F1: Σε τι διαφέρουν Ferrari και Mercedes
Τα "αυτογκόλ" της Ferrari.
Ζούμε ίσως από τα πιο ενδιαφέροντα πρωταθλήματα των τελευταίων χρόνων, στον βαθμό που δυο ομάδες διεκδικούν το πρωτάθλημα οδηγών. Η διαφορά ανάμεσα στους Hamilton και Vettel είναι στους 30 βαθμούς (με την νίκη να αξίζει 25) και έχουμε ακόμα 7 αγώνες μπροστά μας, όλοι εκτός Ευρώπης.
Από πλευράς μονοθεσίων η Ferrari δείχνει να έχει το ταχύτερο μονοθέσιο. Κανένας δεν πίστευε ότι ο εκλιπών Sergio Marchionne ερχόμενος στην ηγεσία της Ιταλικής ομάδας πριν από δυο χρόνια θα μπορούσε να φέρει μια αλλαγή στα πράγματα. Για τις μεθόδους του έχουμε μιλήσει, αλλά το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του. Η Ferrari ρίσκαρε γιατί ήταν ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε να πλησιάσει την Mercedes. Ρίσκαρε με τεχνικές λύσεις που ήταν στο όριο (ή και λίγο έξω από αυτό) των κανονισμών ώστε να μην χάσει πολύτιμο έδαφος στην αρχή του πρωταθλήματος και πλέον ερχόταν στην Monza με τον αέρα να χτυπήσει τον αγώνα και να φέρει την πολυπόθητη νίκη εντός έδρας. Το Σάββατο η ικανοποίηση είχε φτάσει στο ταβάνι, εάν δεν υπήρχαν τα παράπονα του Vettel. Το 1-2 στα προκριματικά ήταν ένα πολύ καλό σημάδι. Την Κυριακή το απόγευμα όμως ήρθε η κατήφεια.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ο Vettel για άλλη μια φορά «έσπασε» υπο πίεση, και ο Raikkonen φάνηκε ότι ήταν θύμα μιας μάχης στρατηγικής που τον άφησε με φθαρμένα λάστιχα προς το τέλος του αγώνα. Η Mercedes το έπαιξε έξυπνα το παιχνίδι. Ο Hamilton δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να περάσει τον Raikkonen στην αρχή του αγώνα, και κρατήθηκε πίσω του σε διαφορά ενός δευτερολέπτου έχοντας το πάνω χέρι στις στρατηγικές επιλογές. Εάν έμπαινε πρώτος ο Raikkonen, όπως και έγινε, θα έμενε έξω, αλλιώς θα έκανε το ανάποδο.
Η Mercedes έπαιξε και το παιχνίδι με τον Valtteri Bottas ο οποίος κατάφερε μια 3η θέση, αλλά το σημαντικότερο ήλεγχε τον Raikkonen με στόχο να πλησιάσει ο Hamilton και εν τέλει να τον περάσει 10 γύρους περίπου πριν από το τέλος του αγώνα. Ο Vettel κατάφερε να ανέβει στην 4η θέση και να μειώσει την χασούρα από την σύγκρουση με τον Hamilton.
Η Ferrari με την Mercedes έχουν την ίδια δυναμική, με την Ferrari να έχει το πάνω χέρι. Τα μονοθέσια είναι πολύ κοντά σε απόδοση και η διαφορά τους είναι από αγώνα σε αγώνα. Τώρα θα αρχίζουν να κάνουν την διαφορά οι λεπτομέρειες. Στρατηγική, πιτ στοπ, αξιοπιστία και φυσικά οι οδηγοί. Με τα πρώτα δεν θα ασχοληθούμε τώρα … Θα πιαστούμε με τους οδηγούς.
Έχουμε λοιπόν το Hamilton εναντίων Vettel. Ο Hamilton δείχνει ότι είναι στην καλύτερη φάση της καριέρας του. Οδηγεί στο όριο και δείχνει ότι όσο αυξάνεται η πίεση, δεν χάνει τον έλεγχο. Έχει κάποια τριήμερα που η απόδοσή του δεν είναι στο όριο, αλλά δεν κάνει λάθη και μαζεύει συνεχώς πόντους στο σακούλι.
