Ποιος είναι ο μακροβιότερος κινητήρας;
Ο κινητήρας είχε αλουμινένιο μπλοκ, βαλβίδες με ωστήρια και μπουζί τοποθετημένα στους αυλούς εισαγωγής.
Η αυτοκίνηση χαρακτηρίζεται από τις καταιγιστικές εξελίξεις και την πρόοδο της τεχνολογίας. Στους κόλπους της, ωστόσο, βρίσκονται κάποιοι διαχρονικοί «αντιρρησίες συνείδησης», που στέκουν αγέρωχοι και πρακτικά απαράλλαχτοι επί δεκαετίες. Και δεν μιλάμε μόνο για μοντέλα, όπως το Lada Niva, αλλά για κινητήρες.
Μάλιστα, το κομμάτι των μοτέρ είναι εξαιρετικά δύσκολο -έως απίθανο- να παραμείνει αμετάβλητο, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια που οι νόρμες εκπομπές ρύπων «εκτελούν» κατά ριπάς γκάμες ολόκληρες. Ένα σύνολο, όμως, καταφέρνει να παίρνει θέση σε μηχανοστάσια από το μακρινό 1959. Τότε ήταν που Rolls-Royce και Bentley παρουσίασαν τον L410. Έναν V8 κινητήρα 6.230 κ.εκ., για να τροφοδοτήσει τις Silver Cloud II, Phantom και S2. Οι ρίζες του φτάνουν μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα, όταν η Rolls-Royce παρουσίασε την V8 το 1905. Ο κινητήρας είχε το όνομα «Legalimit», εξ ου και το «L» στη μεταγενέστερη σειρά.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ο L410 είχε αλουμινένιο μπλοκ, βαλβίδες με ωστήρια και μπουζί τοποθετημένα στους αυλούς εισαγωγής. Η σειρά ανάφλεξης ήταν 1-5-4-8-6-3-7-2, κάτι που τον διαφοροποιούσε έντονα σε σχέση με τους αμερικανικούς V8 της εποχής. Από τους οποίους Αμερικανούς κατηγορήθηκαν οι Άγγλοι ότι έκλεψαν ιδέες, κάτι που δεν ίσχυε. Στις Bentley S2 και Rolls-Royce Silver Cloud II η απόδοση ήταν γύρω στους 180 ίππους. H Rolls είχε μετρηθεί στα 10,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, στα 168,5 χλμ./ώρα τελικής και τα 22 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης.
Το 1968 ήρθε η ιστορική αλλαγή, με την αύξηση της διαδρομής από τα 91,44 στα 99,06 χλστ. Η διάμετρος παρέμεινε στα 104,14 χλστ. καθιστώντας τον κινητήρα των 6.751 κ.εκ. πια, οριακά υπερτετράγωνο. Το πρώτο αυτοκίνητο όπου τοποθετήθηκε, ήταν η 6η γενιά της Rolls-Royce Phantom. H απόδοση αυξήθηκε στα 189 άλογα και η πρώτη Bentley που κυκλοφόρησε με τον 6 ¾λτ. -όπως έμεινε στην Ιστορία- κινητήρα, ήταν η T-Series του 1970.
Στην πάροδο των ετών, ο βρετανικός V8 δέχτηκε αναρίθμητες αναβαθμίσεις προκειμένου να συμβαδίζει με τον ανταγωνισμό και τις εκπομπές ρύπων. Το 1982 ήταν μια από τις σημαντικότερες, όταν για πρώτη φορά δέχτηκε τη συνδρομή υπερτροφοδότησης. H Mulsanne Turbo απέδιδε 300 ίππους (240 η ατμοσφαιρική) και παρότι συνδύαζε βάρος 2.245 κιλών με 3άρι αυτόματο κιβώτιο, μπορούσε να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,7 δλ. Η τελική περιοριζόταν ηλεκτρονικά στα 220 χλμ./ώρα, καθώς εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν ελαστικά να αντέχουν το βάρος του αυτοκινήτου και τις δυνατότητες του μοτέρ!
To 1986 ο ψεκασμός πήρε την θέση των καρμπιρατέρ, ενώ ένα χρόνο αργότερα η σειρά ανάφλεξης άλλαξε σε 1-3-7-2-6-5-4-8. Ίσως η πιο γνωστή Bentley της παλιάς σχολής και η πιο φημισμένη εκπρόσωπος του 6.75, είναι η Turbo R του 1995. Με 360 ίππους στις 4.200 σ.α.λ. και 750 Nm στις 2.000 σ.α.λ., 4άρι αυτόματο και βελτιώσεις σε φρένα και ανάρτηση, επιτάχυνε στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 6,5 δλ. και περιοριζόταν ηλεκτρονικά στα 235 χλμ./ώρα. Η κορυφαία εκδοχή στην προ VW εποχή, είναι η Continental T του 1998. Απόδοση στους 426 ίππους και τα 881 Nm, 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ., 400άρι σε 14,5 δλ. και τελική 280 χλμ./ώρα.
Από το 2009 διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Σήμερα, έχει φτάσει αισίως στα 530 άλογα και το ασύλληπτο νούμερο των 1.100 Nm για την Mulsanne Speed. Με 8άρι αυτόματο κιβώτιο πλέον και ένα συρφετό από ηλεκτρονικά στον έλεγχο του αμαξώματος, φτάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 4,8 δλ. και δεν σταματά να επιταχύνει πριν τα 306 χλμ./ώρα.
Η Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner θα είναι ο σύντροφος που θα ξεπροβοδίσει τον θρυλικό κινητήρα, ο οποίος παίρνει σύνταξη μετά από 61 συναπτά χρόνια καριέρας.Αξίζει να αναφερθεί ότι ακόμα και σήμερα κατασκευάζεται σε ένα μεγάλο μέρος του στο χέρι, ενώ χρειάζεται 15 ώρες για να συναρμολογηθεί. Από το 1959, έχουν κατασκευαστεί περισσότεροι από 36.000 κινητήρες L-Series.
Πηγή: autogreeknews.gr