«Ποτέ δεν υποστήριξα ότι θα αλλάξω τον κόσμο»: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ τιμήθηκεμε Χρυσό Λεόντα
Σε μια μικρή τελετή με μεγάλη καρδιά, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ τιμήθηκε για το σύνολο της καριέρας του. Διαβάστε τον συγκινητικό ευχαριστήριο λόγο του.
Τον τιμητικό Χρυσό Λέοντα στον Πέδρο Αλμοδόβαρ για το σύνολο της καριέρας του παρέδωσε η Λουκρέσια Μαρτέλ, όχι μόνο από τη θέση της Προέδρου της φετινής κριτικής επιτροπής του 76ου Φεστιβάλ της Βενετίας, αλλά και από τη θέση της συνεργάτης του, αφού ο Ισπανός δημιουργός υπήρξε παραγωγός στις ταινίες της.
«Την πρώτη φορά που έφυγα από την Ισπανία ως σκηνοθέτης ήταν για να έρθω στο Φετστιβάλ της Βενετίας το 1983 με τις "Αμαρτωλές Καλόγριες". Η Βενετία ήταν το βάπτισμα μου ως διεθνής σκηνοθέτης. Ο Ενζο Ουνγκάρι, ο οποίος ήταν μέλος της επιτροπής επιλογής ταινιών, με ανακάλυψε και γι 'αυτό θα είμαι πάντα ευγνώμων σε αυτόν και στο Φεστιβάλ.»
«Αισθάνομαι πάρα πολύ οικεία στην Ιταλία και με τους Ιταλούς. Εχουμε μια παρόμοια αίσθηση του χιούμορ, παρόμοια ελλατώματα, οι γλώσσες μας και οι κουλτούρες μας μοιάζουν μεταξύ τους και όλοι αγαπάμε και υπερασπιζόμαστε το σινεμά του δημιουργού. Το να είμαι εδώ τώρα, είναι σαν να είμαι σπίτι μου.
Είμαι εξαιρετικά ευγνώμων γι 'αυτό το απροσδόκητο Χρυσό Λιοντάρι που με δέχεται σε μια ομάδα η οποία, χωρίς υποκριτική σεμνότητα, δεν είμαι βέβαιος ότι αξίζω να είμαι μέρος: Μπουνιουέλ, Αντονιόνι, Κισλόφσκι, Ποντεκόρβο, Ροσελίνι, Ντράγιερ και ο κατάλογος θα μπορούσε να συνεχιστεί. Από αυτό το πανθεόν γεμάτο με λιοντάρια σας ευχαριστώ με όλη μου την καρδιά για το Λιοντάρι για την καριέρα μου μου που λαμβάνω σήμερα. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τον ιταλικό κινηματογράφο και την ιταλική μουσική για τη συνεχή έμπνευση που έδωσαν στη ζωή και τη δουλειά μου.
Η παιδική μου ηλικία και η εφηβεία διαμορφώθηκαν από την ιταλική μουσική και από όλα τα κινηματογραφικά είδη που με επηρέασαν, θα ήθελα να υπογραμμίσω ειδικότερα τον ιταλικό νεορεαλισμό, ο οποίος πιστεύω ότι είναι ο μοναδικός αφηγηματικός τύπος που εξακολουθεί να έχει νόημα ακόμη και σήμερα, χωρίς να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, σε αντίθεση με όλα τα άλλα είδη κινηματογραφικών ταινιών.»
«Είμαι σκηνοθέτης από τη φύση μου. Οταν ήμουν πολύ μικρός, αποφάσισα ότι ο λόγος του να είμαι στον κόσμο ήταν να συναρπάζω τους ανθρώπους, να λέω ιστορίες. Ο κινηματογράφος είναι η ζωή μου και δεν μπορώ να συλλάβω ότι θα ξοδέψω τον υπόλοιπο χρόνο που μου μένει χωρίς να φτιάχνω ταινίες. Ο "Πόνος και η Δόξα" ασχολείται, μεταξύ άλλων θεμάτων, με αυτή τη ζωτική ανάγκη.»
Ποτέ δεν υποστήριξα ότι θα αλλάξω τον κόσμο (ξέρω τα όρια μου), αλλά προσπάθησα, το παραδέχομαι, να εξηγήσω τον δικό μου, μικρό κόσμο στον οποίο έχω ζήσει και το έκανα πάντα με απόλυτη ελευθερία, ανεξαρτησία και αθωότητα. Στον κόσμο μου οι άνθρωποι υποφέρουν, αλλά χαίρονται και χωρίς προκατάληψη, είναι παθιασμένοι, διαφορετικοί, γενναιόδωροι, με ελαττώματα, με τεράστια ικανότητα επιβίωσης, αλλά ταυτόχρονα εύθραυστοι και ευάλωτοι, όλοι τους με μεγάλη ηθική αυτονομία. Ως δημιουργός των ιστοριών τους αυτό ήταν το λιγότερο που θα μπορούσα να τους δώσω. Την ίδια ελευθερία που είχα και εγώ.»
«Συνέλαβα τις ταινίες μου σε μια μοναδική στιγμή για την Ιστορία της Ισπανίας. Αναφέρομαι στη δημοκρατία που προέκυψε μετά τη δικτατορία του Φράνκο. Θα ήταν αδύνατο να τις κάνουμε πριν. Ο κινηματογράφος μου είναι το προϊόν της ισπανικής δημοκρατίας, η απόδειξη ότι αυτή η εκκολαπτόμενη δημοκρατία ήταν πραγματική. Για τον λόγο αυτόν, δεν μπορώ παρά να αφιερώσω αυτά το ισχυρότερο των ζώων στους συμπολίτες μου και στη χώρα μου, την Ισπανία. Και σε όλους τους ηθοποιούς και τους ηθοποιούς με τους οποίους συνεργάστηκα και στους τεχνικούς. Η βιομηχανία μας είναι μικρή αλλά είναι γεμάτη από ανθρώπους με ταλέντο. Είχα την τύχη να συνεργαστώ με πολλούς από αυτούς. Θα αναφέρω μόνο τον αδελφό μου Αγκουστίν, τον παραγωγό μου και τον φύλακα-αγγελό μου, αλλά ο καθένας μπορεί να θεωρεί τον εαυτό του ότι τον έχω αναφέρει: Πενέλοπε, Μαρίσα, Κάρμεν, Χοσέ Λουίς, Αντόνιο, Αλμπέρτο. Ολοι αυτοί, συμπεριλαμβανομένων των ηθοποιών που πέρασαν οντισιόν για μένα και δεν τους επέλεξα. Ολοι τους έχουν αφήσει το σημάδι τους στις ταινίες μου.»
«Θα ήθελα να ευχαριστήσω άλλη μια φορά το Φεστιβάλ Βενετίας για την τιμή. Δεν θα είμαι ποτέ μόνος, γιατί αυτό το Λιοντάρι θα μου κρατάει συντροφιά.»