Το τραμ... τρέχει για το ΣΕΦ κι από εκεί στον Πειραιά
Διαβάστε τις τελευταίες λεπτομέρειες για την άφιξη του τραμ και στον σταθμό που θα βρίσκεται κοντά στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στον Πειραιά.
Επόμενη στάση «ΣΕΦ» για το τραμ, το οποίο, μετά την επαναφορά των δρομολογίων στο Σύνταγμα, οδεύει με ταχείς ρυθμούς προς το Νέο Φάληρο. Πρόκειται για τον επόμενο μεγάλο στόχο των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), ώστε στη συνέχεια να τεθεί σε λειτουργία η επέκταση του μέσου μέχρι τον Πειραιά. Πληροφορίες αναφέρουν ότι σε 1,5 μήνα προγραμματίζεται η άφιξη του μέσου εκ νέου στο Νέο Φάληρο, γεγονός το οποίο φαίνεται να επιβεβαιώθηκε και κατά τη διάρκεια σχετικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ ΣΤΑΣΥ, Περιφέρειας Αττικής και αναδόχου του έργου (Ακτωρ). Ακολούθησε επιθεώρηση του έργου της μετατόπισης των γραμμών του τραμ, που κρίθηκε απαραίτητη για την ολοκλήρωση των έργων στον Φαληρικό Ορμο.
Το εν λόγω έργο (ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου από την Περιφέρεια Αττικής), μάλιστα, έχει ήδη πάρει τρεις παρατάσεις. Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους αναμένεται η παράδοση των τελευταίων εργασιών και μελετών στην υποδομή και στην επιδομή της μετατοπισμένης πλέον γραμμής στο Νέο Φάληρο, ώστε τις πρώτες ημέρες του 2021 να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα Μπάτης – ΣΕΦ. Οι δοκιμές, που θα πραγματοποιηθούν χωρίς επιβάτες, θα διαρκέσουν μία εβδομάδα και θα καταδείξουν τις απαιτούμενες διορθώσεις. Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις με στόχο στις 17 Ιανουαρίου το τραμ να «σφυρίξει» ξανά στο Νέο Φάληρο.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ακολουθεί η επέκταση 5,4 χλμ. προς τον Πειραιά, η οποία επίσης παρασύρθηκε χρονικά από τα έργα στον Φαληρικό Ορμο. Τα έργα, που ξεκίνησαν πριν από οκτώ χρόνια περίπου, έχουν πλέον ολοκληρωθεί από την «Αττικό Μετρό», ωστόσο παραμένει μία σημαντική εκκρεμότητα η οποία δεν περνάει ούτε από τα «χέρια» της «Αττικό Μετρό» ούτε των ΣΤΑΣΥ. Πρόκειται για τη μερική κατεδάφιση του διατηρητέου κτιρίου επί της Ομηρίδου Σκυλίτση που είχε πιάσει φωτιά πριν από ένα έτος.
Το έργο έχει αναλάβει ο Δήμος Πειραιά και ο προγραμματισμός θέλει την εκτέλεση των εργασιών μερικής κατεδάφισης να εξελίσσονται στις αρχές Ιανουαρίου. Το συγκεκριμένο ακίνητο έχει καταπονηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις τον σεισμό του 1999, τον σεισμό του Ιουλίου του 2019, την πυρκαγιά του περασμένου Ιανουαρίου, καθώς και το γεγονός ότι παραμένει ασυντήρητο εδώ και πολλά χρόνια. Σημειώνεται ότι το κτίριο είναι χαρακτηρισμένο από το υπουργείο Πολιτισμού ως μνημείο – έργο τέχνης, με αποτέλεσμα ο Δήμος Πειραιά να μην μπορεί να το «αγγίξει».
Ο δήμος έχει ζητήσει από το υπουργείο Πολιτισμού, σύμφωνα με πληροφορίες, να κρίνει το κτίριο κατεδαφιστέο, καθώς έχει ήδη χαρακτηριστεί ως επικινδύνως ετοιμόρροπο από το αρμόδιο κλιμάκιο του υπουργείου Υποδομών.
Με την ολοκλήρωση της κατεδάφισης θα μπορέσει εντός ολίγων ημερών ο Πειραιάς να υποδεχθεί το τραμ, το οποίο θα περνάει από κεντρικούς άξονες της πόλης, όπως η Γρ. Λαμπράκη, η Βασιλέως Γεωργίου, η Ακτή Ποσειδώνος, η Ομηρίδου Σκυλίτση.