Γραμμή 4 Μετρό: Οι 20 αυτοματοποιημένοι συρμοί που θα έχει
Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας θα εξοπλιστεί από την Alstom, η οποία θα προμηθεύσει 20 αυτοματοποιημένους συρμούς Metropolis, τεσσάρων οχημάτων.
Η Alstom, ως μέλος της κοινοπραξίας με τις εταιρείες Άβαξ και Ghella, αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος στον δημόσιο διαγωνισμό για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, μετά την πρόσφατη έγκριση της τεχνικής και της οικονομικής προσφοράς εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Το αντικείμενο της Alstom στο έργο ανέρχεται στα περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ.
Όλη η Γραμμή 4, γνωστή ως “Γραμμή U ”, θα διασχίζει τις πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχές στο κέντρο της Αθήνας, ενώ θα διασταυρώνεται με τις υπάρχουσες Γραμμές 2 & 3, καλύπτοντας 38 χιλιόμετρα και 35 σταθμούς συνολικά.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το έργο αφορά την πρώτη φάση, Άλσος Βεΐκου – Γουδή, η οποία περιλαμβάνει 12,8 χιλιόμετρα και 15 σταθμούς. Το αντικείμενο της Alstom, σύμφωνα με το ypodomes.com, θα περιλαμβάνει τροχαίο υλικό, σηματοδότηση και συστήματα υποδομών. Η Alstom θα προμηθεύσει 20 πλήρως αυτοματοποιημένους συρμούς Metropolis 4 οχημάτων, την προηγμένη λύση σηματοδότησης CBTC, Urbalis 400, τα συστήματα ασφάλειας και ελέγχου Iconis, και το σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας Hesop.
Γραμμή 4 Μετρό: Αγώνας δρόμου για τις υπογραφές - Πότε θα αρχίσει το έργο
Η συρμοί Alstom Metropolis είναι μια οικογένεια συρμών πολλαπλών μονάδων που έχει κατασκευαστεί από την Alstom και έχει σχεδιαστεί για συστήματα ταχείας διέλευσης ή σιδηροδρομικές υποδομές υψηλής χωρητικότητας.
Τα συγκεκριμένα τρένα είναι σε λειτουργία σε 22 μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο, με περισσότερα από 3000 βαγόνια. Μεταξύ αυτών σε Σιγκαπούρη, Σαγκάη, Βουδαπέστη, Βαρσοβία, Μπουένος Άιρες, Σάο Πάολο, Λίμα, Σαντιάγο, Βαρκελώνη, Κωνσταντινούπολη, Σάντο Ντομίνγκο. Τα τρένα εκτελούν δρομολόγια είτε με δύο, είτε με περισσότερα -έως δέκα- βαγόνια ενώ εκτελούν επανδρωμένες ή μη επανδρωμένες λειτουργίες.
Τα τρένα Alstom Metropolis μπορούν να έχουν μεγαλύτερα καθίσματα από τα συνηθισμένα, τηλεόραση κλειστού κυκλώματος, περισσότερο χώρο κοντά στις πόρτες, χώρο αναπηρικής πολυθρόνας. Επίσης, να είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικές οθόνες (έξι σε κάθε βαγόνι), στις οποίες να εμφανίζονται πληροφορίες για τους σταθμούς, μηνύματα ασφαλείας και διαφημιστικά βίντεο. Το γυαλί που χρησιμοποιείται για τα παράθυρα στα βαγόνια παράγεται από την εταιρεία Sekurit Saint-Gobain και ονομάζεται «Climavit». Θεωρείται ότι μειώνει το επίπεδο θορύβου στα βαγόνια κατά 5 ντεσιμπέλ.