Formula 1: Μάχη κορυφής ανάμεσα σε Mercedes και Red Bull
Το πρωτάθλημα της Formula 1 ξεκινά και σύμφωνα με τα πρώτα δοκιμαστικά η κατάκτηση του τίτλου δεν θα είναι τόσο εύκολη υπόθεση για τη Mercedes.
Η Formula 1 επιστρέφει την Κυριακή (28/3) στη δράση με τη διεξαγωγή του Grand Prix στο Μπαχρέιν και οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού περιμένουν διακαώς να πάρουν μπρος οι μηχανές των μονοθεσίων.
Η φετινή χρονιά από άποψη βελτίωσης δεν είχε πολλές αλλαγές εξαιτίας των περιορισμών που υπήρξαν στους νέους κανονισμούς του πρωταθλήματος. Ωστόσο σύμφωνα με τα όσα μας έχουν παρουσιάσει οι ομάδες στα δοκιμαστικά, η Mercedes δεν θα έχει εύκολο έργο όσον αφορά την κατάκτηση του τίτλου.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Συγκεκριμένα ο περιορισμός στο μπάτζετ των ομάδων έδωσε τη δυνατότητα σε αρκετές ομάδες να διαχειριστούν καλύτερα τον προϋπολογισμό τους και να έχουν ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Red Bull με τον κινητήρα της Honda. Μπορεί οι Ιάπωνες να διανύουν την τελευταία τους χρονιά στη Formula 1 ως προμηθευτές, όμως οι «Ταύροι» δείχνουν να έχουν βελτιώσει αρκετά το μονοθέσιο τους.
Τρανό παράδειγμα οι χρόνοι του Μαξ Φερστάπεν στα δοκιμαστικά αλλά και το σύνολο των γύρων που έκανε με τη Red Bull. Από την άλλη η Mercedes εμφάνισε κάποια μικρά τεχνικά προβλήματα, τα οποία καλείται να διορθώσει αρχής γενομένης από τον αγώνα του Μπαχρέιν.
Οι δύο ομάδες θα διεκδικήσουν όπως όλα δείχνουν την κορυφή του φετινού πρωταθλήματος, με τη Red Bull να προβλέπεται αρκετά ανταγωνιστική καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν.
Για την τρίτη θέση σημαντικό προβάδισμα έχει η McLaren, αφού μπόρεσε να παρουσιάσει ένα αρκετά ικανοποιητικό μονοθέσιο σε σχέση με τους διώκτες της. Οι Βρετανοί υπό τις οδηγίες του Ζακ Μπράουν και την έλευση του Αντρέα Σάιτλ έχουν ξεχωρίσει με το καλημέρα και έχουν τον πρώτο λόγο για την τρίτη θέση.
Μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει και η απόδοση της Aston Martin (πρώην Racing Point), η οποία θα έχει στις τάξεις της τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής θέλει να επιστρέψει σε τροχιά επιτυχιών μετά το αποτυχημένο του πέρασμα από τη Ferrari. Στις δοκιμές η «πράσινη» ομάδα δεν τα πήγε καλά, αλλά σίγουρα υπάρχουν αρκετά περιθώρια βελτίωσης.
Από κοντά ακολουθεί και η Alpine που ποντάρει πολλά στην επιστροφή του Φερνάντο Αλόνσο. Η παρουσία του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή δίνει άλλον αέρα στους Γάλλους, οι οποίοι στηρίζουν πολλά στην εμπειρία του Ισπανού.
Μία από τις ευχάριστες ομολογουμένως εκπλήξεις των φετινών δοκιμαστικών είναι και η Alpha Tauri. Η θυγατρική ομάδα της Red Bull διαθέτει εξίσου κινητήρα της Honda και έχει ξεχωρίσει με την απόδοση της. Φυσικά τα βλέμματα θα είναι στραμμένα και στον Πιερ Γκαζλί, καθώς θέλει να αποδείξει πως η περσινή χρονιά δεν ήταν απλά ένα πυροτέχνημα.
Τις τελευταίες θέσεις του πρωταθλήματος θα πλαισιώσουν οι Alfa Romeo, Haas και Williams. Η Haas σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα θα τερματίσει τελευταία αφού το μονοθέσιο της είναι και πάλι κατώτερο των περιστάσεων. Οι Ιταλοί και οι Βρετανοί από τη μεριά τους θα προσπαθήσουν να διεκδικήσουν σε ορισμένα Grand Prix κάποιους βαθμούς.
Για το τέλος αφήσαμε τη Ferrari, η οποία την περασμένη σεζόν σημείωσε τη χειρότερη χρονιά της έπειτα από το μακρινό 1980. Η Scuderia δεν διανύει καλό φεγγάρι και φέτος οι απαιτήσεις παραμένουν χαμηλές. Άλλωστε αυτό αποδεικνύεται και από τις δηλώσεις των ανθρώπων της ομάδας. Η μείωση των ίππων έπειτα από ποινή της FIA, άλλαξε τα πλάνα των «κόκκινων», οι οποίοι στρέφουν ουσιαστικά την προσοχή τους στις αλλαγές που θα γίνουν στο πρωτάθλημα του 2022.
Συνοψίζοντας η Mercedes και η Red Bull θα δώσουν τη δική τους μάχη για την κατάκτηση του πρωταθλήματος, ενώ μεγάλο φαβορί για την τρίτη θέση είναι η McLaren. Τα σχέδια των Βρετανών θα προσπαθήσουν να χαλάσουν η Alpha Tauri, η Alpine και η Aston Martin.
Αναλυτικά το φετινό πρόγραμμα της Formula 1:
- Μπαχρέιν (28 Μαρτίου)
- Ιταλία (18 Απριλίου)
- Πορτογαλία (2 Μαΐου)
- Ισπανία (9 Μαΐου)
- Μονακό (23 Μαΐου)
- Αζερμπαϊτζάν (6 Ιουνίου)
- Καναδάς (13 Ιουνίου)
- Γαλλία (27 Ιουνίου)
- Αυστρία (4 Ιουλίου)
- Μ. Βρετανία (18 Ιουλίου)
- Ουγγαρία (1 Αυγούστου)
- Βέλγιο (29 Αυγούστου)
- Ολλανδία (5 Σεπτεμβρίου)
- Ιταλία (12 Σεπτεμβρίου)
- Ρωσία (26 Σεπτεμβρίου)
- Σιγκαπούρη (3 Οκτωβρίου)
- Ιαπωνία (10 Οκτωβρίου)
- ΗΠΑ (24 Οκτωβρίου)
- Μεξικό (31 Οκτωβρίου)
- Βραζιλία (7 Νοεμβρίου)
- Αυστραλία (21 Νοεμβρίου)
- Σαουδική Αραβία (5 Δεκεμβρίου)
- Άμπου Ντάμπι (12 Δεκεμβρίου)
Αναλυτικά οι ομάδες και οι πιλότοι:
Mercedes: Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία), Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία)
Ferrari: Κάρλος Σάινθ (Ισπανία), Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό)
Red Bull: Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία), Σέρχιο Πέρεθ (Μεξικό)
Alpine: Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία), Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία)
Haas: Μικ Σουμάχερ (Γερμανία), Νικίτα Μάζεπιν (Ρωσία)
McLaren: Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία), Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία)
Aston Martin: Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία), Λανς Στρολ (Καναδάς)
Alpha Tauri: Πιερ Γκασλί (Γαλλία), Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία)
Alfa Romeo: Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία), Αντόνιο Τζιοβινάτσι (Ιταλία)
Williams: Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία), Νίκολας Λατίφι (Καναδάς).