Public 2018: Χρονιά ρεκόρ σε όλα τα επίπεδα
Το 2018 ήταν αδιαμφισβήτητα η χρονιά των καταστημάτων Public, καθώς έσπασαν κάθε ρεκόρ.
Αύξηση πωλήσεων και ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας πέτυχε η αλυσίδα καταστημάτων Public (Retailworld Α.Ε.), μέλος του Ομίλου Olympia, σύμφωνα με τα ενοποιημένα οικονομικά στοιχεία για τη χρήση 2018 στις αγορές Ελλάδας και Κύπρου. Πιο συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ το 2018, έναντι 241 εκατ. ευρώ το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4%.
Σημαντική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρείας, καθώς τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανήλθαν σε 9,1 εκατ. ευρώ από 3,4 εκατ. ευρώ το 2017, καταγράφοντας άνοδο +164%. Σε επίπεδο μεριδίων αγοράς, η Public ενίσχυσε τα μερίδιά της στα κινητά τηλέφωνα, αλλά και στις κατηγορίες των βιβλίων, μουσικής, ταινιών, gaming, αξεσουάρ κινητών, περιφερειακών, wearables και gadgets.
Παράλληλα, κατάφερε αύξηση στο κανάλι των B2B πωλήσεών της, εξυπηρετώντας 133.000 εταιρικούς πελάτες, μεταξύ των οποίων κορυφαίοι όμιλοι εταιρειών. Η εταιρεία κατέγραψε ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ. επισκέψεις στα φυσικά καταστήματά της και 50,5 εκατ. επισκέψεις στα e-commerce κανάλια της. Επίσης, διακίνησε 2,2 εκατ. προϊόντα online παραγγελιών, με τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών.
Για το 2019 αναμένεται να πραγματοποιηθούν επενδύσεις ύψους 4,5-5 εκατ. ευρώ, ενώ μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να λανσαριστεί και μια νέα πλατφόρμα e-commerce για τον τομέα του B2B που, όπως ανέφερε πριν από λίγη ώρα σε σχετική εκδήλωση ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Καλογεράκης, θα είναι μια από τις πιο μοντέρνες στην Ευρώπη.
Στο πλαίσιο της ίδιας εκ- δήλωσης, ο κ. Καλογεράκης τόνισε πως δεν μπορεί να αναφέρει τίποτα αυτήν τη στιγμή σχετικά με τις επαφές και συζητήσεις που φέρεται να έχει η Public με τη Media Markt, ενώ σημείωσε πως στο πλάνο της αλυσίδας συμπεριλαμβάνεται και η δημιουργία νέων καταστημάτων για το άμεσο μέλλον, χωρίς να διευκρινίσει τον αριθμό αυτών.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της Public (Retailworld A.E.), ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, Χρήστος Καλογεράκης, δήλωσε: «Σε μια χρονιά που η αγορά κινήθηκε οριακά ανοδικά, καταφέραμε σημαντική αύξηση πωλήσεων και ρεκόρ ενίσχυσης της λειτουργικής κερδοφορίας με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Το 2018 η Public σημείωσε οργανική ανάπτυξη πωλήσεων 6,4%.
Τα πολύ θετικά αποτελέσματα του έτους αποτελούν επιστέγασμα ενός πενταετούς πλάνου στρατηγικής που στόχο είχε τη συνολική βελτίωση σε όλους τους δείκτες εξυπηρέτησης, πωλήσεων και κερδοφορίας. Η χρονιά που διανύουμε αποτελεί την αφετηρία μίας νέας πενταετίας, όπου με ξεκάθαρη στρατηγική και μια ισχυρή ομάδα, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε δυναμικά όλα τα κανάλια πώλησης με περαιτέρω επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας.
Το όραμά μας είναι να δημιουργούμε το retail του αύριο, εξελίσσοντας την καταναλωτική εμπειρία σε όλα τα κανάλια μας και προσφέροντας εργαλεία ανάπτυξης για τους ανθρώπους μας».
Τέλος, η Public για μία ακόμη χρονιά επένδυσε στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της. Ήταν η πρώτη εταιρία στην Ελλάδα που συνεργάστηκε με το LinkedIn, προσφέροντας στους εργαζομένους τη διεθνή εκπαιδευτική πλατφόρμα LinkedIn Learning, με τους εκπαιδευόμενους να αποσπούν συνολικά 1.683 πιστοποιήσεις σε διάφορους τομείς.
Επίσης, με στόχο να ακούει τη φωνή και τις ιδέες όλων των ανθρώπων της, στα 55 καταστήματά της σε Ελλάδα και Κύπρο και στα κεντρικά της γραφεία, εισήγαγε την καινοτόμα ηλεκτρονική πλατφόρμα, Ιdea Management, όπου οι εργαζόμενοι καταθέτουν προτάσεις.
Πηγή: Businessnews.gr