Αυτοκινητόδρομος Ε65: Το καλοκαίρι ξεκινά η κατασκευή του βόρειου τμήματος, Τρίκαλα - Γρεβενά

Το καλοκαίρι ξεκινά η κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι το Κηπουρειό Γρεβενών.

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Το καλοκαίρι ξεκινά η κατασκευή του βόρειου τμήματος, Τρίκαλα - Γρεβενά

Στην τελική ευθεία περνάει το μεγάλο έργο για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι το Κηπουρειό Γρεβενών. Την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών από το βήμα του Capital Link έκανε γνωστό ότι η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης οδεύει για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Αυτό σημαίνει ότι μόλις εγκριθεί, θα περάσει για να κυρωθεί από τη Βουλή (καθώς πρόκειται για έργο που η σύμβαση του αποτελεί νόμο του κράτους) και στη συνέχεια θα υπογραφεί από την Κεντρική Οδό και το υπουργείο ΥΠΟΜΕ.

Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης γιατί το έργο έχει συνδεθεί με την πορεία απολιγνιτοποίησης της χώρας και ως εκ τούτου έχει τη σφραγίδα του “πράσινου” έργου.

Να σημειώσουμε πως σε επίπεδο οδικών έργων την πόρτα του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν περάσει επίσης ο ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε 7.000 σημεία του οδικού δικτύου.

Με το έργο του βόρειου τμήματος, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 ολοκληρώνεται από άκρη σε άκρη και θα είναι ένας άξονας 180 χιλιομέτρων που θα ξεκινά από τη Λαμία, θα περνά από Δομοκό, Καρδίτσα και Τρίκαλα για να καταλήξει σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό. Χρειάστηκαν σχεδόν 10 χρόνια για να λυθεί ένας δύσκολος γόρδιος δεσμός από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Τρία χρόνια κατασκευής

Το βόρειο τμήμα έχει μήκος 70,5 χιλιομέτρων και θα κοστίσει 442 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια κατασκευής του θα είναι τρία χρόνια και αν δεν υπάρξει κάποια καθυστέρηση θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2024. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, καθώς και τέσσερις σήραγγες.

Θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.

To έργο κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ. Ανεξάρτητοι μηχανικοί του έργου είναι οι AECOM-OMEK. Αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ.

Παραδίδεται το πρώτο τμήμα του Λαμία-Ξυνιάδα

Στο υπό κατασκευή νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα, προγραμματίζεται η απόδοση στην κυκλοφορία του πρώτου τμήματος μήκους 14,2χλμ, από τον ημικόμβο Ανθήλης μέχρι το Σταυρό. Το τμήμα της Παράκαμψης Λαμίας ξεκινά από τη σύνδεση του Ε65 με τον Μαλιακό Κόλπο, στον ημικόμβο Ανθήλης και τερματίζει 3 χιλιόμετρα πριν τον κόμβο Καρπενησίου περίπου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Για να πάει κάποιος στο Καρπενήσι θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το τοπικό οδικό δίκτυο.

Δεδομένου του ότι το νέο τμήμα δεν θα συνδέεται με το υπό λειτουργία τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, όσοι θα θέλουν να πάνε προς Δομοκό και Θεσσαλία θα πρέπει να χρησιμοποιούν τη σημερινή διαδρομή από Λαμία και το οροπέδιο Όθρυος.

Πηγή: ypodomes.com