Πάμε τώρα στην Ferrari. Στην Monza υπήρχε έντονη κινητικότητα και περίεργη διαχείριση στο θέμα των οδηγών. Το σκηνικό έχει ως εξής. Ο Marchionne ήρθε σε προφορική συμφωνία (για άλλους έχει υπογραφεί ήδη συμβόλαιο) με τον Leclerc και τον μάνατζερ του Nicolas Todt, για να οδηγήσει ο νεαρός για την Ferrari το 2019. Ο Marchionne φαίνεται ότι επηρεάστηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό από τα νομικά προβλήματα που αντιμετώπισε ο Raikkonen στον Καναδά, όταν μια κοπέλα που δούλευε σε κάποιο από τα catering του Καναδικού GP του 2016 κατέθεσε μήνυση εναντίων του Φιλανδού για σεξουαλική παρενόχληση. Όπως και να έχει. Εάν ζούσε ο Marchionne δεν θα υπήρχε αμφιβολία για την πρόσληψη του Leclerc. Την Παρασκευή το απόγευμα εμφανίστηκε στην πίστα ο Camilleri ο οποίος πλέον είναι Πρόεδρος της Ferrari και έδωσε συνέντευξη τύπου στην τηλεόραση πρώτα, και στα έντυπα μέσα μετά, λέγοντας ότι δεν έχει αποφασιστεί ακόμα ποιος θα είναι δίπλα στον Vettel. O Camilleri είναι κολλητός φίλος του Raikkonen. Στην πίστα εμφανίστηκε και ο επικεφαλής του νομικού τμήματος της Ferrari. Η φήμη που κυκλοφόρησε είναι ότι ο νέος πρόεδρος της FCA John Elkann αποφάσισε ότι η Ferrari θα τιμήσει τον λόγο του Marchionne και ότι ο Leclerc θα είναι ο εκλεκτός εάν και υπήρχαν προσπάθειες για κάποια αποζημίωση προς τον Μονεγάσκο ώστε να μην τρέχει το 2019 αλλα το 2020. Όλα αυτά παρόλο που ο Raikkonen οδηγεί πάρα πολύ καλά, ο Arrivabenne και ο Camilleri τον θέλουν για ένα χρόνο ακόμα, αλλά το κουμάντο το κάνει άλλος.
Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Γιατί στην δύσκολη φάση αυτή ο Vettel έχει και τα εσωτερικά προβλήματα στην Ferrari. Eίναι εμφανές ότι δεν στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και «σπάει» όταν αυξάνει η πίεση. Τώρα αρχίζει και έχει παράπονα και από την ομάδα. Το Σάββατο περίμενε ότι θα έχει το πάνω χέρι και η ομάδα θα τον βοηθήσει να πάρει την Pole Position, αλλά αυτή πήγε στον Raikkonen. «Θα μιλήσουμε μετά», είπε ο Vettel στην ενδοεπικοινωνία και η Κυριακή δεν ήταν καλύτερη.
Μιλώντας στο Ολλανδικό Ziggo Sport ο Vettel είπε μετά από τον αγώνα «Δεν είμαι χαρούμενος με το πώς έγιναν τα πράγματα το Σάββατο. Έπρεπε απλά να ήμουν στην pole. Για μένα είναι ξεκάθαρο. Έχω να αντιμετωπίσω 3 μονοθέσια, συμπεριλαμβανομένου και αυτό του teammate μου!».
Η Ferrari πρέπει να κρατήσει τώρα τον Vettel ζεστό και ο Vettel πρέπει να κρατήσει τα νεύρα του και τα παράπονα για τις εσωτερικές υποθέσεις. Έχουν να αντιμετωπίσουν μια πολύ δυνατή ομάδα, και προπάντων ένα πολύ πολύ δυνατό αυτή την περίοδο Lewis Hamilton. Μπορεί να έχει ασκηθεί μεγάλη κριτική στον Βρετανό, αλλά από την στιγμή που οδηγεί κατ’ αυτό τον τρόπο νομίζω ότι οι κουβέντες πάνε στην άκρη.
Η Mercedes έχει εμφανώς μια σταθερότητα που λείπει ακόμα
Πηγή: Gocar.gr
Διαβάστε επίσης: