Χρυσή Άρκτος στο «There Is No Evil» του Μοχάμαντ Ρασούλοφ
Το ιρανικό δράμα «There Is No Evil» του Μοχάμαντ Ρασούλοφ τιμήθηκε με το μεγάλο βραβείο της διοργάνωσης. Γιατί δεν έδωσε το "παρών" στην εκδήλωση.
Η τελευταία ταινία που προβλήθηκε στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα του 70ου Φεστιβάλ Βερολίνου έμελλε να ήταν κι εκείνη που θα «σήκωνε» τη Χρυσή Άρκτο. Το ιρανικό δράμα «There Is No Evil» του Μοχάμαντ Ρασούλοφ τιμήθηκε με το μεγάλο βραβείο της διοργάνωσης, με την κριτική επιτροπή υπό τη διεύθυνση του Τζέρεμι Άιρονς να τιμά μια ανθρώπινη ταινία με σαφές πολιτικό σχόλιο. Να σημειώσουμε εδώ πως ο Ρασούλοφ δεν μπόρεσε να παρευρεθεί στην τελετή, καθώς δεν έχει άδεια εξόδου από το Ιράν.
Το σπονδυλωτό φιλμ αφηγείται τέσσερις διαφορετικές ιστορίες στο σύγχρονο Ιράν, οι οποίες περιστρέφονται γύρω από τη θανατική ποινή και τους ανθρώπους οι οποίοι αναλαμβάνουν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, να την εκτελέσουν. Έτσι ο Ρασούλοφ προστίθεται στο πάνθεον των Ιρανών σκηνοθετών οι οποίοι έχουν βραβευτεί με τη Χρυσή Άρκτο, όπως στο πρόσφατο παρελθόν οι Ασγκάρ Φαραντί για το αριστουργηματικό «Ένας Χωρισμός» (2011) και ο Τζαφάρ Παναχί για το γλυκόπικρο «Ταξί στην Τεχεράνη» (2015).
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το «There Is No Evil» ήταν μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες ενός πενιχρού σε συγκινήσεις διαγωνιστικού τμήματος, από όπου προέκυψαν και τα υπόλοιπα βραβεία. Το συγκινητικό «Never Rarely Sometimes Always» της Ελίζα Χίτμαν απέσπασε την Αργυρή Άρκτο - Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, με τον Νοτιοκορεάτη Χονγκ Σανγκ-σου να βραβεύεται για τη σκηνοθεσία του απλώς συμπαθητικού «The Woman Who Ran». Η πρωταγωνίστρια του Κρίστιαν Πέτζολντ Πόλα Μπέερ, βραβεύτηκε για την ερμηνεία της στο γοητευτικό αλλά συμβατικό ρομαντικό δράμα «Undine», ενώ δικαιότατα ο πλήρως μεταμορφωμένος στο «Hidden Away» Έλιο Τζερμάνο, απέσπασε το βραβείο αντρικής ερμηνείας.
Μία από τις ταινίες που προκάλεσε έντονες συζητήσεις και βραβεύτηκε για το σενάριό της, ήταν το ιταλικό «Bad Tales» των Νταμιάνο και Φάμπιο Ντ' Ινοτσένζο, στο οποίο μια παρέα παιδιών υπό διαρκή καταπίεση αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του. Από την άλλη το βραβείο καλλιτεχνικού επιτεύγματος για διεύθυνση φωτογραφίας κατέληξε στον Γιούργκεν Γιούργκες για τη δουλειά του προβοκατόρικο «DAU. Natasha» (Ίλια Κχρζανόβσκι & Γιεκατερίνα Ερτέλ). Τέλος, η Ειδική Αργυρή Άρκτος πήγε στην αντισυμβατική κωμωδία «Delete History».
Ηχηρές οι απουσίες από τα βραβεία των «First Cow» και «Berlin Alexanderplatz», τα οποία είχαν αναπτύξει μια δυναμική που τα έκανε να ξεχωρίζει. Όμως, τα βραβεία της Μπερλινάλε είχαν και ελληνικό χρώμα, μιας και στο παράλληλο τμήμα Πανόραμα, το «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη απέσπασε το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κινηματογράφων Τέχνης.
Τα βραβεία του 70ου Φεστιβάλ Βερολίνου:
Χρυσή Άρκτος
«There Is No Evil» του Μοχάμαντ Ρασούλοφ
Αργυρή Άρκτος - Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής
«Never Rarely Sometimes Always» της Ελίζα Χίτμαν
Ειδική Αργυρή Άρκτος
«Delete History» των Μπενουά Ντελεπίν και Γκουστάβ Κερβέρν
Σκηνοθεσία
Χονγκ Σανγκ-σου («The Woman Who Ran»)
Καλύτερη Ηθοποιός
Πόλα Μπέερ («Undine»)
Καλύτερος Ηθοποιός
Έλιο Τζερμάνο («Hidden Away»)
Σενάριο
Νταμιάνο και Φάμπιο Ντ' Ινοτσένζο («Bad Tales»)
Βραβείο Καλλιτεχνικού Επιτεύγματος – Διεύθυνση φωτογραφίας
Γιούργκεν Γιούργκες («DAU. Natasha»)
Μικρού μήκους
Χρυσή Άρκτος
«T» της Κίσα Ρέι Γουίδερσπουν
Αργυρή Άρκτος
«Flipinana» του Ραφαέλ Μανουέλ
Διεθνής Ένωση Κριτικών Κιν/φου (Fipresci)
Διαγωνιστικό τμήμα
«Undine» του Κρίστιαν Πέτζολντ
Πανόραμα
«Mogul Mowgli» του Μπασάμ Ταρίκ
Φόρουμ
«The Twentieth Century» του Μάθιου Ράνκιν
Encounters
«The Metamorphosis of Birds» της Καταρίνα Βασκονσέλος
Οικουμενική Επιτροπή
Διαγωνιστικό
«There Is No Evil» (Μοχάμαντ Ρασούλοφ)
Πανόραμα
«Otac» του Σρντάν Γκολούμποβιτς
Ειδική μνεία στο «Saudi Runaway» της Σουζάν Ρεγκίνα Μέουρες
Φόρουμ
«Sheishin 0» του Καζουχίρο Σόντα
Teddy Award
«Futur Drei» του Φαράζ Σαριάτ