Σιωπηλός μάρτυς: «Η γοητεία του σινεμά εκ των έσω»
Τζέιμς Στιούαρτ και Γουέντελ Κόρεϊ σε μια παρτίδα σκάκι υπό το βλέμμα της Γκρέις Κέλι.
Μια φωτογραφία από το στούντιο στο περιθώριο των γυρισμάτων της μυθικής ταινίας του Χίτσκοκ, «Σιωπηλός Μάρτυς», συλλαμβάνει τους ημίθεους της μεγάλης οθόνης σε μια ανθρώπινη στιγμή.
1954, στα στούντιο της Paramount, οι πρωταγωνιστές σπαζοκεφαλιάζουν πάνω από μια σκακιέρα, υπό το βλέμμα της γόησσας. Η Γκρέις Κέλι παρακολουθεί τον Τζέιμς Στιούαρτ και τον Γουέντελ Κόρει. Από το πλάνο λείπει ο μετρ της αγωνίας, ο πολύς Άλφρεντ Χίτσκοκ.
Στην παρακάτω εικόνα αποκαθίσταται το μεγάλο κενό. Ο Χίτσκοκ με τον, Τζέιμς Στιούαρτ και την Τζορτζίν Ντάρσι, με θέα το γιγάντιο εσωτερικό σκηνικό που θυμίζει το Γκρίνγουιτς Βίλατζ, τη γειτονιά του Μανχάταν, όπου υποτίθεται πως εκτυλίσσεται το αριστουργηματικό αυτό θρίλερ.
Για την Ιστορία να θυμίσουμε ότι η ταινία προτάθηκε για 4 Όσκαρ, αλλά δεν κέρδισε κανένα. Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ που ήταν υποψήφιος για τέταρτη φορά αλλά έχασε το αγαλματίδιο από τον Ηλία Καζάν και το Λιμάνι της Αγωνίας. Η Γκρέις Κέλι, που εκείνη τη χρονιά είχε συμμετάσχει σε άλλη μια ταινία του Χίτσκοκ στο Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως (Dial M For Murder) δεν προτιμήθηκε για καμιά από τις δυο αυτές της ερμηνείες, αλλά για την ερμηνεία της στην ταινία Η χωριατοπούλα (The Country Girl) της ίδιας χρονιάς, η οποία της χάρισε τελικά το Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου.