Formula 1: «Συγγνώμη» από τη Red Bul και παραδοχή ότι ο Φερστάπεν φρέναρε επίτηδες στην Τζέντα!

Ανασκευάζει την τοποθέτηση της, μετά το γκραν πρι της Τζέντα, η Red Bull και - δια στόματος του συμβούλου της, Χέλμουτ Μάρκο - παραδέχεται ότι ήταν εσκεμμένο το φρενάρισμα του Μαξ Φερστάπεν που του στοίχισε ποινή 10 δευτερολέπτων και ζήτησε συγνώμη...

Formula 1: «Συγγνώμη» από τη Red Bul και παραδοχή ότι ο Φερστάπεν φρέναρε επίτηδες στην Τζέντα!

Στροφή 180 μοιρών, σε σχέση με την αρχική του τοποθέτηση, πραγματοποίησε ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull Racing, Χέλμουτ Μάρκο, αποδεχόμενος την ευθύνη του Μαξ Φερστάπεν, στο συμβάν που σημειώθηκε στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας ανάμεσα στον Ολλανδό και τον Λιούις Χάμιλτον προκαλώντας την σύγκρουση των δύο μονοθεσίων.

Υπενθυμίζεται πως πριν ο Χέλμουτ Μάρκο ανασκευάσει κι απολογηθεί είχε υποστηρίξει άλλα..

Στον αγώνα της Τζέντα την περασμένη Κυριακή ο Φερστάπεν είχε την εντολή να αφήσει τον Χάμιλτον να τον περάσει, διότι νωρίτερα είχε κερδίσει τη θέση, πρώτη του αγώνα.

Ο Ολλανδός επέλεξε να το κάνει στην ευθεία, φρενάροντας απότομα μπροστά από τον Βρετανό - ο οποίος αμέσως διεμύνησε στην ομάδα του ότι ο Φερστάπεν του έκανε τη «δοκιμασία του φρεναρίσματος».

Το περίφημο «brake test» είναι μια ύπουλη δοκιμασία που συνηθιζόταν στο παρελθόν από τους πιο έμπειρους οδηγός προς τους νεότερους για να τους σπάσουν το ηθικό...

Ο Φερστάπεν βέβαια δεν το έκανε για αυτό το λόγο, αλλά για να καρπωθεί το DRS στην ευθεία που ακολουθούσε, και να ξαναπεράσει.

Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο ο Λιούις δίστασε να περάσει αρχικά, όταν ο Μαξ έκοψε ταχύτητα.

Η αμέσως επόμενη κίνηση του Ολλανδού ήταν να φρενάρει - κάτι που ο Βρετανός δεν θα μπορούσε να περιμένει, στο ξεκίνημα μιας ευθείας.

Το αποτέλεσμα ήταν η Mercedes να προσκρούσει στο πίσω μέρος της RB-Honda.

Μετά το τέλος του αγώνα ο Φερστάπεν δέχθηκε ποινή 10'' για αυτό το συμβάν, και ο Χέλμουτ Μάρκο είχε πει, τότε:

«Αισθανόμαστε ότι μας αντιετώπισαν άδικα. Θα αποδείξουμε ότι η πίεση του Μαξ στο φρένο δεν αυξήθηκε όταν έγινε η σύγκρουση με τον Χάμιλτον. Αρνούμαι ότι έγινε αυτή η μανούβρα για την οποία ο Χάμιλτον παραπονιέται. Σύμφωνα με τα δεδομένα μας η πίεση στο φρένο [του Φερστάπεν] έμεινε η ίδια. Ο Χάμιλτον απλώς έκανε λάθος και χτύπησε το αυτοκίνητο του Μαξ. Δυστυχώς, αυτό έκοψε σε δύο σημεία το πίσω λάστιχο του Μαξ, και για αυτό δεν μπορούσαμε να επιτεθούμε πλέον...».

Η τηλεμετρία που είχαν στα χέρια τους οι αγωνοδίκες, όμως, έδειχνε άλλα: ότι ο Φερστάπεν «φρέναρε απότομα και σημαντικά», ασκώντας πίεση 69 bar στα φρένα.

Σε συνέχεια αυτών, ο Μάρκο απολογήθηκε δημοσίως για το αρχικό του σχόλιο:

«Την ώρα εκείνη, απλά μετέδωσα τις πληροφορίες που είχα προηγουμένως από τους μηχανικούς. Προφανώς δεν ήταν σωστές, οπότε ζητώ συγγνώμη».

Ο Αυστριακός κατέληξε λέγοντας ότι η RBR και ο Φερστάπεν θα κάνουν τα πάντα για να κερδίσουν τον τίτλο την προσεχή Κυριακή στο Άμπου Ντάμπι, «αλλά δεν θα προχωρήσουμε σε καμία άδικη πράξη».