνει το πρώτο δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης με το «βέλος»
Έρχεται το πρώτο δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης με το «βέλος». Τα τρένα αποτελούνται από 9 βαγόνια και «χωρούν» μόνο στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Τι θα γίνει στους άλλους σταθμούς.
Τον Ιούνιο προανήγγειλε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης το πρώτο δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας-Θεσσαλονίκης με το “βέλος”, το παρθενικό ιταλικό τρένο που θα μπει σε ελληνικές ράγες.
Ο αρχικός προγραμματισμός ήταν για τον περασμένο Μάρτιο, όμως η σφοδρότητα της πανδημίας δεν επέτρεψε την διεξαγωγή του. Τώρα σύμφωνα με συνέντευξη που έδωσε ο επικεφαλής της σιδηροδρομικής εταιρείας στο “Παρασκήνιο”, αυτό θα γίνει τον ερχόμενο μήνα, έχοντας βέβαια υπόψη πως θα το επιτρέψουν οι συνθήκες.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ο κ.Τσαλίδης επεσήμανε πως με τον σιδηρόδρομο θα διασφαλίζεται η ταχεία μεταφορά βασικών αγαθών και θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών. Υποσχέθηκε παράλληλα πύκνωση των δρομολογίων.
Προς το παρόν στην Ελλάδα έχει έρθει ένα “ιταλικό” τρένο, όμως ο προγραμματισμός είναι συνολικά να υπάρχουν πέντε. Δύο ζεύγη θα κινούνται από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και άλλα δύο αντίστροφα. Ένα τρένο θα λειτουργεί ως αναπληρωματικό, για τυχόν, βλάβες, συντήρηση κ.ο.κ.
Η επένδυση που πραγματοποιεί για αυτά τα τρένα είναι συνολικά 70 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης και της ανακαίνισης των μηχανοστασίων Ρέντη και Θεσσαλονίκης.
Τα νέα τρένα
Τα τρένα που μετασκευάζει πλήρως η Alstom, αποτελούνται από 9 βαγόνια, μακρά μεγαλύτερα από τα σημερινά υπεραστικά τρένα. “Χωρούν” μόνο στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όμως το πρόβλημα είναι περισσότερο πρακτικό. Στους σταθμούς που δεν θα χωρά το τρένο, οι επιβάτες στα βαγόνια εκτός αποβάθρας θα πρέπει να χρησιμοποιούν το κοντινότερο βαγόνι.
Οι αυτοκινητάμαξες ETR 470 διαθέτουν περίπου 600 θέσεις (από περίπου 300 που έχουν οι σημερινές αμαξοστοιχίες), εκ των οποίων οι 151 είναι πρώτης θέσης. Στο μέσο των αμαξοστοιχιών λειτουργεί όχημα-εστιατόριο με 29 θέσεις. Η διάταξη των θέσεων είναι 2+1 στην πρώτη θέση, και 2+2 στην δεύτερη θέση, ενώ υπάρχουν και ειδικά διαμορφωμένες θέσεις για ΑΜΕΑ και κατάλληλα διαμορφωμένο WC. Προς το παρόν δεν προβλέπεται πλήρης κάλυψη με wi-fi, όμως θα υπάρχει on-board entertainment.
Πηγή: ypodomes.com