Στην τελική ευθεία η σύμπραξη ΚΤΕΛ - ΟΑΣΑ, ποιες περιοχές θα εξυπηρετηθούν
ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ ενώνουν τις δυνάμεις τους, προκειμένου τα ΚΤΕΛ να καλύψουν ένα μέρος από τα κενά του ΟΑΣΑ σε στόλο και προσωπικό
Η ενίσχυση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και ο περιορισμός του συνωστισμού εντός των λεωφορείων των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) αποτελούν το κυρίαρχο ζητούμενο για τις συγκοινωνίες την περίοδο της πανδημίας. Σε αυτό το πλαίσιο υπεγράφη το προσύμφωνο μεταξύ ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) και ΚΤΕΛ προκειμένου τα ΚΤΕΛ να καλύψουν ένα μέρος από τα κενά του ΟΑΣΑ σε στόλο και προσωπικό.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό αναμένεται να παραχωρηθούν στα ΚΤΕΛ γραμμές που εξυπηρετούν περιοχές όπως η Σταμάτα, το Κρυονέρι, ο Άγιος Στέφανος, ο Διόνυσος, η Μάνδρα, η Μαγούλα, η Ανθούσα, η Πεντέλη, η Αρτέμιδα, ο Γέρακας, τα Γλυκά Νερά, η Παλλήνη, η Ραφήνα, η Σαρωνίδα και η Γλυφάδα. Τα ΚΤΕΛ θα ενισχύσουν τις ΟΣΥ με περισσότερα από 200 λεωφορεία και 550 οδηγούς. Στόχος της σύμπραξης αποτελεί η αξιοποίηση σημαντικού αριθμού οδηγών και λεωφορείων των ΟΣΥ στα δρομολόγια του κέντρου της Αθήνας, βελτιώνοντας τις χρονοαποστάσεις και κατ’ επέκταση την εξυπηρέτηση των επιβατών. Έτσι θα απελευθερωθούν περιφερειακές γραμμές οι οποίες θα καλυφθούν από τα ΚΤΕΛ.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η έλλειψη λεωφορείων και οδηγών θέτει τους επιβάτες σε συνθήκες αναμονής στις στάσεις, ενώ όταν αυτά καταφθάνουν γεμίζουν ασφυκτικά από κόσμο. Σημειώνεται ότι βάσει των μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας του κορονοϊού πρέπει σε κάθε λεωφορείο να επιβαίνει μόλις το 65% της χωρητικότητάς του. Ήδη το υπουργείο Υποδομών με τον ΟΑΣΑ και τις ΟΣΥ βρίσκονται σε διάλογο με τους εργαζομένους στις ΟΣΥ με στόχο να καταλήξουν στο σύνολο των γραμμών που θα εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ. Οι τεχνικές διεργασίες για τη διαμόρφωση του τελικού πλαισίου των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι σε εξέλιξη, ενώ η τελική σύμβαση θα τεθεί για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Στο μεταξύ το προσεχές διάστημα αναμένεται η κατάθεση του σχεδίου νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και την προώθηση της μικροκινητικότητας. Στόχος είναι η θέσπιση ενιαίου τρόπου σχεδιασμού της αστικής κινητικότητας στο επίπεδο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού. Ως προς τη μικροκινητικότητα προγραμματίζεται η δημιουργία θεσμικού πλαισίου, εκ του μηδενός, στη βάση διεθνών καλών πρακτικών. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η θέσπιση κανόνων για την κυκλοφορία ελαφρών προσωπικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η ρύθμιση θεμάτων αναφορικά με τον εξοπλισμό τους, καθώς και οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την κατασκευή, διάθεση στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση τους.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατάθεση σχεδίου νόμου για τη ρύθμιση της διαδικασίας θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης. Η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία αποτελεί κεντρικό άξονα της μεταρρυθμιστικής πολιτικής της κυβέρνησης στον τομέα των μεταφορών, καθώς έρχεται να επανεξετάσει τη διαδικασία θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας. Παράλληλα προωθείται μια ολιστική προσέγγιση στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας μέσω άλλης νομοθετικής πρωτοβουλίας, που θα εξειδικεύει το σχήμα διοίκησης και εποπτείας των θεμάτων της οδικής ασφάλειας, την αναθεώρηση του ΚΟΚ, τη διαδικασία επιβολής και είσπραξης προστίμων. Πρακτικά προωθείται η δημιουργία ενός λειτουργικού συστήματος διακυβέρνησης για την οδική ασφάλεια που θα εστιάζει πρωτίστως στα αποτελέσματα και στην επίτευξη συγκεκριμένων στόχων στη βάση ενός δεκαετούς εθνικού στρατηγικού σχεδίου, το οποίο θα είναι δεσμευτικό για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
Πηγή: kathimerini.gr