Προχωρούν τα έργα για το τρένο στην Πάτρα και τον Ε65
Στην τελική ευθεία είναι μετά από πολλά χρόνια αβεβαιότητας η πολυπόθητη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στην τελική ευθεία είναι μετά από πολλά χρόνια αβεβαιότητας η πολυπόθητη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com το επόμενο δίμηνο θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την εργολαβία-σκούπα από το Αίγιο (Ροδοδάφνη)-Ρίο και μέσα στο καλοκαίρι σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα ξεκινήσει ο μεγάλος διαγωνισμός για το τελικό τμήμα από το Ρίο μέχρι το Νέο Λιμάνι της Πάτρας. Τα έργα θα υλοποιήσει η ΕΡΓΟΣΕ.
Ειδικότερα για το έργο που φέρνει επιτέλους το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Αυτό σημαίνει ότι θα ξεκινήσει με την εκδήλωση ενδιαφέροντος και περνώντας στη δεύτερη φάση θα οριστικοποιηθεί το τεχνικό αντικείμενο, το κόστος και θα ληφθούν όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις για μελέτες (με σημαντικότερη την περιβαλλοντική).
Εγκρίθηκε από την Ε.Ε. η χρηματοδότηση
Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση στο θέμα, το μεγάλο νέο είναι πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εγκρίνει την υπογειοποίηση 8 χιλιομέτρων στην χάραξη για την Πάτρα, μεγαλύτερο τμήμα των οποίων είναι στο αστικό τμήμα της πόλης.
“Δόθηκε μάχη για να γίνει εφικτή η έγκριση της χρηματοδότησης αυτού του σιδηροδρομικού έργου” σημειώνουν οι ίδιες πηγές. Η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από ένα μείγμα ΕΣΠΑ 2021-2027 και CEFII. Με το έργο αυτό εξασφαλίζεται οριστικά η απρόσκοπτη σύνδεση της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας με το σύγχρονο ηλεκτροκινούμενο δίκτυο.
Το έργο Ρίο-Νέος Λιμάνι Πάτρας
Στο μεγάλο project που το κόστος του ξεπερνά τα 510 εκατ. ευρώ, πέρα από την υπογειοποίηση, περιλαμβάνεται και μία μεγάλη αστική ανάπλαση στις παλιές γραμμές που υπόσχεται να μεταμορφώσει το παράκτιο πρόσωπο της πόλης.
Ειδικότερα για το τμήμα Ρίο-Νέο Λιμάνι Πάτρας περιλαμβάνεται γραμμή 8 χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 5,16 χιλιόμετρα θα είναι υπόγεια. Συνολικά περιλαμβάνονται 9 στάσεις. Οι δύο επίγειες: Καστελόκαμπος, Μποζαίτικα, και 7 υπόγειες: Κανελοπούλου, Αγιά, Παναχαϊκή, Άγιος Διονύσιος, Τριών Συμμάχων, Άγιος Ανδρέας, Νέο Λιμάνι. Στη στάση Άγιος Ανδρέας θα υπάρχει και σύνδεση με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο.
Επίσης επιτυγχάνεται η σύνδεση και του νέου λιμανιού, πάγιο αίτημα των Πατρινών ενώ πλέον το τρένο θα είναι κοντά στη ΒΙΠΕ, ούτως ώστε με μία μελλοντική επέκταση να μπορέσει να συνδεθεί η βιομηχανική περιοχή με το λιμάνι και το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Αυτό κατά πολλούς θα ήταν το φιλί της ζωής για βιομηχανική περιοχή που σήμερα δεν περνά και τις καλύτερες μέρες της.
Το έργο Αίγιο-Ρίο
Για το τμήμα Αίγιο-Ρίο, που θα δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ αρχές καλοκαιριού, περιλαμβάνονται οι γραμμές (επιδομή), η σηματοδότηση, η ηλεκτροκίνηση, το ETCS και οι νέοι σταθμοί και στάσεις. Η νέα διπλή γραμμή Θα έχει μήκος 32 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει τις στάσεις: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα, Αγ. Βασίλειος, Ρίο και Μποζαϊτικα. Το κόστος ξεπερνά τα 130 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, θα γίνει συνάντηση του Δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή με αίτημα την επιπλέον υπογειοποίηση των γραμμών και ανατολικότερα της οδού Κανελλοπούλου.
Πηγή: ypodomes.gr