Νέο Renault Captur βενζίνη, ντίζελ ή υγραέριο;
Στη βάση της γκάμας των κινητήρων βενζίνης του Renault Captur υπάρχει ο νέος 3κύλινδρος 1.0 TCe των 100 ίππων και στους ντίζελ ο γνωστός αλλά βελτιωμένος 1.5 Blue dCi των 95 ίππων. Για πρώτη φορά η Renault προσφέρει το Captur και με μοτέρ διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο), το 1.0 TCe LPG, διευρύνοντας έτσι τις επιλογές των αγοραστών.
Το ολοκαίνουργιο, δεύτερης γενιάς Captur είναι διαθέσιμο εδώ και λίγο καιρό στην Ελληνική αγορά και προσφέρεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων και εκδόσεων. Οι διαφορές σε σχέση με το προγενέστερο Captur είναι εμφανέστατες εξωτερικά και στο εσωτερικό, ενώ πολλές αλλαγές υπάρχουν και στα μηχανικά του μέρη.
Στη βάση της γκάμας των κινητήρων βενζίνης υπάρχει ο νέος 3κύλινδρος 1.0 TCe των 100 ίππων και στους ντίζελ ο γνωστός αλλά βελτιωμένος 1.5 Blue dCi των 95 ίππων. Για πρώτη φορά η Renault προσφέρει το Captur και με μοτέρ διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο), το 1.0 TCe LPG, διευρύνοντας έτσι τις επιλογές των αγοραστών.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Συγκρίνοντας τις τιμές τους στην αρχική έκδοση Authentic, το 1.0 TCe είναι αναμενόμενα πιο οικονομικό και κοστίζει 16.880 ευρώ. Το 1.0 TCe LPG κοστίζει μόλις 800 ευρώ παραπάνω (17.680 ευρώ) και αναμφίβολα συμφέρει. Το ντίζελ ανεβαίνει στις 19.550 ευρώ και είναι ακριβότερο κατά 2.670 ευρώ και 1.870 ευρώ αντίστοιχα. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο σύστημα πέδησης με ανίχνευση πεζών και δίκυκλων, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, cruise control, air condition, ηχοσύστημα, προβολείς LED, ηλεκτρικούς καθρέπτες κ.λπ.
O διπλού καυσίμου κινητήρας βασίζεται στον 1.0 TCe 100 και προσφέρει τις ίδιες επιδόσεις και αποδόσεις (μόνο η ροπή είναι κατά 10 Nm υψηλότερη στο LPG), όμως έχουν γίνει οι απαραίτητες τροποποιήσεις για να λειτουργεί και με υγραέριο. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το καύσιμο που θέλει να χρησιμοποιήσει, πατώντας τον σχετικό διακόπτη που βρίσκεται στο εσωτερικό. Η αποθήκευση του υγραερίου γίνεται σε μια δεξαμενή 40 λτ. που βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας, ενώ ο ανεφοδιασμός γίνεται σε δύο λεπτά. Μαζί με τα 48 λτ. του ρεζερβουάρ βενζίνης, το Captur 1.0 TCe LPG προσφέρει θεωρητική αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα.
Σημαντικό είναι το όφελος με τη χρήση του LPG, αφού με 12.000 χλμ. ετησίως το κόστος για καύσιμο φτάνει τα 641 ευρώ έναντι 965 ευρώ με τη βενζίνη (324 ευρώ λιγότερα). Ακόμα μεγαλύτερη οικονομία σε κόστος καυσίμων προσφέρει ο 1.500άρης ντίζελ (626 ευρώ), σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις και τις τρέχουσες μέσες τιμές των καυσίμων πανελλαδικά (βλ. ανάλυση παρακάτω). Από πλευράς επιδόσεων, το Captur επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς και με τους τρεις κινητήρες. Όμως ο 1.5 Blue dCi με την αισθητά περισσότερη ροπή, προσφέρει πιο γρήγορες επιδόσεις εν κινήσει και συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο, έναντι 5 σχέσεων στο βενζίνη και LPG.
Ποιο συμφέρει τελικά;
Το νέο Captur με το υγραέριο, φαίνεται ότι είναι η πιο δελεαστική επιλογή από οικονομικής πλευράς. Συγκριτικά με το αμιγώς βενζίνης η διαφορά σε τιμή είναι μικρή, ενώ από το ντίζελ είναι αρκετά φθηνότερο. Επιπλέον, το κόστος σε καύσιμο με τη χρήση υγραερίου είναι σχεδόν ίδιο με το πετρέλαιο, ενώ πρατήρια με LPG υπάρχουν παντού και σε όλη την Ελλάδα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |||
Μοντέλο | 1.0 TCe | 1.0 TCe LPG | 1.5 Blue dCi |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 | 1.461 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 | 4/8 |
Ταχύτητες | 5 | 5 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/5.000 | 100/5.000 | 95/1.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.750 | 170/2.000 | 240/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,3 | 13,3 | 14,3 |
80-120 χλμ./ώρα 4η/5η (δλ.) | 12,0/21,3 | – | 11,3/14,1 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 173 | 173 | 178 |
Βάρος (κιλά) | 1.190 | 1.241 | 1.295 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 422 | 422 | 406 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 48 | 48/40 (LPG) | 46 |
Κατανάλωση – κόστη – τιμή | |||
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,9 | 5,9/7,5 (LPG) | 4,7 |
Κόστος στα 12.000 χλμ. (ευρώ) | 965 | 965/641 | 626 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 133 | 133/122 (LPG) | 124 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 159,6 | 159,6 | 148,8 |
Τιμή (ευρώ) | 16.880 | 17.680 | 19.550 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |
Το κόστος καυσίμων έχει υπολογιστεί με τις εξής τρέχουσες μέσες τιμές: Βενζίνη: 1,363 €/λτ., πετρέλαιο: 1,111 €/λτ. και υγραέριο 0,713 €/λτ.
Πηγή: autogreeknews.gr